۲۸ فروردین ۱۴۰۱
رئیس مجلس شورای اسلامی:

مقاومت ایران برخاسته از نور قرآن در دل جامعه ماست/ قرآن پیام برای زنده دلان جامعه دارد

مقاومت ایران برخاسته از نور قرآن در دل جامعه ماست/ قرآن پیام برای زنده دلان جامعه دارد
رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: قرآن با این عظمتش پیام برای زنده دلان جامعه دارد و در این ماه عزیز و این مکتبی که در سایه قرآن می بینم شرایط را از بعد فردی و اجتماعی فراهم می‌کند که هم در این ماه و هم در ماه‌های بعدی به صورت ذخیره فردی جامعه شناسی را با شناخت دقیق از مکتب قرآن پیش ببریم.
به گزارش ستاد خبری بیست و نهمین نمایشگاه بین المللی قرآن کریم، محمدباقر قالیباف؛ رئیس مجلس شورای اسلامی در مراسم افتتاحیه بیست و نهمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم، ضمن تبریک میلاد باسعادت امام حسن مجتبی (ع) گفت: جا دارد این دوره نمایشگاه که با نام و یاد شهید عزیز سردار سلیمانی و همه مجاهدان و جانبازان عزیزی که امروز مدیون آنها هستیم، یاد کنیم. ما دو سال از برقراری نمایشگاه مرحوم بودیم جا دارد اینجا یاد کنیم از پرستاران و پزشکانی یاد کنیم که برگزاری نمایشگاه و در ابعاد مختلف زندگی مردم به آنها بازگشت و یادشان کنیم.
 
رئیس مجلس شورای اسلامی ادامه داد: اینجا باید یاد کنیم از مدیریت و درایت دولتمردان که تلاش کردند که بر ویروس منحوس کرونا فائق شوند. اما ماه رمضان ماه خدا، ماه جامعه سازی ماست برخی از بزرگان دین ما بر این باور هستند که دلها و روحها آنچنان آماده می‌شوند که فهم و درکی از قرآن و شب قدر داشته باشند و این ماه فرصت بزرگی است، بهار مؤمنین و فرصت خودسازی است و ما باید قدر بدانیم.
 
قالیباف عنوان کرد: قرآن با این عظمتش پیام برای زنده دلان جامعه دارد و در این ماه عزیز و این مکتبی که در سایه قرآن می بینم شرایط را از بعد فردی و اجتماعی فراهم می‌کند که هم در این ماه و هم در ماه‌های بعدی به صورت ذخیره فردی جامعه شناسی را با شناخت دقیق از مکتب قرآن پیش ببریم. 
 
وی در ادامه افزود: این نامه آنقدر عزیز و برخاسته از معنویت است و خود به خود آرامش به جامعه می‌دهد که در همه جامعه آثار آن را می‌بینیم. زمانی که در نیروی انتظامی حضور داشتم می‌توانم با عدد و رقم تاثیر این فضا را در جامعه بیان کنم به طوری که بیش از 70 درصد جرایم در جامعه کاهش پیدا می‌کرد بدون اینکه زمینه پیشگیری فراهم شود. لذا این فضای قرآنی می‌تواند جامعه را متحول کند.
 
رئیس مجلس شورای اسلامی در بخش دیگری از سخنانش اظهار کرد: اگر امروز جامعه اسلامی امروز ایستاده است توجه به ارزش‌های قرآنی و فرهنگ قرآنی و مردمی بودن دولت است. این مقاومت برخاسته از نور قرآن در دل جامعه ماست. لذا ضمن تشکر از تشکل‌های قرآنی و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و سایر بخش‌ها زحمات طاقت‌فرسایی کشیدند تا بتوانند این نمایشگاه را برگزار کنند.
 
قالیباف گفت: عزیزان، ما سی روز ماهی را به نام رمضان داریم با ویژگی‌هایی که خالق هستی در این ماه قرار داده است و دوم قرآن در این ماه نازل شده و قرآن برای زندگی و آرامش است و امید و این شعار نمایشگاه است به نظر می‌رسد که ما این را از حالت نمایشگاه به جشنواره تبدیل کنیم و از همه ظرفیت‌هایی که در عرصه هنر داریم و با تکیه و اولویت دادن به ظرفیت‌های مردمی که فرصت شکوفایی پیدا نمی‌کنند، استفاده شود، تاثیر بیشتری خواهد داشت. 
 
