۳۰ فروردین ۱۴۰۱
مدیر بخش نوجوان نمایشگاه قرآن کریم مطرح کرد؛

برگزاری جشنواره «کمان» ویژه نوجوانان/ برپایی کارگاه‌های انتقال تجربه در حوزه تولید بازی‌های فاخر

برگزاری جشنواره «کمان» ویژه نوجوانان/ برپایی کارگاه‌های انتقال تجربه در حوزه تولید بازی‌های فاخر
مدیر بخش نوجوان بیست و نهمین نمایشگاه قرآن از برگزاری جشنواره «کمان» ویژه نوجوانان خبر داد و گفت: از جمله قسمت‌ها که در بخش نوجوان وجود دارد، برگزاری نشست‌های تخصصی و کارگاه‌ها است که این کارگاه‌ها، کارگاه‌های انتقال تجربه در حوزه تولید بازی‌های فاخر با موضوع قرآنی و تاریخ اسلام است.

مهدی جعفری جوزانی، مدیر بخش نوجوان در گفت‌وگو با ستاد خبری بیست‌ونهمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم، بیان کرد: به‌نظر می‌رسد بخش نوجوان از بخش‌هایی است که در این دوره به نمایشگاه قرآن اضافه شده و سعی دارد کارکرد سرگرمی‌های دیجیتال را در تربیت قرآنی نوجوانان کشورمان به تصویر بکشد و به جامعه مخاطب خود اعلام کند که با استفاده از سرگرمی‌های دیجیتال چگونه می‌توان روایت درست و جذابی از قصه‌های قرآن و داستان‌های تاریخ اسلام را برای مخاطب روایت کرد.

وی افزود: البته با توجه به رویکرد نوجوانان و جوانان ما در حوزه تولید محتوای دیجیتال، می‌توان با استعدادیابی و شناسایی استعدادها در این حوزه، گام موثری در حوزه تولید محتوای دیجیتال در صنایع سرگرمی با محتوای قرآن و عترت برداشت.

جعفری جوزانی تصریح کرد: از این‌رو مجموعه مرکز تولید و نشر دیجیتال انقلاب اسلامی یا مرکز متن‌های سازمان فضای مجازی بسیج یا شرکت منادیان که در این حوزه پیشرو بودند، با توجه به دعوتی که از آنها به عمل آمد، متولی این بخش در نمایشگاه شدند. چند بخش را برنامه‌ریزی کردیم که آن اقدامات را در شأن نمایشگاه به منصه ظهور برسانیم و بتوانیم حضور شایسته‌ای در شأن نام نمایشگاه داشته باشیم.

مدیر بخش نوجوان بیست و نهمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم، گفت: بخشی را با عنوان تجربه بازی داریم که اصطلاحا گیم‌سنتر یا گیم نتی است که نوجوانان در آن حضور دارند و بازی می‌کنند؛ بازی‌هایی را که با محتوای قرآنی و تاریخ اسلام تولید شده و اخیرا به بازار عرضه شده و بازی‌های فاخری نیز هستند. نوجوانان این بازی‌ها را در مدت زمان مشخصی به‌صورت آزادانه بازی می‌کنند و بعد از آن هم در مسابقاتی که برمبنای همین تجربه بازی برای آنها طراحی شده، شرکت می‌کنند.

وی ادامه داد: بخشی به فهم بازی برمی‌گردد که نسبت به بازی که کردند چه برداشتی دارند، چه محتوای را توانستند دریافت کنند، با چه شخصیت‌هایی آشنا شدند و با چه بخشی از تاریخ اسلام توانستند تجربه کنند. به برگزیده‌های این قسمت جوایزی نیز اهدا خواهد شد.

جعفری جوزانی بیان کرد: قسمت دیگری در بخش نوجوان وجود دارد که کارش برگزاری نشست‌های تخصصی و کارگاه‌ها است. این کارگاه‌ها، کارگاه‌های انتقال تجربه در حوزه تولید بازی‌های فاخر با موضوع قرآنی و تاریخ اسلام است. بازی‌نامه‌نویسی، سواد رسانه در حوزه بازی‌ها برای خانواده‌ها و آشنایی خانواده‌ها با عرصه‌های مختلف این صنایع سرگرمی است. نوجوانان هر شب با تهدیدها، فرصت‌ها، آسیب‌ها و به نوعی با سواد رسانه‌ای با حضور اساتید آشنا می‌شوند.

مدیر بخش نوجوان نمایشگاه قرآن گفت: بخش دیگری نیز داریم که مخاطبین با آثاری که با موضوع قرآن و عترت تاکنون تولید شده یا در دست تولید است، آشنا خواهند شد. نوجوانان در این بخش با محصولاتی که در آینده نه‌چندان دور به بازار می‌آیند، آشنا می‌شوند.

وی افزود: از دیگر برنامه‌های ما، اکران انیمیشن به‌صورت روزانه با موضوعات مختلفی در حوزه قرآن و عترت و مقاومت است که به‌صورت مداوم از شروع نمایشگاه تا پایان آخرین ساعات نمایشگاه در یک سالن 45 نفره مدام انیمیشن برای بچه‌ها اکران می‌شود.

جعفری جوزانی در پایان گفت: در بخش نوجوان، فروش محصولات در حوزه بازی را نیز داریم که مخاطبان با تخفیف 50 درصد می‌توانند بازی‌هایی که وارد بازار شده را دریافت کنند. در نهایت نیز فراخوان جشنواره «کمان» با موضوع تولید بازی و انیمیشن با محتوای قرآن و عترت را داریم که فراخوان آن از همین نمایشگاه آغاز و ثبت‌نام هم از همین نمایشگاه شروع می‌شود و علاقه‌مندان به این حوزه 6 ماه فرصت دارند که در بخش‌های مختلف ایده، بازی‌نامه‌نویسی، فیلم‌نامه‌نویسی و تولید بازی برای موبایل، کامپیوتر وانیمیشن‌های کوتاه و بلند در این جشنواره شرکت کنند و قطعا جوایز نفیسی هم دریافت خواهند کرد.

بیست و نهمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم با شعار «قرآن کتاب امید و آرامش» از 27 فروردین تا 9 اردیبهشت 1401 در مصلی امام خمینی(ره) برگزار می‌شود.

تعداد بازدید : ۲۵۹

درباره سی‌ و یکمین نمایشگاه بین المللی قرآن کریم

«می خوانمت»
دوباره این شعار نمایشگاه ما در دوره سی و یکم است تا عهدی باشد برای همیشه خواندن قرآن و انس با این کتاب الهی. به حول و قوه پروردگار مهربان، آغاز این رویداد اول فروردین ماه سال 1403 است و با امید به فضل او، تا چهاردهم فروردین در محل مصلی امام خمینی (ره) پذیرای علاقه مندان می باشیم.

تماس با ما

تلفن پشتیبانی : 02161905

ساعت پاسخگویی : 8 تا 12

ساعت کار نمایشگاه : 17 تا 24

آدرس : مصلای امام خمینی (ره)

فوتر