۲۸ فروردین ۱۴۰۱

نمایشگاهی از جنس نور و امید

نمایشگاهی از جنس نور و امید
بیست و نهمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم پس از گذشت دو سال به دلیل شیوع بیماری کرونا شنبه ۲۷ فروردین در مصلی امام خمینی(ره) برگزار شد.
به گزارش ستاد خبری بیست و نهمین نمایشگاه بین المللی قرآن کریم، نمایشگاه قرآن در دو سال گذشته به صورت مجازی برگزار شده بود اما امسال به همت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی مراسم افتتاحیه در فضایی روحانی و با حضود گسترده مردم در شب ولادت حضرت امام حسن مجتبی(ع) برپا شد.
 
در ابتدای مراسم استاد هادی موحد امین با آوایی خوش و دلنشین بخش‌هایی از قرآن را تلاوت کرد، وی نفر نخست مسابقات قرائت قرآن در سال ۱۴۰۰ بوده است.
 
سپس اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در سخنانی به اهداف نمایشگاه قرآن پرداخت و گفت: بخش‌های مردمی و فعالان قرآنی اهتمام کردند که امروز نمایشگاه به صورت فیزیکی برگزار شود و با شعار زیبای با امید و تمسک به قرآن برگزار می‌شود تا مشکلات جامعه برطرف شود. همچنین نمایشگاه مزین به نام سردار سلیمانی، این شهید روحانی است و امیدوارم با تمسک به روح این شهید آسمانی به همه اهداف متعالی برسیم.
 
سپس کلیپ تصویری از ذاکر اهل بیت (ع) سید محمد حسینی پخش شد. وی در مسابقات استعدادیابی مداحی با عنوان «وجیها بالحسین» در کشور عراق شرکت کرده بود. این نوجوان که به عنوان مداح و نماینده ایران دو ماه گذشته به عراق سفر کرده بود امروز نیز صدایش طنین‌انداز مراسم افتتاحیه بیست و نهمین نمایشگاه بین المللی قرآن بود. سالن در سکوت غرق شده بود و صدای خوش این نوجوان ذهن هر شنونده‌ای را به سوی آرامش می‌برد.
 
تقدیر از محمدرضا جاهدی‌نیا حافظ کل قرآن و نماینده کشورمان در سی و هشتمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن بخش بعدی مراسم بود.
 
پایان بخش برنامه سخنرانی محمدباقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی بود. وی در سخنانی گفت: اگر امروز جامعه اسلامی امروز ایستاده است توجه به ارزش‌های قرآنی و فرهنگ قرآنی و مردمی بودن دولت است. این مقاومت برخاسته از نور قرآن در دل جامعه ماست. 
 
بیست و نهمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم با شعار «قرآن کتاب امید و آرامش» از 27 فروردین تا 9 اردیبهشت 1401 در مصلی امام خمینی(ره) برگزار می‌شود و علاقه مندان می توانند از ساعت 17 تا 24 از نمایشگاه دیدن کنند.
تعداد بازدید : ۶۶۵

درباره سی‌ و یکمین نمایشگاه بین المللی قرآن کریم

«می خوانمت»
دوباره این شعار نمایشگاه ما در دوره سی و یکم است تا عهدی باشد برای همیشه خواندن قرآن و انس با این کتاب الهی. به حول و قوه پروردگار مهربان، آغاز این رویداد اول فروردین ماه سال 1403 است و با امید به فضل او، تا چهاردهم فروردین در محل مصلی امام خمینی (ره) پذیرای علاقه مندان می باشیم.

تماس با ما

تلفن پشتیبانی : 02161905

ساعت پاسخگویی : 8 تا 12

ساعت کار نمایشگاه : 17 تا 24

آدرس : مصلای امام خمینی (ره)

فوتر