۳۱ فروردین ۱۴۰۱

پیام‌های قرآنی با محتوای گرافیکی برای آموزش کودکان / حضور معنوی سردار سلیمانی در نمایشگاه

پیام‌های قرآنی با محتوای گرافیکی برای آموزش کودکان / حضور معنوی سردار سلیمانی در نمایشگاه
مدیر کمیته «فناوری اطلاعات و نمایشگاه مجازی» گفت: امسال کمیته فناوری اطلاعات و نمایشگاه مجازی محتواهایی را موشن‌گرافیک و ماژیک‌گرافیک کرده است تا قشر کودک و نوجوان با این فضای معنوی آشنا شوند.
سید امین میرشفیعی؛ مدیر کمیته «فناوری اطلاعات و نمایشگاه مجازی» در گفت‌وگو با ستاد خبری بیست و نهمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم، بیان کرد: کمیته فناوری اطلاعات از دو بخش تشکیل شده است، بخش کمیته فناوری که زیرساخت نمایشگاه مثل اینترنت را تامین می‌کند و همچنین بخش سخت‌افزاری نمایشگاه که فعالیت‌های شبکه را بر عهده دارد.
 
وی افزود: نمایشگاه قرآن به دلیل شیوع ویروس کرونا پس از دو سال به‌صورت حضوری برگزار شد اما نگاه محمدمهدی اسماعیلی؛ وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و علیرضا معاف؛ معاون قرآن و عترت وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی این بود که در کنار نمایشگاه حضوری، نمایشگاه به‌گونه مجازی نیز برگزار شود، زیرا هنوز درگیر بحث کرونا هستیم. در این حالت بسیاری از علاقه‌مندان که می‌خواهند از فضای نمایشگاه بهره‌مند شوند و امکان حضور فیزیکی در نمایشگاه را ندارند، این امکان را داشته باشند.
 
مدیر کمیته فناوری اطلاعات و نمایشگاه مجازی ادامه داد: هدف ما اشاعه فرهنگ رمضان و اشاعه فرهنگ مذهبی ایران به اقصی نقاط جهان است تا کسانی که در دورترین نقطه دنیا هستند بتوانند از فضای نمایشگاه استفاده کنند. شاید شرایط حضور برای آن‌ها مهیا نباشد و از این طریق به نوعی در فضای مجازی خود را احساس کنند.
 
حضور معنوی سردار سلیمانی در نمایشگاه قرآن
میرشفیعی افزود: مخاطبانی که به نمایشگاه می‌آیند می‌توانند با qr کد (واقعیت مجازی) عکس سردار سلیمانی را مشاهده کنند و احساسات خود را با وی درمیان بگذارند. این مساله قابل استفاده علاقه‌مندانی است که به‌صورت حضوری به نمایشگاه قرآن می‌آیند و امسال کمیته فناوری اطلاعات نمایشگاه مجازی به‌صورت نورآوری این دیدار معنوی را ایجاد کرده است.
 
 
وی گفت: در میانه سالن شبستان نمایشگاه استیج (اتاق شیشه‌ای) طراحی کرده‌ایم و مهمانان ویژه‌ای دعوت شده‌اند تا دیدگاه‌ها و نظراتشان را مطرح کنند. این گفتمان‌ها به شکل زنده پخش می‌شود.
 
پیام‌های معنوی و قرآنی گرافیکی برای جذب کودکان 
میرشفیعی بیان کرد: امسال کمیته فناوری اطلاعات و نمایشگاه مجازی محتواهایی را موشن‌گرافیک و ماژیک‌گرافیک کرده است تا قشر کودک و نوجوان با این فضای معنوی آشنا شوند. ما پیام‌های معنوی و قرآنی را با گرافیک به کودکان آموزش می‌دهیم، زیرا با کودکان باید به زبان خودشان سخن بگوییم و با نمایش کارتون آن‌ها را جذب کنیم. این محتواها در مانیتورهای سطح نمایشگاه به نمایش گذاشته شده است.
 
وی افزود: تیم محتوایی ما این کلیپ‌ها را سئو (اولویت سرچ) می‌کنند و هنگامی که در گوگل واژه‌هایی مانند رمضان، ماه خدا، ماه قرآن و... را جستجو می‌کنید، این کلیپ‌ها در اولویت قرار دارند و در دسترس علاقه‌مندان قرار می‌گیرند.
 
مدیر کمیته فناوری اطلاعات و نمایشگاه مجازی همچنین گفت: امسال اینترنت را نسبت به دو سال گذشته دو برابر کردیم و در نظر داریم بحث اینترنت رایگان را راه‌اندازی کنیم. qr کدهایی را در سطح نمایشگاه می‌گذاریم تا افراد با اسکن آن از اینترنت رایگان بهره‌مند شوند. برای غرفه‌ها هم qr کدهایی را طراحی کردیم که مانند کارت ویزیت عمل می‌کند و هنگامی که مخاطبان گوشی را به سمت آن می‌گیرند می‌توانند با آن غرفه و محصولاتش آشنا شوند.
 
بیست و نهمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم با شعار «قرآن کتاب امید و آرامش» از 27 فروردین تا 9 اردیبهشت 1401 در مصلی امام خمینی(ره) در حال برگزاری است.
تعداد بازدید : ۸۵۰

درباره سی‌ و یکمین نمایشگاه بین المللی قرآن کریم

«می خوانمت»
دوباره این شعار نمایشگاه ما در دوره سی و یکم است تا عهدی باشد برای همیشه خواندن قرآن و انس با این کتاب الهی. به حول و قوه پروردگار مهربان، آغاز این رویداد اول فروردین ماه سال 1403 است و با امید به فضل او، تا چهاردهم فروردین در محل مصلی امام خمینی (ره) پذیرای علاقه مندان می باشیم.

تماس با ما

تلفن پشتیبانی : 02161905

ساعت پاسخگویی : 8 تا 12

ساعت کار نمایشگاه : 17 تا 24

آدرس : مصلای امام خمینی (ره)

فوتر