۱۷ فروردین ۱۴۰۲

بررسی علت چرایی پرداختن به دعا در بخش جشنواره‌های تبیین نمایشگاه قرآن

بررسی علت چرایی پرداختن به دعا در بخش جشنواره‌های تبیین نمایشگاه قرآن
بخش جشنواره‌های تبیین طبق منویات رهبری و با حکمی که معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ابلاغ کردند تشکیل شده است.

به گزارش ستاد خبری نمایشگاه قرآن، حامد منیری، مدیرکل دفتر تبلیغ و ترویج معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی اظهارداشت: بخش جشنواره‌های تبیین طبق منویات رهبری و با حکمی که معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ابلاغ کردند تشکیل شده است. هدف و رسالت اصلی این غرفه هم در راستای ترویج فرهنگ تبیین است، در ابتدای راهرو قرار گرفتن غرفه هم از آن جهت است تا بیان کند روح حاکم بر این دوره از نمایشگاه مسأله تبیین بوده و با چنین نظرگاهی باید به آن نگریست.

برای ترویج و تقویت فرهنگ تبیین هم تصمیم به برگزاری جشنواره‌های تبیین گرفتیم

وی افزود: در اداره کل ترویج تبیین قرآنی وزارت ارشاد، ما در یک سال گذشته سعی کردیم که موضوع جشنواره‌های تبیینی را در سطح کشور پیگیر شویم. به هرحال وزارت ارشاد، متصدی برگزاری جشنواره های مختلفی است، در این راستا به جهت ترویج و تقویت فرهنگ تبیین هم تصمیم به برگزاری جشنواره‌های تبیین گرفتیم. شناسایی هنرمندان انقلابی، یکی از اصلی ترین اهدافی است که می خواهیم در این راستا انجام دهیم.

منیری بیان کرد: در این سری از نمایشگاه ما با دعوت از اساتید قرار شد تا تبیین در دعا و ادعیه را بررسی کنیم. هر شب ما در غرفه چنین برنامه ای داریم و علت چرایی پرداختن به دعا از آن جهت است که دعا خاصیت امید بخشی دارد، در هنکامه‌ای که دشمن میخواهد امید را از بین ببرد باید به این وجه از دعا پرداخت تا امید به مردم بازگردد

تعداد بازدید : ۲۰۹

درباره سی‌ و یکمین نمایشگاه بین المللی قرآن کریم

«می خوانمت»
دوباره این شعار نمایشگاه ما در دوره سی و یکم است تا عهدی باشد برای همیشه خواندن قرآن و انس با این کتاب الهی. به حول و قوه پروردگار مهربان، آغاز این رویداد اول فروردین ماه سال 1403 است و با امید به فضل او، تا چهاردهم فروردین در محل مصلی امام خمینی (ره) پذیرای علاقه مندان می باشیم.

تماس با ما

تلفن پشتیبانی : 02161905

ساعت پاسخگویی : 8 تا 12

ساعت کار نمایشگاه : 17 تا 24

آدرس : مصلای امام خمینی (ره)

فوتر