۲ اردیبهشت ۱۴۰۱
در نشست «تبیین ویژگی‌های الگوی حکمرانی ولایی در انسان 250 ساله» مطرح شد؛

مصداق‌های انسان 250 ساله به ما برای شناخت بیشتر کمک می‌کند

مصداق‌های انسان 250 ساله به ما برای شناخت بیشتر کمک می‌کند
مدیر موسسه صهبا بیان کرد: هدف در طول 250 سال، تلاش برای ایجاد کارخانه انسان‌سازی بوده است. در حال حاضر الگوها و مصداق‌های انسان 250 ساله به ما برای شناخت بیشتر کمک می‌کند.
به گزارش ستاد خبری بیست و نهمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم، نشست «تبیین ویژگی‌های الگوی حکمرانی ولایی در انسان 250 ساله با ذکر مصادیق» پنجشنبه اول اردیبهشت 1401 در تالار اندیشه بخش «مسجد جامعه‌پرداز و تمدن‌ساز» با حضور محمد شیخ‌لر؛ مدیر موسسه صهبا برگزار شد.
 
شیخ‌لر در این نشست با اشاره به مصادیق انسان 250 ساله گفت: هدف در طول 250 سال، تلاش برای ایجاد کارخانه انسان‌سازی بوده است. در حال حاضر الگوها و مصداق‌های انسان 250 ساله به ما برای شناخت بیشتر کمک می‌کند. به‌عنوان مثال شناخت دوران سقیفه به ما معیار الگوشناسی خوبی می‌دهد.
 
مدیر موسسه صهبا ادامه داد: پایبندی به اصول یکی از نکات بسیار مهم است. همچنین موضوع صداقت اولویت داشته است. حضرت علی (ع) حاضر نبود طبق الگوی دو خلیفه عمل کند و حتی حاضر به تظاهر هم نشده بود. همین امر در رفتار امام حسن (ع) با معاویه نیز مشهود است.
 
وی با تأکید بر اینکه مرزبندی نیز در بحث حکمرانی ولایی بسیار مهم است، افزود: در دوران بعد از سقیفه، ابوسفیان قیام را به حضرت علی(ع) پیشنهاد می‌دهد که حضرت قبول نمی‌کنند. همین امر در زمان امام صادق(ع) نیز اتفاق می‌افتد.
 
شیخ‌لر در بخش دیگری از سخنان خود اظهار کرد: امامان برای کرامت مومنین اهمیت زیادی قائل بودند. خیلی از روایات از هم‌سفره بودن با ضعفا و مستضعفین خبر می‌دهد. ما وقتی الگوی رفتاری ائمه را متوجه می‌شویم، می‌توانیم تاکتیک‌های آن بزرگواران را بفهمیم. به‌عنوان مثال امام صادق (ع) زمانی خیلی شفاف فعالیت‌های دینی انجام می‌دادند، ولی در زمان دیگری مجبور به فعالیت‌هایی در خفا بوده‌اند.
 
مدیر موسسه صهبا گفت: بحث دیگر در زمینه حکمرانی ولایی، رشد اندیشه بوده است. امیرالمومنین حضرت علی(ع) سال‌ها تلاش کرد تا مومنین بفهمند اگر توانایی پیدا کردن شخص امام را ندارند، شخصیت امام را پیدا کنند؛ یعنی اینکه چه کسی می‌تواند امام جامعه باشد و همین امر باید مورد توجه علما باشد.
 
وی افزود: امام خمینی(ره) هم توانست شهد مفاهیم دینی را در بین مردم پخش کند. در این زمینه نیز رهبر معظم انقلاب در مباحث اخلاقی، اجتماعی و تشکیلاتی ورود پیدا کرده و در حدیث مکارم‌الاخلاق در موضوعاتی مثل غیرت، شجاعت، مروت، سخاوت، ادای امانت، صبر، صدق، شجاعت، کرامت و شفقت صحبت می‌کنند.
 
بیست و نهمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم با شعار «قرآن کتاب امید و آرامش» از 27 فروردین تا 9 اردیبهشت 1401 در مصلی امام خمینی (ره) در حال برگزاری است.
تعداد بازدید : ۹۳۴

درباره سی‌ و یکمین نمایشگاه بین المللی قرآن کریم

«می خوانمت»
دوباره این شعار نمایشگاه ما در دوره سی و یکم است تا عهدی باشد برای همیشه خواندن قرآن و انس با این کتاب الهی. به حول و قوه پروردگار مهربان، آغاز این رویداد اول فروردین ماه سال 1403 است و با امید به فضل او، تا چهاردهم فروردین در محل مصلی امام خمینی (ره) پذیرای علاقه مندان می باشیم.

تماس با ما

تلفن پشتیبانی : 02161905

ساعت پاسخگویی : 8 تا 12

ساعت کار نمایشگاه : 17 تا 24

آدرس : مصلای امام خمینی (ره)

فوتر