۱۸ فروردین ۱۴۰۲
حجت‌الاسلام سرلک در جشن «نسل آرمان»:

صبر یکی‌ از راه‌های رسیدن به خداست/حجاب، نماز ، روزه، احترام به والدین اگر برای خدوند باشد ارزشمند است

حجاب، نماز ، روزه، احترام به والدین اگر برای خدوند باشد ارزشمند است
یک کارشناس مسائل دینی گفت: صبر یکی از راه‌هایی است که ما را به خداوند می‌رساند یعنی در مشکلات نباید بی‌تاب باشیم که از این طریق مقدمات خشم را فراهم کرده‌ایم چرا که خشم ایمان را با آتش می‌کشد و مسیر بندگی را از بین می‌برد.

به گزارش ستاد خبری نمایشگاه قرآن، حجت‌الاسلام علی سرلک کارشناس دینی امشب جمعه 18 فروردین‌ماه در مراسم جشن بزرگ رمضانی «نسل آرمان» که با حضور پرشور مردم و کودکان در شبستان مصلی امام خمینی (ره) برگزار شد با اشاره به اینکه برای رسیدن به خداوند دو راه وجود دارد اظهار کرد: خداوند همواره ما را می‌خواند و عبادت کردن یکی از راه‌هایی است که می‌توان به خداوند رسید.

شهر الرمضان یعنی خداوند ما را به مهمانی خودش دعوت کرده است

وی ادامه داد: وقتی خداوند در آیت الکرسی می‌فرماید از ظلمات وارد نور می‌شوید یعنی اینکه عبادت می‌تواند انسان را به خداوند برساند و این راه رسیدن فقط نماز و عبادت نیست اگرچه اینها در رأس قرار دارد اما هر کاری که بتواند ما را به سمت خداوند برساند ارزشمند است و عبادت محسوب می‌شود از جمله احترام به پدر و مادر، رعایت حجاب و هر چیزی که در این راستا باشد.

سرلک خاطرنشان کرد: شهر الرمضان یعنی اینکه خداوند ما را به مهمانی خودش دعوت کرده است و این یکی از راه های رسیدن به مقام انسانیت و عبادت است. یکی از راه‌های ماندگار برای انسان خیرات است که انسان در‌هر زمینه‌ای که می‌تواند از خود خیر کثیر باقی بگذارد.

حجاب ابزاری برای رسیدن به خداوند است

این استاد حوزه یادآور شد: انسان با عبادت می‌تواند عاشقی کند و تکلیف ما عبادت است، نماز خواندن و روزه گرفتن و انجام تمام این کارها یک مسیر درست برای رسیدن به خداوند است.

سرلک یادآور شد: کسی که حجاب دارد و کسی که تصمیم اشتباه در این زمینه گرفته بداند که حجاب ابزاری برای رسیدن به خداوند است.

عبادت باید از سر دلتنگی باشد

وی افزود: امام سجاد(ع) در دعای آخر ماه مبارک رمضان می‌فرماید که چگونه خداوند را عبادت کنیم و این بدان معناست که عبادت کردن امر مهمی است.

این کارشناس مسائل دینی در ادامه با اشاره به خاطرات یک شهید دفاع مقدس اظهار کرد: عبادت باید از سر دلتنگی باشد و از عبادت لذت ببریم.  راه دیگر رسیدن به خداوند این است که در سختی اهل صبر باشیم، یعنی با منطق خدا به مشکلات نگاه کنیم. ادعا نداشته باشیم بلکه در گرفتاری به هم نریزیم بلکه گرفتار یار شویم.

حجاب، نماز ، روزه، احترام به والدین اگر برای خدوند باشد ارزشمند است

وی ادامه داد: ما برای خدا هستیم و خداوند مسیر حرکت ما را به سمت خودش میسر کرده است که نام آن شریعت و انجام تکالیف عبادی است. حجاب، نماز ، روزه، احترام به والدین و هر چیزی که ما را به خدا می رساند اگر برای خدوند انجام دهیم ارزشمند است.

این استاد حوزه در پایان گفت: صبر یکی از راه‌هایی است که ما را به خداوند می‌رساند یعنی در مشکلات نباید بی‌تاب باشیم که از این طریق مقدمات خشم را فراهم کرده‌ایم چرا که خشم ایمان را با آتش می‌کشد و مسیر بندگی را از بین می‌برد.

یادآور می‌شود، سی‌امین دوره نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم از ۱۲ تا ٢۶ فروردین‌ با شعار «میخوانمت» در مصلی امام خمینی (ره) تهران برپا می‌شود. زمان بازدید از این نمایشگاه از ساعت ۱۷ تا ٢۴ خواهد بود.

پایان پیام/

 

تعداد بازدید : ۲۳۹

درباره سی‌ و یکمین نمایشگاه بین المللی قرآن کریم

«می خوانمت»
دوباره این شعار نمایشگاه ما در دوره سی و یکم است تا عهدی باشد برای همیشه خواندن قرآن و انس با این کتاب الهی. به حول و قوه پروردگار مهربان، آغاز این رویداد اول فروردین ماه سال 1403 است و با امید به فضل او، تا چهاردهم فروردین در محل مصلی امام خمینی (ره) پذیرای علاقه مندان می باشیم.

تماس با ما

تلفن پشتیبانی : 02161905

ساعت پاسخگویی : 8 تا 12

ساعت کار نمایشگاه : 17 تا 24

آدرس : مصلای امام خمینی (ره)

فوتر