۱۸ فروردین ۱۴۰۲
قائم مقام مدیر حوزه‌های علمیه کشور:

بعد از انقلاب رشته‌های تخصصی قرآنی بسیاری در حوزه تدریس می‌شود

بعد از انقلاب رشته‌های تخصصی قرآنی بسیاری در حوزه تدریس می‌شود
قائم مقام مدیر حوزه‌های علمیه کشور گفت: بعد از انقلاب بسیاری از رشته‌های تخصصی در سطح دکتری با گرایش‌های متنوع در حوزه قرآن در حوزه تدریس شده که این در امتداد خود خروجی‌های زیادی هم دارد، بخش اول این خروجی‌ها اساتید و قرآن پژوهان و بخش دیگر تولیدات علمی است که در این زمینه نوشته شده است، حتی کتاب‌های کمک درسی در خصوص قرآن نوشته شده است.

حجت‌الاسلام والمسلمین حمید ملکی قائم مقام مدیر حوزه‌های علمیه کشور در گفت‌وگو با ستاد خبری نمایشگاه قرآن کریم در مورد بخش حوزوی و خدماتی که در این قسمت ارائه می‌شود، گفت: نمایشگاه امسال فوق یک نمایشگاه قرآنی است. مهد قرآن، مفسران و مبینان قرآن در حوزه هستند. با رجوع به تفسیرهای برتر قرآن همچون صاحب مجمع البیان، المیزان، تفسیر نمونه، تفسیر آیت‌الله شیرازی شاهد هستیم که تمام تفسیرهای مادر در امر قرآن برای شخصیت‌های حوزوی است.

وی ادامه داد: بعد از انقلاب بسیاری از رشته‌های تخصصی در سطح دکتری با گرایش‌های متنوع در حوزه قرآن در حوزه تدریس شده که این در امتداد خود خروجی‌های زیادی هم دارد، بخش اول این خروجی‌ها اساتید و قرآن پژوهان و بخش دیگر تولیدات علمی است که در این زمینه نوشته شده است، حتی کتاب‌های کمک درسی در خصوص قرآن نوشته شده است.

قائم مقام مدیر حوزه‌های علمیه کشور در ادامه خاطرنشان کرد: بحث موسسات قرآنی را هم نباید فراموش کرد، موسسات زیادی زیر مجموعه حوزه هستند که هرکدام در حوزه ای فعالیت می‌کنند، وقتی نمایشگاه قرآن شکل می گیرد باید با توجه به اندازه سهمیه کمی و کیفی مجموعه ها مکان در اختیار آنها قرار بگیرد تا خروجی های حوزه در امر قرآن و عترت دیده شود، خوشبختانه تالیفات، مقلات و پایان‌نامه‌های زیادی در حوزه قرآن موجود است.

ملکی با بیان اینکه بخش حوزوی به علت تعدد آثار قرآنی باید فضای محیطی بیشتری در نمایشگاه قرآن داشته باشد، تصریح کرد: در حال حاضر بخش حوزوی مثال مشت نمونه خروار است، در حوزه کارهای قرآنی وسیعی صورت گرفته که در این نمایشگاه امکان نمایش کامل آنها وجود ندارد، با این وجود وبترین خوبی از خدمات حوزه ارائه شده است.

یادآور می‌شود، سی‌امین دوره نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم از ۱۲ تا ٢۶ فروردین‌ با شعار «میخوانمت» در مصلی امام خمینی (ره) تهران برپا می‌شود. زمان بازدید از این نمایشگاه از ساعت ۱۷ تا ٢۴ خواهد بود.

پایان پیام/

تعداد بازدید : ۱۳۴

درباره سی‌ و یکمین نمایشگاه بین المللی قرآن کریم

«می خوانمت»
دوباره این شعار نمایشگاه ما در دوره سی و یکم است تا عهدی باشد برای همیشه خواندن قرآن و انس با این کتاب الهی. به حول و قوه پروردگار مهربان، آغاز این رویداد اول فروردین ماه سال 1403 است و با امید به فضل او، تا چهاردهم فروردین در محل مصلی امام خمینی (ره) پذیرای علاقه مندان می باشیم.

تماس با ما

تلفن پشتیبانی : 02161905

ساعت پاسخگویی : 8 تا 12

ساعت کار نمایشگاه : 17 تا 24

آدرس : مصلای امام خمینی (ره)

فوتر