۱۹ فروردین ۱۴۰۲
علی داوودی شاعر کشورمان در سومین شب شعر حافظ:

قرآن در ادبیات فارسی نوعی الگوست که اشعار در پی پیروی از آن هستند

قرآن در ادبیات فارسی نوعی الگوست که اشعار در پی پیروی از آن هستند
علی داوودی، طنزپرداز و شاعر کشورمان گفت: در ادبیات فارسی قرآن نوعی الگو انگاشته شده است که اشعار در پی پیروی از آن هستند و شعرا در بسیاری از مواقع وامدار آیات قرآن بوده‌اند.

به گزارش ستاد خبری نمایشگاه قرآن، سومین شب شعر حافظ در غرفه صحیفه سجادیه در روز هشتم نمایشگاه بین المللی قرآن کریم برگزار شد. علی داوودی، طنزپرداز و شاعر کشورمان به عنوان مهمان در این نشست گفت: ماه رمضان و مناسبت‌ها و ظهوراتش نظیر، روزه، عبادت، افطار، سحر و... در بسیاری از مواقع بن‌مایه‌های اساسی برای شعر کلاسیک فارسی بوده است. استفاده از این نمادهای رمضانی هم در جهت طنز هم در جهت بیان موضوعات جدی قابل پیگیری و بررسی است.

رسانه جدید

وی افزود: پیوستگی شعر فارسی با قرآن را می‌شود تطبیق داد با شعر دیگر اقوام با کتاب مقدس. یعنی در سایر اقوام هم نوعی ارتباط با این کتب مدنظر بوده و معمولاً این ارتباط موجب می‌شود که شعر یک تعالی و ارتقای معنوی پیدا کند. در ادبیات فارسی قرآن نوعی الگو انگاشته شده است که اشعار در پی پیروی از آن هستند و شعرا در بسیاری از مواقع وامدار آیات قرآن بوده اند.

این شاعر کشورمان ادامه داد: در آثار جدید شعرا شاید آن معنویت کم شده باشد اما وامداری از قرآن به کلی کنار نرفته و در اشعار افرادی مثل شفیعی کدکنی، ابتهاج و... اشاره به قرآن فراوان است، حتی در اشعار جدید آثاری درباره خود قرآن سروده شده. استفاده از محتوا و فرم قرآنی در آثار شعرای معاصر مسأله قابل توجهی است، مثلا سوره تماشا سهراب سپهری گویی انسان دارد ترجمه قرآن می‌خواند. این چنین مواردی در اشعار شعرای فصل انقلاب بسیار گسترده است.

رسانه جدید

یادآور می‌شود، سی‌امین دوره نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم از ۱۲ تا ٢۶ فروردین‌ با شعار «میخوانمت» در مصلی امام خمینی (ره) تهران برپا می‌شود. زمان بازدید از این نمایشگاه از ساعت ۱۷ تا ٢۴ خواهد بود.

پایان پیام/

تعداد بازدید : ۱۹۰

درباره سی‌ و یکمین نمایشگاه بین المللی قرآن کریم

«می خوانمت»
دوباره این شعار نمایشگاه ما در دوره سی و یکم است تا عهدی باشد برای همیشه خواندن قرآن و انس با این کتاب الهی. به حول و قوه پروردگار مهربان، آغاز این رویداد اول فروردین ماه سال 1403 است و با امید به فضل او، تا چهاردهم فروردین در محل مصلی امام خمینی (ره) پذیرای علاقه مندان می باشیم.

تماس با ما

تلفن پشتیبانی : 02161905

ساعت پاسخگویی : 8 تا 12

ساعت کار نمایشگاه : 17 تا 24

آدرس : مصلای امام خمینی (ره)

فوتر