۱۸ فروردین ۱۴۰۲
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در محفل قرآن بانوان:

اگر می‌خواهیم کودکان با ضرورت عفت و حجاب آشنا شوند، محفلی مناسب‌تر از نمایشگاه قرآن نیست

اگر می‌خواهیم کودکان با ضرورت عفت و حجاب آشنا شوند، محفلی مناسب‌تر از نمایشگاه قرآن نیست
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: اگر می‌خواهیم امنیت اخلاقی در جامعه برقرار شود و کودکان با ضرورت عفت و حجاب آشنا شوند، محفلی مناسب‌تر از نمایشگاه قرآن این امکان را در اختیار ما قرار نمی‌دهد.

به گزارش ستاد خبری نمایشگاه قرآن،‌ محمد مهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی دومین محفل بین‌المللی قرآن کریم ویژه بانوان امروز جمعه 18 فروردین نمایشگاه قرآن و به همت بنیاد بین‌المللی فعالیت‌های قرآنی بانوان (کوثر) برگزار شد، گفت: ایام ماه مبارک رمضان وارد نیمه دوم شده که از خداوند مسئلت می‌کنیم قیام و صیام همه را قبول فرمای و در این ایام و لیالی که به شب‌های قدر منتهی میشود به ما امکان بهره‌مندی عنایت کند.

وی با قدردانی از معاونت قرآن و عترت برای برپایی نمایشگاهی باعظمتی مثل قرآن افزود: سی امین نمایشگاه قرآن به یک نقطه عطفی به لحاظ کمی و کیقی تبدیل شده که در شأن انقلاب و باعث تفاخر و سربلندی امت انقلاب شده است.
اسماعیلی با بیان اینکه استقبال پرشوری که مردم انجام می‌دهند وظیفه ما را صد چندان می‌کند؛افزود: با بسیج امکاناتی که رقم خورده نسبت به ساال گذشته دوبرابر مساحت را امسال به فضاهای نمایشگاهی در مصلی اختصاص د اده ایم.آنچه که در اولویت مباحث فرهنگی مطرح میشود قرآن است . فضای فعالیتهای فرهنگی برای اشاعه هنجارها و ارزشها یدید می آید و نمایشگاه قرآن این ویژگی را دارد تا عظمت کار فرهنگی و تاثیر گذاری آن را نشان دهد.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه شامگاه دیروز در میان غرفه‌های نمایشگاه بازدید کرده و از نزدیک با فعالیت‌های بخش‌های مختلف آشنا شده است، گفت: مهمترین کارمان همین است اگر می‌خواهیم امنیت اخلاقی در جامعه برقرار شود و کودکان با ضرورت عفت و حجاب آشنا شوند، محفلی مناسب‌تر از نمایشگاه قرآن این امکان را در اختیار ما قرار نمی‌دهد.

اسماعیلی کار فرهنگی هنری دهه هشتادی‌ها را لازمه تدارک دید و افزود: این کار ظرفیت تاثیر گذاری فعالیت‌های فرهنگی را نشان می‌دهد و این حوزه را با قوت ادامه خواهیم داد.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی از برگزاری نمایشگاه در 15 مرکز و استان با همین محتوا خبر داد و گفت: در حوزه بانوان حرکت خوبی را در ارشاد آغاز کردیم در معاونت‌ قرآن این فعالیت‌ گسترش پیدا می‌کند و این محفل ابتکار خوبی است که توسط حافظان، قاریان و اندیشمندان بانوان ما این زحمت را می‌کشند با رونق بیشتری ادامه دهیم.

وی ادامه داد: بخش مخاطبین بین المللی در کشورهای جهان اسلام و خارج از جهان اسلام باید مخاطب این برنامه های فاخر قرار بگیرند. اگر بخواهیم تغییراتی در سبک زندگی رقم بخورد، حاملان این تغییر به نفع سبک زندگی اسلامی کسانی، به غیر از بانوان فرهیخته نیستند.بانوان نقش آفرین اصلی در سبک زندگی هستند.

اسماعیلی گفت: در دولت سیزدهم به دنبال ماموریت مهم هستیم که از مرحله دولت اسلامی به جامعه اسلامی برسیم و سبک زندگی مومنانه براساس اموزه های اسلامی که بانوان اصل اجرای آن هستند، ترویج پیدا کند.

وزیر فرهنگ و ارشاد در پایان انقلاب اسلامی را در گام دوم خود به دنبال نقطه عطف تمدن اسلامی عنوان کرد و افزود:این فضای همراهی که در بخش‌های مختلف هست باعث جلو بردن فعالیت‌های ما خواهد شد. همچنین باعث در حوزه ترویج سبک زندگی ایرانی اسلامی می‌شود و همه در کنار هم، جامعه اصیل ایرانی را بعد از گذشت چهل سال در مسیر تکامل خود قرار می‌دهد.

یادآور می‌شود، سی‌امین دوره نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم از ۱۲ تا ٢۶ فروردین‌ با شعار «میخوانمت» در مصلی امام خمینی (ره) تهران برپا می‌شود. زمان بازدید از این نمایشگاه از ساعت ۱۷ تا ٢۴ خواهد بود.

پایان پیام/

 

تعداد بازدید : ۱۶۹

درباره سی‌ و یکمین نمایشگاه بین المللی قرآن کریم

«می خوانمت»
دوباره این شعار نمایشگاه ما در دوره سی و یکم است تا عهدی باشد برای همیشه خواندن قرآن و انس با این کتاب الهی. به حول و قوه پروردگار مهربان، آغاز این رویداد اول فروردین ماه سال 1403 است و با امید به فضل او، تا چهاردهم فروردین در محل مصلی امام خمینی (ره) پذیرای علاقه مندان می باشیم.

تماس با ما

تلفن پشتیبانی : 02161905

ساعت پاسخگویی : 8 تا 12

ساعت کار نمایشگاه : 17 تا 24

آدرس : مصلای امام خمینی (ره)

فوتر