۱۶ فروردین ۱۴۰۲
مسئول غرفه فرهنگ سازی حج نمایشگاه قرآن:

​نمایش ماکتی از کعبه در نمایشگاه قرآن/ برگزاری کلاس های توجیهی حج زائران در شبستان مصلی

غرفه فرهنگ سازی حج
مدیر انتشارات مشعر و مسئول غرفه فرهنگ سازی حج گفت: جامعه ایمانی مشعر امسال دو غرفه دارد. غرفه ای در بخش ناشران و امسال نیز سازه کعبه در بخش فرهنگ سازی حج قرار گرفته است.

محمد موسی پور مدیر انتشارات مشعر و مسئول غرفه فرهنگ سازی حج در گفت‌وگو با خبرنگار ستاد خبری سی امین نمایشگاه بین المللی قرآن کریم در خصوص فعالیت های این غرفه گفت: موسسه مشعر امسال دو غرفه دارد. غرفه ای در بخش ناشران و امسال نیز سازه کعبه در بخش فرهنگ سازی حج قرار گرفته است.

فرهنگ سازی حج با ساخت ماکتی از کعبه

وی ادامه داد: سازه ما در سال گذشته به غرفه موسسات نرسید و امسال در سی امین نمایشگاه بین المللی قرآن با ساخت ماکتی از کعبه به فرهنگ سازی حج پرداختیم.

برگزاری کلاسهای توجیهی حج زائران در شبستان مصلی

موسی پور افزود: فضایی آماده شده تا کاروان‌های حج که کلاس های آموزشی دارند کلاس های حج زائران را در این مکان جغرافیایی برگزار کنند .کلاس های توجیهی در شبستان روبروی محراب برگزار می‌شود و مناسک را به صورت عملی انجام می دهند و مخاطب از نزدیک مشاهده می کند برای سال دیگر برنامه داریم که مقداری واقعی تر در فضایی باز تر و در قسمت شبستان این کار انجام شود.

می خواهیم فضای حج را برای مردم ملموس تر کنیم

مدیر انتشارات مشعر با توضیحی در خصوص هدف از وجود این ماکت، گفت: می خواهیم فضای حج را برای مردم ملموس تر کرده تا از نزدیک فضای حج را ببینند و با آن مناسکی که می خواهند انجام دهند آشنا شوند. از نزدیک به صورت نمادین مناسک حج را انجام دهند . حج هم جزو واجبات است و باید به آن بپردازیم فاصله مردم با حج به خاطر شرایطی که در آن قرار گرفته بودیم زیاد شده است و ما می خواهیم با استفاده از جذابیت ها این فاصله را کمتر کنیم.

یادآور می‌شود، سی‌امین دوره نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم از ۱۲ تا ٢۶ فروردین‌ با شعار «میخوانمت» در مصلی امام خمینی (ره) تهران برپا می‌شود. زمان بازدید از این نمایشگاه از ساعت ۱۷ تا ٢۴ خواهد بود.

پایان پیام/

تعداد بازدید : ۳۲۹

درباره سی‌ و یکمین نمایشگاه بین المللی قرآن کریم

«می خوانمت»
دوباره این شعار نمایشگاه ما در دوره سی و یکم است تا عهدی باشد برای همیشه خواندن قرآن و انس با این کتاب الهی. به حول و قوه پروردگار مهربان، آغاز این رویداد اول فروردین ماه سال 1403 است و با امید به فضل او، تا چهاردهم فروردین در محل مصلی امام خمینی (ره) پذیرای علاقه مندان می باشیم.

تماس با ما

تلفن پشتیبانی : 02161905

ساعت پاسخگویی : 8 تا 12

ساعت کار نمایشگاه : 17 تا 24

آدرس : مصلای امام خمینی (ره)

فوتر