۱۶ فروردین ۱۴۰۲

ارائه «پایگاه داده قرآن» در غرفه «کلان طرح بالقرآن»

غرفه کلان طرح بالقرآن
مسئول غرفه «کلان طرح بالقرآن» گفت: غرفه بالقرآن دومین سالی است که در نمایشگاه بین المللی قرآن کریم حاضر می‌شود و «کلان طرح بالقرآن» را پیگیری می‌کند که در فازهای مختلف ارائه خدمات و محصولات اسلامی و مذهبی دارد.

رضا جعفرزاده، مسئول غرفه «کلان طرح بالقرآن» در گفت و گو با ستاد خبری نمایشگاه قرآن گفت: غرفه بالقرآن دومین سالی است که در نمایشگاه بین المللی قرآن کریم حاضر می‌شود و «کلان طرح بالقرآن» را پیگیری می‌کند که در فازهای مختلف ارائه خدمات و محصولات اسلامی و مذهبی دارد.

2 نرم افزار ارائه شده در غرفه «کلان طرح بالقرآن»

وی افزود: یک برنامه داریم که پایه و اساس دو نرم‌افزار است. نام این برنامه «پایگاه داده قرآن» است که طیف عظیمی از اطلاعات قرآنی و اسلامی را در خود جای داده، به طوری که تمام اقشار جامعه که علاقه مند به موضوعات قرآنی هستند بنا به وسعشان می توانند از آن استفاده کنند.

جعفرزاده گفت: برنامه ای که جنبه عمومی دارد برای مردم جامعه و منشعب از آن پایگاه داده است، نرم افزار «منادی بالقرآن» است. این برنامه شامل قرآن، تفسیر، ترجمه، صوت، ترتیل، قرائت، تحدیر، روایت، ادعیه، زیارات، مفاتیح، مداحی، مولودی، نماهنگ و... است که از بخش عمومی پایگاه‌داده ما تغذیه می شود.

برگزاری دوره های آموزشی در نرم افزار منادی بالقرآن

این غرفه دار ادامه داد: بخش بعدی منادی بالقرآن، «برنامه ریزی» است که با «زنگ هشدار» و ارائه محتوا بنا به درخواست مخاطب، خدماتی را ارائه می دهد و در آخر هفته یا روز، مجموعه رفتاری مخاطب نسبت به برنامه مورد نظر را بررسی و ارزیابی می کند. همچنین منادی بالقرآن کلاس‌هایی را به شکل مجازی برگزار می کند تا علاقه مندان در موضوعات صرف، نحو، صوت و لحن و... بتوانند بهره مند شوند.

جعفر زاده گفت: بخش تخصصی «بالقرآن» در سایت ما قرار دارد که نیاز به دانلود نیست. آن نرم افزار جنبه تخصصی دارد و مفسریاب بی نظیری در سطح کشور است و با ارائه تحلیل های مختلف از آیات مثل بلاغت، تشبیه، موضوع بندی و... دست پژوهش گر را در روند تحقیق بازمی گذارد و ابزارهای مختلفی را به آن ارائه می دهد.

یادآور می‌شود، سی‌امین دوره نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم از ۱۲ تا ٢۶ فروردین‌ با شعار «میخوانمت» در مصلی امام خمینی (ره) تهران برپا می‌شود. زمان بازدید از این نمایشگاه از ساعت ۱۷ تا ٢۴ خواهد بود.

پایان پیام/

تعداد بازدید : ۳۵۸

درباره سی‌ و یکمین نمایشگاه بین المللی قرآن کریم

«می خوانمت»
دوباره این شعار نمایشگاه ما در دوره سی و یکم است تا عهدی باشد برای همیشه خواندن قرآن و انس با این کتاب الهی. به حول و قوه پروردگار مهربان، آغاز این رویداد اول فروردین ماه سال 1403 است و با امید به فضل او، تا چهاردهم فروردین در محل مصلی امام خمینی (ره) پذیرای علاقه مندان می باشیم.

تماس با ما

تلفن پشتیبانی : 02161905

ساعت پاسخگویی : 8 تا 12

ساعت کار نمایشگاه : 17 تا 24

آدرس : مصلای امام خمینی (ره)

فوتر