۲۱ فروردین ۱۴۰۲
فاطمه هوشینو در همایش نهج‌البلاغه کتاب زندگی نمایشگاه قرآن:

داشتن حجاب برای من خیلی آرامش بخش است

داشتن حجاب برای من خیلی آرامش بخش است
همایش نهج‌البلاغه کتاب زندگی با حضور مهمان مجازی الشیخ بهاءالدین نقشبندی عالم شافعی کردستان عراق و بانوی تازه مسلمان شده فاطمه(اتسوکو) هوشینو از کشور ژاپن به نحوه آشنایی خود به دین اسلام و شیعه در غرفه نهضت جهانی نهج‌البلاغه خوانی در مصلای بزرگ امام خمینی(ره) با مصطفی خرم آبادی کارشناس برنامه به گفت‌وگو پرداخت.

به گزارش ستاد خبری نمایشگاه قرآن، همایش نهج‌البلاغه کتاب زندگی با حضور مهمان مجازی الشیخ بهاءالدین نقشبندی عالم شافعی کردستان عراق و بانوی تازه مسلمان شده فاطمه(اتسوکو) هوشینو از کشور ژاپن به نحوه آشنایی خود به دین اسلام و شیعه در غرفه نهضت جهانی نهج‌البلاغه خوانی در مصلای بزرگ امام خمینی(ره) با مصطفی خرم آبادی کارشناس برنامه به گفت‌وگو پرداخت.

فاطمه هوشینو متولد کشور ژاپن، در خانواده‌ی ۵نفره و بودایی به دنیا آمده است و خود را اینگونه معرفی می‌کند: از کودکی دو سوال در ذهنم ایجاد شده بود، اول اینکه هدف و معنی زندگی چیست و دوم اینکه من به چه شیوه ای می توانم آزاد باشم؟ این دو مسئله برای من مهم بود، با اشخاص مختلفی صحبت کردم و کتاب های مختلفی خواندم اما جوابی دریافت نکردم تا اینکه حادثه 11 سپتامبر اتفاق افتاد.

وی حادثه ۱۱ سپتامبر را عامل اصلی گرایشش به دین اسلام عنوان کرد و افزود: وقتی در مورد حادثه ۱۱ سپتامبر تحقیق کردم، متوجه شدم خیلی از این اتفاقات که رخ داده، غیر طبیعی است. مثلا صحنه فیلمی که منتشر کردند خیلی مرتب و منظم ایجاد شده بود.همچنین شواهدی مبنی بر صدای انفجار از زیر زمین می آمد و این موضوع را نشان می داد که این حادثه توطئه است و به دست مسلمانان نبوده بلکه به دست خود دولت آمریکا انجام شده است. باخودم گفتم این اسلام چه چیزی دارد که این همه هزینه می کنند تا چنین اتفاقاتی را به گردن اسلام بیندازند، می پرسیدم اسلام چیست؟ با توجه به این هزینه و زحمت باید چیز مهمی باشد که اینگونه برایش هزینه می کنند.

رسانه جدید

هوشینو درباره خاطرات زمان مسلمانی اش گفت: دوستانم فکر می‌کردند دیوانه شدم و ترکم کردند، خانواده‌ام نیز خیلی مخالفت می‌کردند، سعی داشتند من را به بودایی بر گردانند و با یک پسر ژاپنی که بودایی باشد ازدواج کنم، از طرفی خودم سعی می‌کردم وقتی نماز می‌خوانم آن‌ها در خانه نباشند، مادرم فکر می‌کرد من جن زده شدم و دور من نمک می‌پاشید یا وقتی روزه می‌گرفتم غذا و میوه می‌آورد فکر می‌کرد من مریض شده‌ام.

وی در خصوص محجبه شدن خود اظهار کرد: بحث حجاب نیز یک مسئله جداگانه بود، اینکه با حجاب در جامعه باشم برای من سخت نبود چرا که دین جدیدی پیدا کرده و مثل نوزادی تازه متولد شده، عین کاغذ سفید بودم و یادگیری احکام اسلامی، رعایت احکام و نماز برایم خیلی لذت بخش بود.

هوشینو در ادامه گفت: اوایل حجاب را به خوبی درک نکرده بودم و نمی‌دانستم چه معنایی دارد و به صورت تدریجی متوجه شدم این حجاب چیست! به دلیل مخالفت پدر و مادرم به یک توافق رسیده بودم که در بیرون شهر روسری هم می‌پوشیدم و آنها می‌گفتند در شهر روسری نپوشم و این را آبروریزی می‌دانستند به همین دلیل در شهر کلاه بزرگی سر می‌کردم که نصف صورتم پوشیده می‌شد و روی گردنم نیز چیزی شبیه شال قرار می‌دادم.می‌خواستم کار کنم و با پس اندازی که به دست می‌آورم، در آینده به سرزمین اسلامی مهاجرت کنم.

وی در پایان درباره جایگاه و ارزش زن گفت: داشتن حجاب برای من خیلی آرامش بخش بود و به من ارزش داد، نگاه خداوند برای ما باید مهم باشد و نگاه مردم مهم نیست.

در پایان برنامه ویدئویی از سخنان الشیخ بهاءالدین نقشبندی عالم شافعی کردستان عراق در همایش برگزار شد.

یادآور می‌شود، سی‌امین دوره نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم از ۱۲ تا ٢۶ فروردین‌ با شعار «میخوانمت» در مصلی امام خمینی (ره) تهران برپا می‌شود. زمان بازدید از این نمایشگاه به غیر از شبهای قدر از ساعت ۱۷ تا ٢۴ خواهد بود.

پایان پیام/

تعداد بازدید : ۲۲۸

درباره سی‌ و یکمین نمایشگاه بین المللی قرآن کریم

«می خوانمت»
دوباره این شعار نمایشگاه ما در دوره سی و یکم است تا عهدی باشد برای همیشه خواندن قرآن و انس با این کتاب الهی. به حول و قوه پروردگار مهربان، آغاز این رویداد اول فروردین ماه سال 1403 است و با امید به فضل او، تا چهاردهم فروردین در محل مصلی امام خمینی (ره) پذیرای علاقه مندان می باشیم.

تماس با ما

تلفن پشتیبانی : 02161905

ساعت پاسخگویی : 8 تا 12

ساعت کار نمایشگاه : 17 تا 24

آدرس : مصلای امام خمینی (ره)

فوتر