۲ اردیبهشت ۱۴۰۱
نشست «اصلاح سبک زندگی» برگزار شد؛

در تله جمعیتی نیفتیم / سونامی پیری در راه است

در تله جمعیتی نیفتیم / سونامی پیری در راه است
مدیر کانون رویای مادری، بیان کرد: برخی فکر می‌کنند اگر فرزندآوری کم شود، بعد از مدتی می‌توان آن را اصلاح کرد و خطری برای جامعه ندارد، اما بیرون آمدن از تله جمعیتی به این راحتی نیست و ایران اگر با همین شیوه پیش برود تا سال 1430 به سونامی پیری می‌رسد.
به گزارش ستاد خبری بیست و نهمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم، نشست «اصلاح سبک زندگی» پنجشنبه اول اردیبهشت 1401 با سخنرانی زهرا حسینی؛ مدیر کانون رویای مادری در بخش دانشگاهی برگزار شد.
 
زهرا حسینی در این نشست گفت: پس از آن‌که رهبری درباره پیر شدن جمعیت ایران هشدار دادند، ما این احساس خطر را جدی گرفتیم و با عده‌ای از همکاران به‌صورت جهادی در استانها حضور پیدا کرده و با برگزاری کلاس‌های اصل‌الصحه که پزشکان هم شرکت می‌کردند بر آن شدیم تا به آموزش برخی نکات لازم در زمینه سبک زندگی بپردازیم. 
 
وی افزود: یکی از مسائلی که حکمای قدیمی به آن پرداختند، اصلاح سبک زندگی است. متاسفانه از مسائلی که جوانان ما با آن دست و پنجه نرم می‌کنند و ما سعی در اصلاح آن داشتیم، ناباروی بود. این مساله ریشه در سبک زندگی دارد و ما در تلاش برای اصلاح سبک زندگی به مواردی برخوردیم که اگر درست نشود، در آینده جامعه را با مشکلات عدیده‌ای مواجه خواهد کرد. ازجمله این مشکلات ناباوری است که برخی از موارد به مادر مربوط می‌شود که با اصلاح سبک زندگی می‌توان این مشکل را رفع کرد.
 
مدیر کانون رویای مادری، بیان کرد: برخی از زنان که با مشکل ناباروری مواجه بودند، برای رفع آن مدت‌ها هزینه کردند و نتیجه نگرفتند، بعد به ما مراجعه کردند و با انجام روش‌های ما و رعایت نکاتی در خوردن، آشامیدن، خوابیدن و ورزش کردن باردار شدند.
 
حسینی با اشاره به سونامی پیری در ایران گفت: امروز به زندگی جوانان که نگاه می‌کنیم همه‌چیز متفاوت با سبک زندگی گذشته ماست. زندگی‌ای که ساعت خواب آن به‌هم ریخته، نوع خوراک آن ناسالم است و تحرک چندانی در میان نیست. حالا با این سبک زندگی، نباید انتظار داشت که جمعیت کشور به سوی پیری نرود، پیری که در آینده نه چندان دور به مرز سونامی می‌رسد.
 
وی ادامه داد: برخی فکر می‌کنند اگر فرزندآوری کم شود، بعد از مدتی می‌توان آن را اصلاح کرد و خطری برای جامعه ندارد، اما بیرون آمدن از تله جمعیتی به این راحتی نیست و ایران اگر با همین شیوه پیش برود تا سال 1430 به سونامی پیری می‌رسد. کارشناسان اعلام کرده‌ا‌ند 70 تا 80 سال طول می‌کشد تا از تله جمعیتی بیرون رفت. حال باید چه کرد که کشور از این جنگ جمعیتی بیرون بیاید؟
 
این محقق طب سنتی اظهار کرد: در حال حاضر ایران 9 میلیون زوج دارد که به شکلی شست و شوی مغزی شده‌اند و حاضر نیستند حتی یک بچه به دنیا بیاورند و این زوج‌ها به 12 میلیون هم می‌رسند. با توجه به این مسائل، طرح جوانی جمعیت به مجلس رفت و باید تدابیری به لحاظ اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی نیز اندیشیده شود. 
 
حسینی در بخش دیگری از سخنانش گفت: حالا با توجه به آنچه شرح دادم متوجه خواهید شد که چرا رهبری از موضوع تله جمعیتی با عنوان جبهه یاد کردند، چون دشمن تا پشت درهای خانه‌های ما آمده و در کوچک‌ترین مسائل ما دخالت می‌کند و خط می‌دهد. تله جمعیتی آنچنان مساله حادی است که آلمان و ژاپن با آن همه هزینه‌ای که کردند هنوز نتوانستند از آن بیرون بیایند، اما ما هنوز هم می‌توانیم با تدابیری این مساله را کنترل کنیم.
 
وی افزود: با برخی زوج‌های جوان که درباره بچه‌دار شدن صحبت می‌کنیم، بهانه مشکلات اقتصادی را پیش می‌کشند، بعد همین زوج‌ها حیوانات خانگی مثل سگ را نگهداری می‌کنند که گاهی هزینه نگهداری آن حیوان از بچه‌دار شدن خیلی بیشتر است.
 
مدیر کانون رویای کودک در پایان تأکید کرد: اگر زوج‌های جوان به توصیه‌های ما گوش دهند و بدانند چه بخورند، کی بخورند، چطور بخورند و درهم خوری نکنند و چه موقع بخوابند؟، آن موقع می‌توانند سبک زندگی خود را اصلاح کنند.
 
بیست و نهمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم با شعار «قرآن کتاب امید و آرامش» از 27 فروردین تا 9 اردیبهشت 1401 در مصلی امام خمینی (ره) در حال برگزاری است.
تعداد بازدید : ۷۳۷

درباره سی‌ و یکمین نمایشگاه بین المللی قرآن کریم

«می خوانمت»
دوباره این شعار نمایشگاه ما در دوره سی و یکم است تا عهدی باشد برای همیشه خواندن قرآن و انس با این کتاب الهی. به حول و قوه پروردگار مهربان، آغاز این رویداد اول فروردین ماه سال 1403 است و با امید به فضل او، تا چهاردهم فروردین در محل مصلی امام خمینی (ره) پذیرای علاقه مندان می باشیم.

تماس با ما

تلفن پشتیبانی : 02161905

ساعت پاسخگویی : 8 تا 12

ساعت کار نمایشگاه : 17 تا 24

آدرس : مصلای امام خمینی (ره)

فوتر