۳۰ فروردین ۱۴۰۱

در غرفه‌های بیست‌ و نهمین نمایشگاه قرآن کریم چه می‌گذرد؟

در غرفه‌های بیست‌ و نهمین نمایشگاه قرآن کریم چه می‌گذرد؟
بیست و نهمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن پس از دو سال وقفه باشعار «قرآن، کتاب امید و آرامش» آغاز یافت.

بیست و نهمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن پس از دو سال وقفه با شعار «قرآن، کتاب امید و آرامش»از روز ولادت امام حسن مجتبی (ع) کار خود را به‌ مدت ۱۴ روز در ساعات ۱۷:۳۰ تا ۲۳:۳۰ آغاز کرد.

این رویداد در قالب ۴۵ کمیته و بخش نمایشگاهی و صد‌ها غرفه میزبان مشتاقان قرآن و عترت است که در ابتدای ورودی آن با صحنه‌هایی از جبهه مقاومت و فضای سردار دل‌ها شهید حاج قاسم سلیمانی روبرو می‌شویم.

پس از آن به غرفه‌های «خانواده و سبک زندگی قرآنی» و «مشاوره‌های قرآن بنیان» می‌رسیم که بازدیدکنندگان در سطوح مسائل خانواده، روان‌شناسی رفتاری و آموزشی با مشاوران حاضر در این بخش‌ها به رایگان راهنمایی می‌شوند.

با عبور از آنان به فضای جدید و متفاوت دانش بنیان‌ها، نرم افزار‌ها و دیجیتال در بیست و نهمین نمایشگاه بین المللی قرآن کریم می‌رسیم که با عناوین «فضای سایبری و فرهنگ دانش بنیان» و «نشر مکتوب و دیجیتال دینی» فعالیت می‌کنند.

در این بخش بازدیدکنندگان طی فرآیندی با مقدمات سواد رسانه‌ای آشنا می‌شوند تا بستر‌های لازم جهت کاهش آسیب‌های فضای مجازی به سبک زندگی جوانان و نوجوانان فراهم شود.

پس از این غرفه، به قسمت «الگونما» وارد می‌شویم که در آن نوجوانان آشنایی اجمالی با انیمیشن‌ها و قهرمان‌های غربی پیدا می‌کنند. البته هدف اصلی این فضا، آگاه سازی والدین درباره ارائه سرگرمی‌های نادرست به فرزندانشان و جلوگیری از ترویج آن در تربیت اسلامی کودکان است.

غرفه «الگونما» افزون بر تشریح این موارد، به قیاس قهرمان‌های غربی با الگو‌ها و اسطوره‌های ایرانی طی تاریخ و فرهنگ کشورمان می‌پردازد.

پس از طی این بخش ها، شما به قسمت «ترویج فرهنگ نهج البلاغه» می‌رسید که با حضور یک متخصص کاربرد مصادیق این کتاب بزرگ را با سبک زندگی ما تبیین می‌کند. مخاطب این فضا بیشتر بزرگسالان هستند که باید مفاهیم ارزشی کلام امیر المومنین علی (ع) را در مسیر تربیت فرزندان اجرا نمایند.

در پایان این نمایشگاه هم به بازدید از «تالار فرهنگ و صنایع دستی» کشورمان و «عرضه محصولات حجاب» می‌رسیم که دیدن آن خالی از لطف نیست؛ اما بهتر است نوجوانان خود را در نمایشگاه خسته نکنید و بگذارید از دیدن آخرین قسمت‌های نمایشگاه، به ویژه غرفه «نوجوان و سرگرمی‌های دیجیتال» لذت ببرند که در آن به واسطه بازی‌ها، با مفاهیمی همچون گفتمان عاشورایی و مقاومت اسلامی آشنایی پیدا می‌کنند.

* به گفته علیرضا مرادی دبیر کمیته اجرایی بیست و نهمین نمایشگاه قران کریم، امسال برای اولین بار اپلیکیشن این رویداد فرهنگی قرآنی رونمایی شد و امسال نمایشگاه بین المللی قرآن کریم، در دو بخش حضوری و مجازی شروع به فعالیت کرده است که همین امر سبب استقبال بیشتر مردم از نمایشگاه شده است.

در نمایشگاه مجازی قرآن نیز مانند نمایشگاه حضوری، تمامی غرفه‌ها فعالیت دارند و حتی در زمینه بازی‌های دیجیتال نوجوانان می‌توانند با ورود به سایت نمایشگاه از این بازی‌ها به طور رایگان استفاده کنند.

* پورمعین مسئول غرفه و بخش خادمان قرآن کریم نمایشگاه،  هم از رونمایی دو مجلد کتاب شرح حال و زندگینامه تمامی خادمان قرآن کریم در ۲۶ دوره همایش تکریم خادمان قرآنی خبر داده و گفته است: این کتاب حاوی دو جلد (از دوره نخست تا سیزدهم) و (از دوره چهاردهم تا بیست و ششم) است که به زیور طبع آراسته شده و در معرض دید عموم قرار می‌گیرد.

به گفته او، بیست و هفتمین دوره همایش تکریم از خادمان قرآنی، در روز اختتامیه نمایشگاه قرآن کریم با حضور رئیس جمهور برگزار می‌شود.

* احسان خامنوی خیابانی، مدیر بخش دانشگاهی بیست و نهمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن هم می‌گوید، امسال در بخش دانشگاهی شاهد حضور نمایندگانی از نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها هستیم که طرح ملی حفظ قرآن کریم را در راستای فرمایش مقام معظم رهبری مبنی بر تربیت ده میلیون حافظ قرآن کریم ارائه و از آن رونمایی خواهند کرد.

تعداد بازدید : ۶۲۱

درباره سی‌ و یکمین نمایشگاه بین المللی قرآن کریم

«می خوانمت»
دوباره این شعار نمایشگاه ما در دوره سی و یکم است تا عهدی باشد برای همیشه خواندن قرآن و انس با این کتاب الهی. به حول و قوه پروردگار مهربان، آغاز این رویداد اول فروردین ماه سال 1403 است و با امید به فضل او، تا چهاردهم فروردین در محل مصلی امام خمینی (ره) پذیرای علاقه مندان می باشیم.

تماس با ما

تلفن پشتیبانی : 02161905

ساعت پاسخگویی : 8 تا 12

ساعت کار نمایشگاه : 17 تا 24

آدرس : مصلای امام خمینی (ره)

فوتر