۳ اردیبهشت ۱۴۰۱

سیر تطور قرآن کریم از قرن یکم تا چهاردهم هجری / کتابت نسخ‌نویسان ایرانی در نمایشگاه قرآن

سیر تطور قرآن کریم از قرن یکم تا چهاردهم هجری / کتابت نسخ‌نویسان ایرانی در نمایشگاه قرآن
کارشناس غرفه مرکز طبع و نشر قرآن، گفت: علاقه‌مندان به کتابت و تاریخ کتابت قرآن می‌توانند در این غرفه با مراحل سیر تطور و چگونگی ارتقا کتابت قرآن از ابتدا تا حال حاضر آشنا شوند.
علی طوسی؛ کارشناس غرفه مرکز طبع و نشر قرآن در گفت‌وگو با ستاد خبری بیست و نهمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم، بیان کرد: امسال غرفه مرکز طبع و نشر قرآن با ارائه کار جدید با عنوان سیر تطور قرآن کریم از قرن یکم تا چهاردهم هجری در نمایشگاه شرکت کرده است.
 
وی افزود: سیر تطور قرآن کریم در واقع بررسی کتابت و نوع نگارش قرآن از ابتدای وحی تا حال حاضر است که از هر قرن به‌طور متوسط 5 نمونه از کتابت‌های گوناگون کاتبان انتخاب شده و با توضیحات در این غرفه به نمایش درآمده است. علاقه‌مندان به کتابت و تاریخ کتابت قرآن می‌توانند با مراحل سیر تطور و چگونگی ارتقا کتابت قرآن از ابتدا تا حال حاضر آشنا شوند.
 
کارشناس غرفه مرکز طبع و نشر قرآن در ادامه گفت: در کنار بررسی کتابت قرآن کریم، نمونه‌هایی از کتابت نسخ‌نویسان ایرانی در این غرفه به همت دارالکتابه مرکز طبع و نشر قرآن به نمایش درآمده است. این مهم به همت دارالکتابه و خوشنویسان برتر در زمینه نسخ‌نویسی قرآن انجام شده و به‌عنوان خط‌های ایرانی به علاقه‌مندان قرآن عرضه می‌شود.
 
طوسی بیان کرد: همچنین در این غرفه مصحف‌هایی که از سوی مرکز طبع و نشر قرآن از ابتدای تاسیس تاکنون به زیور طبع آراسته شده به نمایش درآمده است. در سیر تطور قرآن کریم که در این غرفه به نمایش درآمده، نمونه کتابت‌های منسوب به حضرت علی(ع)، امام سجاد(ع)، ابن بواب، یاقوت مستعصمی و احمد نیریزی به چشم می‌خورد.
 
وی با اشاره به برنامه‌‌های غرفه مرکز طبع و نشر قرآن نیز در طول نمایشگاه، اظهار کرد: کتابت زنده کاتبان در حضور علاقه‌مندان به خوشنویسی قرآن، حضور محققان و قرآن‌پژوهان برتر در این غرفه و همچنین پاسخگویی به پرسش‌هایی در زمینه کتابت خوشنویسی و تحقیقات از برنامه‌های مرکز طبع و نشر قرآن است.
 
بیست و نهمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم با شعار «قرآن کتاب امید و آرامش» از 27 فروردین تا 9 اردیبهشت 1401 در مصلی امام خمینی(ره) در حال برگزاری است.
تعداد بازدید : ۱,۷۷۷

درباره سی‌ و یکمین نمایشگاه بین المللی قرآن کریم

«می خوانمت»
دوباره این شعار نمایشگاه ما در دوره سی و یکم است تا عهدی باشد برای همیشه خواندن قرآن و انس با این کتاب الهی. به حول و قوه پروردگار مهربان، آغاز این رویداد اول فروردین ماه سال 1403 است و با امید به فضل او، تا چهاردهم فروردین در محل مصلی امام خمینی (ره) پذیرای علاقه مندان می باشیم.

تماس با ما

تلفن پشتیبانی : 02161905

ساعت پاسخگویی : 8 تا 12

ساعت کار نمایشگاه : 17 تا 24

آدرس : مصلای امام خمینی (ره)

فوتر