۱۵ فروردین ۱۴۰۲

فعالیت های غرفه افغانستان در نمایشگاه قرآن/ پرتره سیاه قلم افراد مطرح را می کشیم

غرفه افغانستان
مدیر غرفه افغانستان نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم گفت: غرفه به ۶ بخش تقسیم می‌شود. در بخش اول، بازدید از خطاطی و نقاشی‌های سیاه قلم از پرتره افراد مطرح را داریم.

به گزارش ستاد خبری نمایشگاه قرآن، پروانه علیزاده مدیر غرفه افغانستان نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم، از فعالیت‌ها و انگیزه حضور در نمایشگاه گفت: هدف از حضور ما در نمایشگاه، آشنایی بیشتر مردم با آداب و رسوم ما در ماه مبارک رمضان است، غرفه به ۶ بخش تقسیم می‌شود. در بخش اول، بازدید از خطاطی و نقاشی‌های سیاه قلم از پرتره افراد مطرح را داریم.

وی ادامه داد: در بخش دوم، کودکان با ایجاد مسابقه، با دین اسلام و تربیت اسلامی بیشتر آشنا می‌شوند و در آخر جایزه‌ای از طرف ما به یادگار، دریافت می‌کنند. در بخش سوم، تیم پزشکی از مراجعه کنندگان فشار خون، قند خون و در صورت نیاز مشاوره تغذیه انجام می‌دهد، همچنین پزشکی برای معاینه چشم در غرفه حاضر است.

علیزاده در پایان افزود: در بخش چهارم، کتاب‌های مذهبی و رمان که در هرات نوشته و چاپ شده است، در کنار سجاده به فروش می‌رسد. در بخش پنجم، از انجام ملیله‌ با کاغذ به صورت حرفه‌ای می‌توانید بازدید کنید‌. در بخش ششم و جذاب، می‌توانید با سفره‌ی رنگین ما عکس گرفته و هنگام افطار مهمان ما، با صرف غذاها و شیرینی‌های سنتی و قدیمی افغانستان باشید.

حکیمه قنبری اولین هنرمند افغانی در بخش ملیله با کاغذ، گفت: من هنر کوئیلینگ یا ملیله‌ با کاغذ را به صورت حرفه‌ای دنبال می‌کنم، این هنر با حالت دادن مقوا انجام می‌شود، با ثبت ۵ اثر در نمایشگاه بین‌المللی قرآن شرکت کردم و بهترین اثرم ساخت مسجد النبی به صورت کوئیلینگ است.

پایان پیام/

تعداد بازدید : ۳۵۹

درباره سی‌ و یکمین نمایشگاه بین المللی قرآن کریم

«می خوانمت»
دوباره این شعار نمایشگاه ما در دوره سی و یکم است تا عهدی باشد برای همیشه خواندن قرآن و انس با این کتاب الهی. به حول و قوه پروردگار مهربان، آغاز این رویداد اول فروردین ماه سال 1403 است و با امید به فضل او، تا چهاردهم فروردین در محل مصلی امام خمینی (ره) پذیرای علاقه مندان می باشیم.

تماس با ما

تلفن پشتیبانی : 02161905

ساعت پاسخگویی : 8 تا 12

ساعت کار نمایشگاه : 17 تا 24

آدرس : مصلای امام خمینی (ره)

فوتر