وی در ادامه افزود: توجه داشته باشید که خداباوری و مردم باوری در هر جامعه داریم که به این دو مساله تکیه می کنند و باید بدانیم هر جا متمحل خسارتی شدیم از این دو عنصر دوری کردیم. لذا هر جشنواره با تکیه بر ابزار مناسب و هنر متناسب آن اقدام و پدیده ماندگار می‌شود و می‌ماند و ما زبان مشترک و باور به قرآن را داریم و این دو می‌تواند به میدان بیاید و ما در یک ماه جشنواره‌ای داشته باشیم که در همه ابعاد خودش در زندگی یک سالخورده تا کودک تاثیر داشته باشد.
 
رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: این موضوع تنها از عهده وزارت ارشاد برنمی‌آید و ما در مجلس هم باید برای این مهم قوانین و بودجه لازم را ببینیم. مقام معظم رهبری بارها بر ترویج فرهنگ قرآنی تاکید داشتند که تاکید بر نور و امید در جامعه است. اصلا ما باید روح حاکم بر جامعه را در ماه رمضان متفاوت کنیم. این فرهنگ ظرفیت بسیاری دارد و ما باید با حرکت‌های مبتنی بر فناوری در جامعه را تقویت کنیم.
 
قالیباف بیان کرد: امروز وقتی از صنایع خلاقیت حرف میزنم مبتنی بر فرهنگ، هنر، اندیشه و فکر تولید می‌شود و چه بهتر که این خلاقیت مبتنی بر روح و اندیشه باشد تا در ماه مبارک رمضان یک ماه زندگی با شادابی و آموزه‌های قرآنی طی شود و این آموزه‌های قرآنی است که زندگی بشریت را تامین می‌کند.
 
رئیس مجلس شورای اسلامی افزود: امام راحل آخرین جمعه را برای روز قدس انتخاب کردند، شاید آن موقع ما به فکر ما نمی‌رسید اما امام این روز را انتخاب کردند چون آنچنان نور این ماه در قلب جوانان فلسطینی زبانه می‌کشید و باعث شده نفرت از رژیم صهیونیستی داشته باشند و در قلب تل آویو حضور داشته باشند و مبارزه کنند این حاصل فرهنگ قرآنی است که در مقابل ظالمان می‌ایستند.
 
قالیباف گفت: اگر اجازه بدهیم جوانان دل داده به قرآن در میدان بیشتر باشند حتما بیشتر خواهند توانست فرهنگ قرآنی را در جامعه توسعه دهند. باید با روش‌های درست و حرکت‌های مبتنی بر فناوری و ظرفیت‌های نوین از فرهنگ قرآنی استفاده کرد و از سوی دیگر با کمک توده مردم این فرهنگ قرآنی را ترویج داد.
 
بیست و نهمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم با شعار «قرآن کتاب امید و آرامش» از 27 فروردین تا 9 اردیبهشت 1401 در مصلی امام خمینی(ره) برگزار می‌شود.
تعداد بازدید : ۶۸۴

درباره سی‌ و یکمین نمایشگاه بین المللی قرآن کریم

«می خوانمت»
دوباره این شعار نمایشگاه ما در دوره سی و یکم است تا عهدی باشد برای همیشه خواندن قرآن و انس با این کتاب الهی. به حول و قوه پروردگار مهربان، آغاز این رویداد اول فروردین ماه سال 1403 است و با امید به فضل او، تا چهاردهم فروردین در محل مصلی امام خمینی (ره) پذیرای علاقه مندان می باشیم.

تماس با ما

تلفن پشتیبانی : 02161905

ساعت پاسخگویی : 8 تا 12

ساعت کار نمایشگاه : 17 تا 24

آدرس : مصلای امام خمینی (ره)

فوتر