۲۹ فروردین ۱۴۰۱

خانه ای که قرآن در آن خوانده شود همانند ستاره برای آسمانیان نورافشانی می کند

خانه ای که قرآن در آن خوانده شود همانند ستاره برای آسمانیان نورافشانی می کند
حجت الاسلام حسینی گفت:چند سالی است که پویش جلسات خانگی قرآن در قالب یک حرکت و نهضت مردمی در کشورمان دنبال می شود، مخصوصا با تاکید و توصیه ای که مقام معظم رهبری داشتند مبنی بر اینکه این دوره ها و جلسات خانگی قرآن بایستی احیا شوند.

حجت الاسلام حسینی گفت:چند سالی است که پویش جلسات خانگی قرآن در قالب یک حرکت و نهضت مردمی در کشورمان دنبال می شود، مخصوصا با تاکید و توصیه ای که مقام معظم رهبری داشتند مبنی بر اینکه این دوره ها و جلسات خانگی قرآن بایستی احیا شوند.

حجت الاسلام «سید مصطفی حسینی» در گفت و گو با خبرنگار قرآن و معارف خبرگزاری شبستان در خصوص بخش ستاره های زمین در بیست و نهمین نمایشگاه بین المللی قرآن کریم گفت: چند سالی است که پویش جلسات خانگی قرآن در قالب یک حرکت و نهضت مردمی در کشورمان دنبال می شود، مخصوصا با تاکید و توصیه ای که مقام معظم رهبری داشتند مبنی بر اینکه این دوره ها و جلسات خانگی قرآن بایستی احیا شوند، خوشبختانه مجموعه فعالان قرآنی کشور تلاش کردند به سهم و نوبه خود گامی را در این  راستا بردارند.

 

مدیر بخش ستاره های زمین در بیست و نهمین نمایشگاه بین المللی قرآن کریم در ادامه تصریح کرد: اما امسال به صورت بسیار ویژه تر این حرکت مبارک با عنوان پویش ستاره های زمین در حال اجرا شدن است، برگرفته از فرمایش نبوی، خانه ای که قرآن در آن خوانده می شود همانند ستاره برای آسمانیان نورافشانی می کند لذا لازم بود این موضوع یک تجلی و تبلور نمایشگاهی هم داشته باشد و با توجه به اقدامات متفاوت و متنوعی که در این سال ها در ارتباط با این حرکت انجام شد و با توجه به محصولات و اقدامات خوبی که صورت گرفت، لازم بود این موضوع در نمایشگاه بین المللی قرآن هم یک ظهور و بروزی داشته باشد.

 

وی ادامه داد: با تصمیم بسیار خوبی که مسئولان نمایشگاه گرفتند و جای تقدیر هم دارد، بخش خوبی به جلسات خانگی قرآن اختصاص پیدا کرد که با همان عنوان ستاره های زمین در نمایشگاه بین المللی قرآن اجرا خواهد شد. بخشی از ستاره های زمین یک خانه سنتی را به نمایش گذاشته که آن حس و حال جلسات قرآن که جزو میراث فرهنگی و معنوی ما ایرانیان است را به نمایش می گذارد. در واقع تداعی کننده خاطرات افراد در جلسات خانگی است که به صورت نمادین فضایی را فراهم می کند که این جلسات خانگی در آنجا برگزار شوند و افرادی که وارد این بخش می شوند در قالب سیر یا روند با آثار، خیرات و برکاتی که این جلسات داشته، آشنا می شوند و می توانند حتی یک تجربه خانوادگی را در آنجا داشته باشند و عکس یادگاری از آن فضا که یک فضای جالب و به تعبیری نوستالوژی است، تهیه کنند.

