۱۵ فروردین ۱۴۰۲

مشاوره برای همسان‌گزینی جهادی در نمایشگاه قرآن / مرکز احیاگران سنت نبوی تا سه سال حال زوج‌های جوان خود را می‌پرسد

مشاوره ازدواج نمایشگاه قرآن
عضو مرکز احیاگران سنت نبوی گفت: ما تا ۳ سال با زوج‌هایی که در مرکز ما با یکدیگر آشنا شده و ازدواج کردند، تماس می‌گیریم و حال خودشان، فرزندشان و رابطه‌شان را می‌پرسیم و در صورت نیاز با جلسات مشاوره آن‌ها را حمایت می‌کنیم. چرا که همه آن‌ها خانواده ما هستند.

به گزارش ستاد خبری نمایشگاه قرآن،  سنت نبوی مرکز احیاگران سنت نبوی از غرفه‌داران سی‌امین نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم هستند که به معرفی فعالیت‌های خود به مراجعان می‌پردازند. این مرکز از مراکزی است که در جهت ترویج فرهنگ ازدواج آسان تلاش می‌کنند، اما به این بحث محدود نمی‌شوند. این مؤسسه از گزینش همسر مناسب و آموزش‌های حین ازدواج تا سومین سالگرد عقد زوج‌های جوان را حمایت کرده و تلاش می‌کند همه چیز در ازدواج‌ها طبق اصول درست و اسلامی بنیان‌گذاری شود. مریم زادخوش، یکی از اعضای مرکز احیاگران سنت نبوی، توضیحاتی را درباره فعالیت‌های این مرکز عنوان کرد.

همسان گزینی برای افراد ۱۷ ساله تا ۷۰ ساله

مریم زادخوش در مورد اقدامات مرکز احیاگران بیان کرد: در ابتدا با تأکید بر اصولی بودن معارفه پیش از ازدواج در این مرکز گفت: در این مرکز برای افراد ۱۷ ساله تا ۷۰ ساله فقط برای ازدواج دائم همسان گزینی می‌شود. افراد به یکی از شماره‌های ما تماس گرفته و پس از پذیرش، با مدارک شناسایی خود به یکی از ۹ شعبه ما در تهران مراجعه می‌کنند. سپس با کارشناس مرکز در رابطه با خصوصیات اخلاقی، معیار‌ها و ملاک‌های ازدواج و سایر شرایط اجتماعی، فرهنگی و اعتقادی صحبت کرده و کارشناس با شناختی که طی گفتگو با شخص از او پیدا می‌کند، می‌تواند در شورای همسان گزینی ۶۰ الی ۷۰ درصد همسان شخص را بیابد و به مسئول معارفه ارجاع دهد.

رسانه جدید

امانت‌داری در فرآیند معارفه زوج

او ادامه داد: مسئول معارفه با هر دو طرف تماس گرفته و توضیحات مختصری راجع به خصوصیات هر دو به طرف مقابل می‌دهد. چرا که ما از بر امانت داری و حفظ اطلاعات اشخاصی که به ما مراجعه می‌کنند بالاترین درجه حساسیت را داریم. مسئول مربوطه بدون این که افشاگری زیادی انجام دهد مشخصات فرد را در حد اطلاعات خانوادگی، اصلیت، شغل، تحصیلات و کمی از خصوصیات ظاهری به طرف مقابل اطلاع می‌دهد و در صورت پذیرش اولیه برای جلسه معارفه در یکی از دفاتر ما برنامه‌ریزی می‌شود. دختر و پسر باید با یکی از بزرگ‌تر‌های خود برای جلسه معارفه حاضر شوند، اما صحبت خصوصی بین آن‌ها که یک الی یک ساعت و نیم طول می‌کشد بدون حضور بزرگ‌تر‌ها اتفاق می‌افتد. اما هیچ کدام از طرفین اجازه ندارند شماره‌های یک‌دیگر را داشته باشند و با هم ارتباط بگیرند.

