۹ فروردین ۱۴۰۳

انیمیشنی که با هوش مصنوعی ساخته شد و مقام اول مسابقه را از آن خود کرد

انیمیشنی که با هوش مصنوعی ساخته شد و مقام اول مسابقه را از آن خود کرد
مدیر بخش نوآوری‌های قرآنی می‌گوید: در ابتدا بچه‌ها به تیم داوران نگفته بودند که این انیمیشن را با هوش مصنوعی ساختیم. زمانی که اسم آن‌ها به عنوان گروه برنده اعلام شد، قبل از آن که جایزه را به دستشان بدهند خودشان به داوران گفتند که این انیمیشن چطور ساخته شده و درخواست کردند یک بار دیگر آثار را داوری کنند.

 اگر سری به سی و یکمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن زده باشید حتما متوجه بخش بزرگ «هوش مصنوعی» شده‌اید. بخشی که زیر دسته قسمت «نوآوری‌های قرآنی» بوده و روی دیوارهای آن گاهی انیمیشن‌هایی که با هوش مصنوعی ساخته شده‌اند به نمایش در می‌آیند.

سیدیاسر ساجدی مدیر بخش نوآوری‌های قرآنی می‌گوید: یکی از این انیمیشن‌ها که با محوریت غزه و اسرائیل ساخته شده، امسال در مسابقه تولید انیمیشینی که توسط سازمان بسیج برگزار شده بود، مقام اول را کسب کرد.

او با اشاره به آرم برنامه «Inshot» که در برخی کلیپ‌ها دیده می‌شد، توضیح داد: بعضی از بچه‌های آماتور تولید انیمیشن از برنامه اینشات هم استفاده می‌کنند؛ اما تیم بچه‌های حرفه‌ای خیر. ساجدی درباره مسابقه انیمیشن سازان بسیج توضیح داد: در ابتدا بچه‌ها به تیم داوران نگفته بودند که این انیمیشن را با هوش مصنوعی ساختیم. زمانی که اسم آن‌ها به عنوان گروه برنده اعلام شد، قبل از آن که جایزه را به دستشان بدهند خودشان به داوران گفتند که این انیمیشن چطور ساخته شده و درخواست کردند یک بار دیگر آثار را داوری کنند.

مدیر بخش نوآوری‌های قرآنی تأکید کرد: قصد آن‌ها نشان دادن قابلیت‌های هوش مصنوعی بود.

سی و یکمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم از اول فرودین‌ماه در شبستان مصلی امام خمینی(ره) آغاز شده و تا ۱۴ فروردین سال ۱۴۰۳ ادامه خواهد داشت.

تعداد بازدید : ۱۵۷

درباره سی‌ و یکمین نمایشگاه بین المللی قرآن کریم

«می خوانمت»
دوباره این شعار نمایشگاه ما در دوره سی و یکم است تا عهدی باشد برای همیشه خواندن قرآن و انس با این کتاب الهی. به حول و قوه پروردگار مهربان، آغاز این رویداد اول فروردین ماه سال 1403 است و با امید به فضل او، تا چهاردهم فروردین در محل مصلی امام خمینی (ره) پذیرای علاقه مندان می باشیم.

تماس با ما

تلفن پشتیبانی : 02161905

ساعت پاسخگویی : 8 تا 12

ساعت کار نمایشگاه : 17 تا 24

آدرس : مصلای امام خمینی (ره)

فوتر