۳۱ فروردین ۱۴۰۱

قصه‌گویی با ابزارهای نوین در «باغ آیات»

قصه‌گویی با ابزارهای نوین در «باغ آیات»
کارشناس و مجری قطعه نمایشی بخش «باغ آیات» درباره فعالیت‌های این بخش بیان کرد: در «باغ آیات» قصه‌های قرآنی را که قابلیت بیان کودکانه دارند به‌صورت نمایشی برای بچه‌ها اجرا می‌کنیم.
حجت‌الاسلام محمدصادق مقدسیان؛ کارشناس و مجری قطعه نمایشی بخش «باغ آیات» در گفت‌وگو با بیست و نهمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم، گفت: امسال در رویکرد جدید از تکنولوژی نور و صدا استفاده کردیم. کودکانی که در این بخش حضور می‌یابند به وسیله هدفون‌هایی که به آن‌ها داده می‌شود با راهنمایی مربیانی که برای کودکان درنظرگرفته شده‌اند هدایت شده و صدای بازیگران نمایش برای آن‌ها پخش می‌شود تا بهتر از نمایش بهره‌مند شوند. 
 
مقدسیان گفت: با طراحی نورها، هارمونی خوبی برای کودکان ایجاد شده است. ما قصه‌ها را به‌صورت نمایشی به ‌کودکان ارائه می‌دهیم. یکی از آیتم‌های ما نزول قرآن است که بگوییم همه اتفاقاتی که مشاهده کردید فقط بخشی کوچکی از قصه‌های شنیدنی قرآن کریم است.
 
کارشناس و مجری بخش نمایشی «باغ آیات» نمایشگاه قرآن کریم اظهار کرد: هدف ما این است که بگوییم قرآن کریم علاوه بر این‌که کتاب هدایت است، روایت‌کننده قصه‌های آموزنده و جذابی است که می توان از این قصه‌ها به‌صورت هدفمند برای آموزش مفاهیم دینی به کودکان استفاده کرد.
 
وی ادامه داد: برای حضور در نمایشگاه قرآن کریم حدود دو ماه، یک تیم 40 نفره به‌صورت شبانه‌روزی کار کردند تا این نمایش آماده اجرا شود. سعی کرده‌ایم فضای شادی را برای بچه‌ها تدارک ببینیم. با گذشت دو روز از نمایشگاه قرآن کریم، استقبال خوبی را از این بخش شاهد بودیم. 
 
مقدسیان در ادامه بیان کرد: با وجود این‌که ۴ سانس برای بازدیدکنندگان در‌نظر گرفته بودیم، اما در همین دو روز گذشته نمایش یک سانس افزایش پیدا کرده تا علاوه بر رعایت مسائل بهداشتی بتوانیم در خدمت تعداد بیشتری از مخاطبان باشیم. 
 
بخش نمایشی «باغ آیات» در نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم هر روز به‌صورت رایگان برای کودکان بالای ۴ سال برنامه اجرا می‌کند. والدین می‌توانند با حضور در گیشه بلیت رایگان دریافت کنند و طی سانس ۴۵ دقیقه‌ای از نمایش ‌بهره‌مند شوند. هر سانس با ظرفیت حدود ۵۰ کودک (دو سانس پیش از اذان مغرب و عشاء و سه سانس پس از اقامه نماز مغرب و عشاء) برگزار می‌شود.
 
بیست و نهمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم از 27 فروردین تا 9 اردیبهشت 1401 در مصلی امام خمینی (ره) در حال برگزاری است.
تعداد بازدید : ۹۸۰

درباره سی‌ و یکمین نمایشگاه بین المللی قرآن کریم

«می خوانمت»
دوباره این شعار نمایشگاه ما در دوره سی و یکم است تا عهدی باشد برای همیشه خواندن قرآن و انس با این کتاب الهی. به حول و قوه پروردگار مهربان، آغاز این رویداد اول فروردین ماه سال 1403 است و با امید به فضل او، تا چهاردهم فروردین در محل مصلی امام خمینی (ره) پذیرای علاقه مندان می باشیم.

تماس با ما

تلفن پشتیبانی : 02161905

ساعت پاسخگویی : 8 تا 12

ساعت کار نمایشگاه : 17 تا 24

آدرس : مصلای امام خمینی (ره)

فوتر