۲ اردیبهشت ۱۴۰۱
محفل «اُنس با قرآن» ویژه بانوان در نمایشگاه قرآن برگزار شد؛

ضرورت ایجاد ظرفیت‌های بیشتر در ترویج فرهنگ قرآنی

ضرورت ایجاد ظرفیت‌های بیشتر در ترویج فرهنگ قرآنی
مشاور امور بانوان معاون قرآن و عترت وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، گفت: ضرورت ایجاد ظرفیت‌های بیشتر در فنون قرائات و در نهایت ترویج فرهنگ قرآنی از اهمیت این محافل قرآنی است.
به گزارش ستاد خبری بیست و نهمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم، محفل «انس با قرآن کریم» ویژه بانوان، یادبود اولین حامی اسلام، حضرت خدیجه(س)، پنجشنبه اول اردیبهشت 1401 از سوی شورای مشورتی بانوان معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار شد.
 
این مراسم با پخش سرود جمهوری اسلامی ایران و تلاوت زینب علایی از قاریان ممتاز قرآن آغاز شد. سپس گروه تواشیح «صهبا» به سرپرستی پرنیان عصابخش، قاری و داور ملی کشور به اجرای قطعه‌ای پرداخت.
 
مژگان خان بابا؛ مشاور امور بانوان معاون قرآن و عترت وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و دبیر شورای بانوان این معاونت در این محفل قرآنی، مینو اصلانی؛ عضو هیأت علمی و رئیس دانشکده زن و خانواده دانشگاه امام حسین(ع)، عاطفه خادمی؛ مشاور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در امور اجتماعی، زینب بهجت‌پور؛ رئیس اداره قرآن و عترت حوزه‌های علمیه خواهران کشور، معصومه فرزانه؛ مشاور اسبق رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه، اعظم الوندی و سمیه حاج علی؛ داور و قاری بین‌المللی را به‌عنوان اعضای شورای مشورتی بانوان معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی معرفی کرد. 
 
وی در ادامه گفت: ضرورت ایجاد ظرفیت‌های بیشتر در فنون قرائات و در نهایت ترویج فرهنگ قرآنی از اهمیت این محافل قرآنی است. علیرغم باور و تمام توانمندی‌های بانوان، ایجاد ظرفیت‌های بیش‌تر در سطوح عالی مدیریتی، اجرایی، آموزشی و پژوهشی به‌ویژه در علوم و فنون قرائات و در نهایت تبلیغ و ترویج،‌ ضرورت دارد. 
 
خان بابا ادامه داد: انتظار می‌رود در سطوح عالی هم بانوان به این خودباوری بیافزایند و عهده دار تمامی امور قرآنی خود شوند. از سوی دیگر انتظار می‌رود دیگر مدیران و مجریان امور قرآنی و اساتید آقا نیز در تمام عرصه‌ها براین باور بیافزایند. 
 
مشاور امور بانوان معاون قرآن و عترت وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، همچنین بیان کرد: نخستین جلسه این شورا در همین ماه شریف و به برکت این ماه آغاز به‌کار کرده است و قصد دارد در تعامل و همکاری با تمامی وزارتخانه‌ها، سازمان‌ها، ارگانها، نهادها و آحاد جامعه قرآنی بانوان با ایجاد مجموعه‌ای متشکل از 100 عضو فعال طراز اول قرآن کشوری اعم از اساتید برجسته دانشگاهی و حوزوی، پژوهشگران و اساتید و پیشکسوتان قرآنی، مبلغین و مروجان کارآزموده و متبحر در علوم رسیده از اهل بیت علیه‌السلام، اولین دستورات کار شورا در جهت ارتقاء و ایجاد بسترهای بیشتر برای استقرار و فعالیت‌های قرآنی بانوان در سطح کلان راهبردی اجرایی و نظارتی فعالیت را به انجام برساند.
 
وی افزود: این شورا یک فضای بسته و انحصاری نیست و پذیرای نقدهای سازنده همه علاقه‌مندان و فعالان قرآنی است.
 
در ادامه این نشست نیز محمدمهدی اسماعیلی؛ وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با حضور در این محفل بر اهمیت فعالیت‌های بانوان قرآنی تاکید کرد. همچنین در این جلسه از وضعیت فعالیت‌های  دارالقرآن‌های موجود در کشورهای اروپایی گزارشی ارائه شد.
 
بیست و نهمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم با شعار «قرآن کتاب امید و آرامش» از 27 فروردین تا 9 اردیبهشت 1401 در مصلی امام خمینی (ره) در حال برگزاری است.
تعداد بازدید : ۶۱۴

درباره سی‌ و یکمین نمایشگاه بین المللی قرآن کریم

«می خوانمت»
دوباره این شعار نمایشگاه ما در دوره سی و یکم است تا عهدی باشد برای همیشه خواندن قرآن و انس با این کتاب الهی. به حول و قوه پروردگار مهربان، آغاز این رویداد اول فروردین ماه سال 1403 است و با امید به فضل او، تا چهاردهم فروردین در محل مصلی امام خمینی (ره) پذیرای علاقه مندان می باشیم.

تماس با ما

تلفن پشتیبانی : 02161905

ساعت پاسخگویی : 8 تا 12

ساعت کار نمایشگاه : 17 تا 24

آدرس : مصلای امام خمینی (ره)

فوتر