۱۶ فروردین ۱۴۰۲
علی باقری کنی در گفت و گو با ستاد خبری نمایشگاه قرآن:

نمایشگاه فرصتی برای ورود قرآن به بطن زندگی آحاد مردم است

علی باقری کنی
معاون سیاسی وزیر امورخارجه ایران گفت: نمایشگاه قرآن در ماه رمضان فرصتی برای ورود قرآن به بطن زندگی آحاد مردم است، به نوعی اجتماعی کردن و ورود محتوا و مفاد قرآن به اجتماع و زندگی مردم یکی‌ از آورده‌های اصلی نمایشگاه قرآن می‌تواند باشد.

علی باقری کنی معاون سیاسی وزیر امورخارجه و رئیس تیم مذاکره‌کننده ایران در مذاکرات مربوط به احیای برجام در وین در گفت‌وگو با ستاد خبری نمایشگاه قرآن کریم، در مورد تاثیر نمایشگاه قرآن بر جامعه گفت: نمایشگاه قرآن در ماه رمضان فرصتی برای ورود قرآن به بطن زندگی آحاد مردم است، به نوعی اجتماعی کردن و ورود محتوا و مفاد قرآن به اجتماع و زندگی مردم یکی‌ از آورده‌های اصلی نمایشگاه قرآن می‌تواند باشد.

هنر برگزارکنندگان نمایشگاه بهره گیری از شیوه های جدید برای ارائه جذاب قرآن است

وی ادامه داد: حضور خانواده‌ها و قشرهای مختلف در این نمایشگاه یک بستر مناسبی برای این هدف فراهم می‌کند، طبیعتاً استفاده از شیوه‌های جدید برای ارائه جذابیت‌های قرآن به نسل جدید و اقشار مختلف مردم می‌تواند هنر برگزار کنندکان نمایشگاه باشد.

معاون سیاسی وزیر اموز خارجه بیان کرد: حضور پرشور مردم در نمایشگاه قرآن نشان می‌دهد که تا اندازه‌ای برگزارکنندگان در این امر موفق بودند اما باز هم نیازمند ارزیابی دقیق تر در این راستا هستند. اگر واقعاً بتوانیم در مقام حکومت دینی، قرآن‌ را در عرصه‌های مختلف زندگی مردم وارد کنیم‌ موفق خواهیم بود زیرا ما معتقدیم ‌قرآن‌ کتاب زندگی است این‌ می‌تواند بسترساز شکل‌گیری یک حکومت دینی واقعی بوده و هم می‌تواند امید بخش برای این هدف متعالی شود.

باقری در پایان گفت: اگر این مهم اتفاق بیافتد‌ ما جامعه را برای ورود به یک جامعه معنوی و مهدوی آماده کرده‌ایم آن گاه این حرکت فعلی حرکتی مقدس و ‌با برکت خواهد بود و کسانی‌ که در شکل و‌ محتوا این نمایشگاه دخیل بودند باید این هدف را برآورده کنند.

یادآور می‌شود، سی‌امین دوره نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم از ۱۲ تا ٢۶ فروردین‌ با شعار «میخوانمت» در مصلی امام خمینی (ره) تهران برپا می‌شود. زمان بازدید از این نمایشگاه از ساعت ۱۷ تا ٢۴ خواهد بود.

پایان پیام/


تعداد بازدید : ۳۶۲

درباره سی‌ و یکمین نمایشگاه بین المللی قرآن کریم

«می خوانمت»
دوباره این شعار نمایشگاه ما در دوره سی و یکم است تا عهدی باشد برای همیشه خواندن قرآن و انس با این کتاب الهی. به حول و قوه پروردگار مهربان، آغاز این رویداد اول فروردین ماه سال 1403 است و با امید به فضل او، تا چهاردهم فروردین در محل مصلی امام خمینی (ره) پذیرای علاقه مندان می باشیم.

تماس با ما

تلفن پشتیبانی : 02161905

ساعت پاسخگویی : 8 تا 12

ساعت کار نمایشگاه : 17 تا 24

آدرس : مصلای امام خمینی (ره)

فوتر