۲ اردیبهشت ۱۴۰۱
حجت‌الاسلام پناهیان در همایش «تا ابد زندگی» مطرح کرد؛

کسی که معاداندیش باشد دوراندیش است/ اعتقاد به معاد عقل را فربه می‌کند

کسی که معاداندیش باشد دوراندیش است/ اعتقاد به معاد عقل را فربه می‌کند
حجت‌الاسلام پناهیان با بیان اینکه اعتقاد به معاد عقل را فربه می‌کند، گفت: توجه به معاد برای این نیست که آخرت را آباد کنیم، بلکه پیش از رسیدن به آخرت اثرش را در این دنیا می‌بینیم.
به گزارش ستاد خبری بیست و نهمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم، همایش «تا ابد زندگی»، پنجشنبه اول اردیبهشت 1401 با سخنرانی حجت‌الاسلام پناهیان، حجت‌الاسلام عابدینی، حجت‌الاسلام شجاعی و شعرخوانی احمد بابایی همراه با تلاوت قرآن توسط مهدی عادلی در شبستان مصلی امام خمینی (ره) برگزار شد. اجرای این برنامه نیز برعهده سید بشیر حسینی بود.
 
حجت‌الاسلام پناهیان در این برنامه گفت: معاد و اعتقاد به معاد بیشترین فایده را برای انسان دارد. وقتی کسی اعتقاد به معاد دارد، نگاه و دیدگاهش بلند می‌شود و برنامه‌ریزی بهتری برای این دنیا دارد.
 
وی افزود: اعتقاد به معاد برای مسئولان کشور لازم است. اگر مسئولان اعتقاد به معاد داشته باشند، یعنی افق دیدشان بلند است. روزی همه جهانیان به این مسأله خواهند رسید. مدیر باید به معاد اعتقاد داشته باشد. مسئولینی که خوب برنامه‌ریزی نمی‌کنند، اعتقادشان به معاد ضعیف است.
 
نویسنده کتاب «شهر خدا»، بیان کرد: وقتی می‌گوییم گناه، ذهن همه به شُل‌حجابی معطوف می‌شود. اولین گناه باید گناهان بزرگ باشد. باید به این مساله فکر کنیم که مسئولینی که خوب کار می‌کنند، نزد رسول خدا مهمان می‌شوند.
 
حجت‌الاسلام پناهیان ادامه داد: اعتقاد به معاد عقل را فربه می‌کند. وقتی خداوند معاد را مطرح می‌کند برای این نیست که آخرت را آباد کنیم، بلکه پیش از رسیدن به آخرت اثرش را در این دنیا می‌بینیم. امیرالمومنین به هر مسئولی حتی معاویه می‌خواست گوشزد کند معاد را برای او یادآوری می‌کرد.
 
وی افزود: کسی که معاداندیش باشد، دوراندیش است. کسی که معاد را باور نداشته باشد، دوراندیش نیست. ما اگر معاد را درست در مدارس آموزش دهیم، وقتی همین دانش‌آموزان روزی در رده مسئولین جامعه قرار گرفتند، می‌توانند مدیریت درستی داشته باشند.
 
نویسنده کتاب «تکبر پنهان» گفت: برخی می‌گویند مدیران غربی خوب کار می‌کنند و اعتقاد به معاد هم ندارند، اگر قدرت نظامی غربی را بگیرند، تکنولوژی نجاتشان نمی‌دهد. غربی‌ها چرا کشتار می‌کنند تا محصولاتشان را بفروشند، معلوم است با این تکنولوژی نمی‌توانند زندگی کنند. کسی که می‌گوید مدیران کشورهای غربی خوب عمل می‌کنند، پس چه نیازی به قتل عام دارند. بدون جنایت کار آن‌ها پیش نمی‌رود.
 
حجت‌الاسلام پناهیان در بخش دیگری از سخنانش بیان کرد: زمانی بلوک شرق مارکسیستی رونق داشت و ما با کسانی که جذب مارکسیست شده بودند مشکل داشتیم تا اینکه سرانجام به فروپاشی رسید. بدون توجه به معاد روش‌ها جواب نمی‌دهد. نظام دیکتاتوری از زمان مائو در چین شروع شد و بسیاری از وجوه کرامت انسانی در چین نیست. آیا ما حاضر هستیم مثل چینی‌ها زندگی کنیم؟
 
وی ادامه داد: کسانی که ما را معاداندیش می‌کنند، دنیا و آخرت را آباد می‌کنند. دانشجویان از کتاب‌هایی که نشر معارف منتشر می‌کند استقبال می‌کنند و این کتاب‌ها فواید بسیاری برای علاقه‌مندان این حوزه دارد.
 
بیست و نهمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم با شعار «قرآن کتاب امید و آرامش» از 27 فروردین تا 9 اردیبهشت 1401 در مصلی امام خمینی (ره) در حال برگزاری است.
تعداد بازدید : ۷۷۱

درباره سی‌ و یکمین نمایشگاه بین المللی قرآن کریم

«می خوانمت»
دوباره این شعار نمایشگاه ما در دوره سی و یکم است تا عهدی باشد برای همیشه خواندن قرآن و انس با این کتاب الهی. به حول و قوه پروردگار مهربان، آغاز این رویداد اول فروردین ماه سال 1403 است و با امید به فضل او، تا چهاردهم فروردین در محل مصلی امام خمینی (ره) پذیرای علاقه مندان می باشیم.

تماس با ما

تلفن پشتیبانی : 02161905

ساعت پاسخگویی : 8 تا 12

ساعت کار نمایشگاه : 17 تا 24

آدرس : مصلای امام خمینی (ره)

فوتر