 

حجت الاسلام حسینی در ادامه افزود: در بخش کودک هم برنامه هایی برای کودکان در نظر گرفته شده است. در آنجا با محصولات و خدمات این پویش آشنا می شوند، اگر مایل باشند می توانند جلسات خانوادگی خود را در آنجا ثبت کنند و یا اگر بخواهند در ارتباط با کم و کیف برگزاری جلسات تجربه کنند، مشاورانی حضور دارند که می توانند آنها را راهنمایی کنند و یا اگر می خوهند در ارتباط با بهره مندی از برچم متبرکی که توسط آستان مقدس رضوی و فاطمی به جلسات خانگی اهدا می شود مطلع شوند، اطلاعات لازم در اختیارشان قرار می گیرد.

 

مدیر بخش ستاره های زمین در بیست و نهمین نمایشگاه بین المللی قرآن کریم گفت: همچنین افراد می توانند از دورهمی هایی که با حضور اساتید برگزار می شود، تجربیات و خاطرات شیرین خود را با حضور کارشناسان قرآنی بیان کنند لذا برای اینکه این سیر یک سیر متنوعی باشد تلاش شده است به نوعی یک روایت در آنجا صورت بگیرد، یعنی راویانی که در هر کدام از بخش های غرفه حضور دارند موارد مورد نظر را برای مردم روایت می کنند تا یک مقدار فضای نمایشگاه برای مردم جذابیت داشته باشد.

 

وی با اشاره به ضرورت نامگذاری شعار امسال نمایشگاه قرآن کریم مبنی بر قرآن کتاب امید و آرامش است، اظهار کرد: با توجه به اقتضائاتی که در این دوره وجود دارد و شرایطی که در حال حاضر در جامعه ما حاکم است لذا ما بیش از هر روز دیگری نیازمند این امیدواری و امیدبخشی هستیم. افراد در عرصه های مختلف کاری، علمی، فناوری و اقتصادی بایستی با توجه به شرایطی که در کشور حاکم است نسبت به گذشته با عزم راسخ تر گام های استوارتری در حوزه کاری خود بردارند لذا این شعار امیدبخش بسیار مناسب و متناسب با فضای فرهنگی قرآن است.

 

حجت الاسلام حسینی در ادامه خاطرنشان کرد: ما در دوره ای زندگی می کنیم که با دغدغه های مختلف مادی، سیاسی، اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی روبرو هستیم که این مسئله باعث کاهش آرامش و توامنینه در زندگی ما شده است لذا اگر قرآن به معنای واقعی در جامعه ما حاکم باشد در واقع آن توامنینه و آرامش لازم را برای ما فراهم خواهد کرد، چون آن چیزهایی که اغلب این آرامش را از ما سلب می کند، آن منفعت طلبی ها، رقابت های بی مورد، چشم و همچشمی ها و همه آن چیزهای منفی ای است که در سطح زندگی ما حاکم شده است؛ بنابراین اگر ما به معنای واقعی کلمه، اعتقاد راسخ به قرآن کریم داشته باشیم و زندگی مان زندگی قرآنی باشد، بحث امید و آرامش در زندگی ما تلالو پیدا خواهد کرد؛ از این رو می شود گفت نامگذاری شعار امسال نمایشگاه قرآن به جا و مناسب بوده است.

تعداد بازدید : ۷۳۸

درباره سی‌ و یکمین نمایشگاه بین المللی قرآن کریم

«می خوانمت»
دوباره این شعار نمایشگاه ما در دوره سی و یکم است تا عهدی باشد برای همیشه خواندن قرآن و انس با این کتاب الهی. به حول و قوه پروردگار مهربان، آغاز این رویداد اول فروردین ماه سال 1403 است و با امید به فضل او، تا چهاردهم فروردین در محل مصلی امام خمینی (ره) پذیرای علاقه مندان می باشیم.

تماس با ما

تلفن پشتیبانی : 02161905

ساعت پاسخگویی : 8 تا 12

ساعت کار نمایشگاه : 17 تا 24

آدرس : مصلای امام خمینی (ره)

فوتر