۱۵ فروردین ۱۴۰۲
مسئول غرفه رصد عمق آسمان:

بازدیدکنندگان نمایشگاه را با حوزه نجومِ قرآنی آشنا می کنیم

غرفه رصد عمق آسمان
مسئول غرفه رصد عمق آسمان گفت: ؤسسه ما یک تشکیلات دانش‌بنیان خلاق است که در حوزه نجومِ قرآنی فعالیت می‌کند. در گام اول ما آیات مربوط به نجوم را از این کتاب آسمانی استخراج کردیم و با بررسی‌های به عمل آمده به ۵۲۹ آیه رسیدیم. این آیات را در کتاب «قران، نجوم و کائنات» با بررسی و شرح قرار دادیم.

مرتضی پیوندزنی، مسئول غرفه رصد عمق آسمان، در گفت‌وگو با ستاد خبری نمایشگاه قرآن گفت: مؤسسه ما یک تشکیلات دانش‌بنیان خلاق است که در حوزه نجومِ قرآنی فعالیت می‌کند. در گام اول ما آیات مربوط به نجوم را از این کتاب آسمانی استخراج کردیم و با بررسی‌های به عمل آمده به ۵۲۹ آیه رسیدیم. این آیات را در کتاب «قران، نجوم و کائنات» با بررسی و شرح قرار دادیم تا هم نقشه کار و شمای کلی به ما عرضه کند، هم علاقه‌مندان به پژوهش در این زمینه بتوانند از این منبع استفاده کنند.

براساس آیات مربوط به نجوم تولید محتوا کردیم

وی افزود: در گام بعدی وارد موضوع بندی این آیات شدیم و ۴۲ دسته‌بندی از آیات را توانستیم طرح کنیم، دسته‌بندی در موضوعاتی نظیر کهکشان، آسمان، زمین و... در همین راستا سعی کردیم در قالب‌های مختلف با در نظر گرفتن طیف همگانی جامعه اعم از کودک، نوجوان و بزرگسال دست به تولید محتوا بزنیم تا همگان بتوانند از پژوهش‌های موسسه استفاده کنند.

پیوندزنی اشاره کرد: همچنین ما در گام بعدی فعالیت خود، دستاوردهای تجربی و علم کیهان را با آیات قرآن تطبیق دادیم تا ببینیم که بین این دو منبع علمی چه نسبتی وجود دارد. برای طیف کودک و نوجوان در قالب داستان مفاهیم علمی را با بهره‌گیری از کتب دوم ابتدایی تا دوازدهم عرضه کردیم، تا به شکل ملموس‌تر و بهتر حقایق کیهانی را فهم و درک کنند. استفاده از علم سه بعدی در کتب یکی از نقاط قوت آثار ماست.

وی گفت: ما تا الآن در ۱٠ استان کشور دوره و کلاس برگزار کردیم و هدفمان هم این بود که این کلاسها برای همه اقشار جامعه مورد استفاده قرار گیرد.

یادآور می‌شود، سی‌امین دوره نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم از ۱۲ تا ٢۶ فروردین‌ با شعار «میخوانمت» در مصلی امام خمینی (ره) تهران برپا می‌شود. زمان بازدید از این نمایشگاه از ساعت ۱۷ تا ٢۴ خواهد بود.

پایان پیام/

تعداد بازدید : ۳۶۲

درباره سی‌ و یکمین نمایشگاه بین المللی قرآن کریم

«می خوانمت»
دوباره این شعار نمایشگاه ما در دوره سی و یکم است تا عهدی باشد برای همیشه خواندن قرآن و انس با این کتاب الهی. به حول و قوه پروردگار مهربان، آغاز این رویداد اول فروردین ماه سال 1403 است و با امید به فضل او، تا چهاردهم فروردین در محل مصلی امام خمینی (ره) پذیرای علاقه مندان می باشیم.

تماس با ما

تلفن پشتیبانی : 02161905

ساعت پاسخگویی : 8 تا 12

ساعت کار نمایشگاه : 17 تا 24

آدرس : مصلای امام خمینی (ره)

فوتر