۳۱ فروردین ۱۴۰۱
حجت‌الاسلام وافی در نشست «فرزندآوری و جمعیت» مطرح کرد؛

دلیل اصلی عدم فرزندآوری، گره‌های ذهنی است

دلیل اصلی عدم فرزندآوری، گره‌های ذهنی است
حجت‌الاسلام وافی گفت: اعتقاد راسخ دارم دلیل اصلی اینکه مردم فرزندی نمی‌خواهند، گره‌های ذهنی آن‌هاست و ما باید با حوصله به باز کردن این گره‌های ذهنی بپردازیم.
به گزارش ستاد خبری بیست و نهمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم، حجت‌الاسلام وافی، شامگاه سه‌شنبه 30 فروردین 1401 در نشست «فرزندآوری و جمعیت» که در بخش «ترویج فرهنگ نهج‌البلاغه» برگزار شد، بیان کرد: موضوع فرزندآوری در عین اهمیت و ضرورت، موضوع پر چالشی است، چون معمولا کلمه فرزند مساوی با مشکلات اقتصادی و معیشتی است که از اضافه شدن عضو جدید در خانواده به‌وجود می‌آید. 
 
وی گفت: در این بحث و در این نشست، مردم را به فضای چالشی و بیان دغدغه‌ها دعوت کردیم تا ضمن پرداختن به چالش‌ها، موضوع جمعیت را آسیب‌شناسی کرده و به شبهات پاسخ دهیم.
 
حجت‌الاسلام وافی ادامه داد: اعتقاد راسخ دارم دلیل اصلی اینکه مردم فرزندی نمی‌خواهند، گره‌های ذهنی آن‌هاست و ما باید با حوصله به باز کردن این گره‌های ذهنی بپردازیم. عمده گره‌های ذهنی نسبت به ارزش فرزند و مادر است که مردم مطلع نیستند. مسائل اقتصادی هم دخیل هستند، اما وزن زیادی ندارد و لذا ثروتمندان کمتر فرزند دارند.
 
وی بیان کرد: ما 12 ساعت دوره در شهرهای مختلف و در استان‌ها برگزار می‌کنیم. در این دوره‌ها به 57 دلیلی که مردم فرزند نمی‌خواهند اشاره و سپس به از بین بردن این موانع می‌پردازیم.
 
بیست و نهمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم با شعار «قرآن کتاب امید و آرامش» از 27 فروردین تا 9 اردیبهشت 1401 در مصلی امام خمینی(ره) در حال برگزاری است.
تعداد بازدید : ۹۲۱

درباره سی‌ و یکمین نمایشگاه بین المللی قرآن کریم

«می خوانمت»
دوباره این شعار نمایشگاه ما در دوره سی و یکم است تا عهدی باشد برای همیشه خواندن قرآن و انس با این کتاب الهی. به حول و قوه پروردگار مهربان، آغاز این رویداد اول فروردین ماه سال 1403 است و با امید به فضل او، تا چهاردهم فروردین در محل مصلی امام خمینی (ره) پذیرای علاقه مندان می باشیم.

تماس با ما

تلفن پشتیبانی : 02161905

ساعت پاسخگویی : 8 تا 12

ساعت کار نمایشگاه : 17 تا 24

آدرس : مصلای امام خمینی (ره)

فوتر