۳ اردیبهشت ۱۴۰۱
در همایش «تا ابد زندگی» مطرح شد؛

معاد واقعی‌ترین حقیقت عالم است/ در معاد حقیقت توحید آشکار است

معاد واقعی‌ترین حقیقت عالم است/ در معاد حقیقت توحید آشکار است
حجت الاسلام عابدینی گفت: معاد و مسائل مرتبط با معاد واقعی‌ترین حقیقت عالم است و هر چه ما به سمت قیامت نزدیک می‌شویم، واقعیت عالم بی‌پرده‌تر می‌شود. حقیقت زندگی و حتی انسان هرچه رو به آخرت می‌رود، واقعی‌تر می‌شود.
به گزارش ستاد خبری بیست و نهمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم، حجت‌الاسلام محمدرضا عابدینی در همایش «تا ابد زندگی»، گفت: بحث‌های معاد به واقعی‌ترین حقایق عالم گفته می‌شود. علم و دین تأویل دارد. همه عالم دنیا با همه واقعیت‌ها به نسبت آنچه در آخرت محقق می‌شود، مثل خواب است. بعضی از کسانی که گامی از دنیا به آخرت برداشتند برایشان مشخص می‌شود، بین دنیا و آخرت تفاوت دارد.
 
وی افزود: معاد و مسائل مرتبط با معاد واقعی‌ترین حقیقت عالم است. هر چه ما به سمت قیامت نزدیک می‌شویم، واقعیت عالم بی‌پرده‌تر می‌شود. حقیقت زندگی و حتی انسان هرچه رو به آخرت می‌رود، واقعی‌تر می‌شود.
 
عابدینی ادامه داد: ماه رمضان برای این است تا انسان از سلطه بدن رها شود. ارتباط رمضان با معاد از این قسم است، چون قیامت از سلطه بدن رها شدن است. ما در این دنیا افرادی را می‌بینیم که گویی در دنیا هستند، اما در قیامت زندگی می‌کنند. ورود به قیامت و معاد حقیقت ادراکی است، یعنی در ادراک انسان تغییراتی ایجاد می‌شود. در معاد حقیقت توحید آشکار است.
 
وی افزود: اگر ما با معاد ارتباط داشته باشیم، تمام نسبت‌های ما به ذرات هستی متفاوت می‌شود. اگر باور داشته باشیم که انسان آغاز دارد، ابدیت نیز معنا پیدا می‌کند. باور به معاد در تک تک افعال زندگی ما تأثیر دارد. هر چه باور قوی‌تر باشد این نسبت‌ها صحیح‌تر است.
 
قرآن کریم: تو جاودانه هستی و مرگ برای تو وجود ندارد
 
حجت‌الاسلام شجاع نیز در بخشی از این برنامه گفت: کتاب «تا ابد زندگی» در واقع اشاره به حیات انسان دارد که خداوند نزدیک به 80 بار در قرآن به انسان یادآوری می‌کند، تو جاودانه هستی و مرگ برای تو وجود ندارد. مساله مهم فهم آن جایی است که می‌خواهد انسان‌ها به آن سوی بروند. انسان باید بداند از کجا آمده و به کجا می‌خواهد برود.
 
وی افزود: در قرآن آمده است که قیامت 50 هزار سال است و هر هزار سال یک سوال از انسان می‌پرسند و یک بُعد از ابعاد وجود خود را محاسبه می‌کنند. یعنی 50 ایستگاه و 50 پرسش داریم و باید به آن 50 سوال در دنیا جواب دهیم. پرسش‌ها نه کتبی و نه شفاهی است. پرسش‎ها به‌صورت ماوجودی و طلب کردن است.
 
حجتالاسلام شجاع ادامه داد: رابطه دنیا با آخرت مثل رابطه رحم با دنیاست. جنین وقتی به دنیا می‌آید کسی از او سوالی نمی‌پرسد. از رحم دنیا به آخرت 6 نوع تولد داریم. قلب همان روح ماست که در دنیا حکم تبیین دارد. کتاب «تا ابد زندگی» بسیار شیرین نوشته شده، هم خواص می‌توانند این کتاب را بخوانند و هم انسان‌هایی با سواد معمولی از این کتاب بهره می‌برند.
 
وی افزود: وقتی آخرت را نفهمیم معاد را نیز درک نمی‌کنیم. اگر بخواهیم مورد رحمت خداوند قرار بگیریم باید ابدیت را درک کنیم و آخرت را بفهمیم. هر کسی بخواهد قدرتمند شود و از گرفتاری‌ها نجات پیدا کند همان قدرت انبیا را باید داشته باشد. اگر انسان مثل انبیاء حساب و کتاب بدهد باید بتواند یاد معاد را در قلب خود جا بدهد.
 
مجموعه کتاب‌های «تا ابد زندگی» به تفسیر معاد می‌پردازد
مسعود پیرمرادیان، مدیرعامل دفتر نشر معارف نیز در سخنانی کوتاهی گفت: ثانیه‌های زندگی را صرف کیفیت زندگی آینده کنیم و زندگی آینده تا ابدیت ادامه دارد و تلاش و کوشش ما تعیین‌کننده است. مجموعه کتاب‌های «تا ابد زندگی» به تفسیر معاد می‌پردازد و شرح احادیث معاد و مرگ را برای علاقه‌مندان این حوزه تشریح کرده است.
 
بیست و نهمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم با شعار «قرآن کتاب امید و آرامش» از 27 فروردین تا 9 اردیبهشت 1401 در مصلی امام خمینی (ره) در حال برگزاری است.
تعداد بازدید : ۸۰۲

درباره سی‌ و یکمین نمایشگاه بین المللی قرآن کریم

«می خوانمت»
دوباره این شعار نمایشگاه ما در دوره سی و یکم است تا عهدی باشد برای همیشه خواندن قرآن و انس با این کتاب الهی. به حول و قوه پروردگار مهربان، آغاز این رویداد اول فروردین ماه سال 1403 است و با امید به فضل او، تا چهاردهم فروردین در محل مصلی امام خمینی (ره) پذیرای علاقه مندان می باشیم.

تماس با ما

تلفن پشتیبانی : 02161905

ساعت پاسخگویی : 8 تا 12

ساعت کار نمایشگاه : 17 تا 24

آدرس : مصلای امام خمینی (ره)

فوتر