مشاوره تا سه سال بعد از ازدواج

عضو مرکز احیاگران سنت نبوی گفت: بعد از این جلسه مسئول معارفه با هر دو تماس گرفته و جواب‌ها را می‌پرسد. اگر هر دو طرف موافق بودند شماره تلفن‌ها را در اختیار خانواده‌ها می‌گذارد. بعد از آن این خانواده‌ها با یکدیگر رفت و آمد می‌کنند. در تمام این مراحل با مشاوره معارفه، خواستگاری و عقد از آن‌ها پشتیبانی می‌کنیم. تا ۳ سال بعد از ازدواج هم از طریق مشاوره‌ها تحت حمایت ما قرار می‌گیرند. یعنی با آن‌ها تماس می‌گیریم و حال خودشان، فرزندشان و رابطه‌شان را می‌پرسیم و در صورت نیاز با جلسات مشاوره آن‌ها را حمایت می‌کنیم. چرا که همه آن‌ها خانواده ما هستند.

همسان‌گزینی جهادی

زادخوش با اشاره به کم هزینه بودن مسیر همسان‌گزینی و مشاوره‌ها گفت: همسان‌گزینی و مصاحبه‌هایی که با افراد می‌شود جهادی و رایگان است، اما اگر هر جا نیاز به مشاوره داشته باشند یک حداقل هزینه‌ای گرفته می‌شود چرا که کاری که کاملاً رایگان باشد ارزش خاصی برای مخاطب ندارد. خیرین سعی میکنند همه هزینه‌ها را تقبّل کنند، اما یک حداقل‌هایی را باید خود شخص متقبّل شود. هزینه‌های جلسات آموزش و مشاوره ما نسبت به محتوا‌هایی که منتقل می‌شود ناچیز است و معمولاً خود افراد خواهان ادامه جلسات می‌شوند. حتی اگر شخصی بضاعت مالی نداشته باشد این قیمت کاهش و حتی رایگان هم می‌شود.

حتی یک طلاق هم نداشتیم

زادخوش در ادامه هدف مؤسسه را توضیح داد: ما در این اتفاق جهادی سعی می‌کنیم ازدواج برای تمام سنین، فرهنگ‌ها، اعتقادات و شرایط اقتصادی قابل دسترسی کنیم. همچنین برای ترویج فرهنگ ازدواج آسان تلاش می‌کنیم تا به جامعه نشان دهیم می‌شود خیلی آسان، ساده، اصولی و دور از تجملاتی که تبدیل به ارزش شده‌اند ازدواج کرد. از سال ۱۳۹۹ که شروع به کار کرده‌ایم بیش از ۱۷۰ ازدواج داشتیم که هیچ کدام از آن‌ها تا امروز منجر به طلاق نشده‌اند.

یادآور می‌شود، سی‌امین دوره نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم از ۱۲ تا ٢۶ فروردین‌ با شعار «میخوانمت» در مصلی امام خمینی (ره) تهران برپا می‌شود. زمان بازدید از این نمایشگاه از ساعت ۱۷ تا ٢۴ خواهد بود.

پایان پیام/


تعداد بازدید : ۵۱۲

درباره سی‌ و یکمین نمایشگاه بین المللی قرآن کریم

«می خوانمت»
دوباره این شعار نمایشگاه ما در دوره سی و یکم است تا عهدی باشد برای همیشه خواندن قرآن و انس با این کتاب الهی. به حول و قوه پروردگار مهربان، آغاز این رویداد اول فروردین ماه سال 1403 است و با امید به فضل او، تا چهاردهم فروردین در محل مصلی امام خمینی (ره) پذیرای علاقه مندان می باشیم.

تماس با ما

تلفن پشتیبانی : 02161905

ساعت پاسخگویی : 8 تا 12

ساعت کار نمایشگاه : 17 تا 24

آدرس : مصلای امام خمینی (ره)

فوتر