۱۴ فروردین ۱۴۰۲

«بر شانه‌های اقیانوس» امشب در نمایشگاه قرآن رونمایی می‌شود

بخش نهج البلاغه نمایشگاه قرآن
مجموعه پنج جلدی «بر شانه‌های اقیانوس» ترجمه و شرح ادبی نهج البلاغه به قلم حجت‌الاسلام «علی رهبر» امروز دوشنبه ۱۴ فروردین ماه در سی‌اُمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم رونمایی می‌شود.

به گزارش ستاد خبری نمایشگاه قرآن، مجموعه پنج جلدی «بر شانه های اقیانوس» ترجمه و شرح ادبی نهج البلاغه به قلم حجت الاسلام استاد «علی رهبر» امروز دوشنبه ۱۴ فروردین ماه در سی‌امین نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم رونمایی می‌شود.

نهج‌البلاغه به ۱۸ زبان ترجمه شده و در زبان فارسی هم نزدیک به ۱۰۰ ترجمه بر این کتاب نوشته شده است. یکی از این ترجمه‌ها ترجمه حجت‌الاسلام علی رهبر است که باتوجه‌به آشنایی با زبان عربی و سال‌ها تدریس نهج‌البلاغه در دانشگاه‌ها تصمیم گرفتند برای انس بیشتر و ارتباط‌گیری نسل جوان با این کتاب گران‌سنگ ترجمه و همچنین شرحی بر آن بنویسند و حاصل آن شد کتابی پنج جلدی به نام بر شانه‌های اقیانوس که سه جلد اول مختص خطبه‌های حضرت و ترجمه و شرح آن‌ها و جلد چهارم ترجمه و شرح نامه‌های امیرالمؤمنین است و این مجموعه با جلد پنجم که در برگیرنده حکمت‌های حضرت است و به تازگی به چاپ رسیده کامل شده است.

رونمایی از این مجموعه ارزشمند با حضور و سخنرانی حجت‌الاسلام عبدالجسین خسروپناه (دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی)، علیرضا معاف (معاون قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی)، حجت الاسلام مهدوی ارفع (دبیر نهضت جهانی نهج البلاغه خوانی)، حجت الاسلام محمدتقی رهبر (محقق نهج البلاغه و نماینده سابق مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی) و حجت‌الاسلام علی رهبر (نویسنده اثر) امروز دوشنبه ۱۴ فروردین ماه ۱۴۰۲ ساعت ۲۰ در مصلی تهران، محل برگزاری نمایشگاه بین‌المللی قرآن (انتهای راهروی اصلی، بخش نهج البلاغه) برگزار می‌شود.

یادآور می‌شود، سی‌امین دوره نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم از ۱۲ تا ٢۶ فروردین‌ با شعار «میخوانمت» در مصلی امام خمینی (ره) تهران برپا می‌شود. زمان بازدید از این نمایشگاه از ساعت ۱۷ تا ٢۴ خواهد بود.

پایان پیام/

تعداد بازدید : ۲۷۶

درباره سی‌ و یکمین نمایشگاه بین المللی قرآن کریم

«می خوانمت»
دوباره این شعار نمایشگاه ما در دوره سی و یکم است تا عهدی باشد برای همیشه خواندن قرآن و انس با این کتاب الهی. به حول و قوه پروردگار مهربان، آغاز این رویداد اول فروردین ماه سال 1403 است و با امید به فضل او، تا چهاردهم فروردین در محل مصلی امام خمینی (ره) پذیرای علاقه مندان می باشیم.

تماس با ما

تلفن پشتیبانی : 02161905

ساعت پاسخگویی : 8 تا 12

ساعت کار نمایشگاه : 17 تا 24

آدرس : مصلای امام خمینی (ره)

فوتر