۲۱ فروردین ۱۴۰۲
مدیر بخش نوآوری و دانش بنیان قرآنی:

برگزاری رویداد ایده‌شو قرآنی هرشب در نمایشگاه قرآن/ تقویت اکوسیستم نوآوری و خلاقیت دانش بنیانی هدف ماست

برگزاری رویداد ایده‌شو قرآنی هرشب در نمایشگاه قرآن
مدیر بخش نوآوری و دانش بنیان قرآنی، تقویت اکوسیستم نوآوری و خلاقیت دانش بنیانی در حوزه فعالیت‌های قرآنی را هدف مهمی عنوان کرد و گفت: ما در حوزه فعالیت‌های قرآنی ظرفیتی در بحث خلاقیت و دانش بنیان داریم، ما در واقع مجموعه قرآنی را که دانش بنیان یا خلاق باشد و اینجا حضور نداشته نباشد، نداریم.

به گزارش ستاد خبری نمایشگاه قرآن، یاسر ساجدی مدیر بخش نوآوری و دانش بنیان قرآنی درباره هدف اصلی این غرفه به گفت‌وگو پرداخت. ساجدی تقویت اکوسیستم نوآوری و خلاقیت دانش بنیانی در حوزه فعالیت‌های قرآنی را هدف مهمی عنوان کرد و گفت: ما در حوزه فعالیت‌های قرآنی ظرفیتی در بحث خلاقیت و دانش بنیان داریم، ما در واقع مجموعه قرآنی را که دانش بنیان یا خلاق باشد و اینجا حضور نداشته نباشد، نداریم.

وی درباره هدف گردآوری مجموعه‌های قرآنی دانش بنیان افزود: هدف ارائه خدمت، آشنایی مجموعه‌ها و هم‌افزایی باهم است، برای مثال یک مجموعه تولید محتوا انجام دهد، دیگری در حوزه آموزشی فعال باشد و مجموعه بعدی توزیع‌کننده باشد و این‌گونه برای تقویت اکوسیستم به یکدیگر کمک کنند.

رسانه جدید

مدیر بخش نوآوری و دانش بنیان قرآنی از حدود ۳۰ مجموعه مردمی دانش بنیان و خلا که از معاونت علمی توانستند گواهینامه بگیرند، خبرداد و گفت: کار ما برگزاری کارگاه‌های توانمندسازی در بخش دانش بنیان هست، هرشب در این غرفه کارگاه توانمندسازی برای فعالان قرآنی نقطه‌زن داریم، یعنی مخاطب ما مخاطب عام نیست بلکه مخاطبی است که در مقام بحث نوآوری و خلاقیت دانش بنیانی فعالیت می‌کند.

ساجدی به آموزش مجموعه‌های مردمی دانش بنیان توسط اساتید مجرب اشاره کرد و افزود: هرشب رویداد ایده‌شو داریم، تیم‌های مختلف از استان‌های مختلف در اینجا حضور پیدا و از نمایشگاه بازدید می‌کنند، بعد در این غرفه ایده‌هایی که به نظرشان می‌رسد در ۷ یا ۸ بند یا محور، با محوریت تحول در نمایشگاه قرآن با موضوع مردمی‌تر، کم هزینه‌تر و پر رنگ‌تر کردن نقش دستگاه‌های دولتی ایده‌پردازی می‌کنند.

مدیر بخش نوآوری و دانش بنیان قرآنی از فرایند این رویداد گفت: موسسات قرآنی استان‌های مختلف و فعالان قرآنی این کار را انجام می‌دهند و توسط تیم داوری این ایده‌ها بررسی و نفرات برتر مشخص می‌شود، همچنین ایده‌ها اگر قابلیت اجرا داشته باش‌ قول می‌دهیم ایده را سال بعد اینجا به آن فضا دهیم و حمایت و اجرا کنیم.

وی رویداد طلوع برکت با همکاری جهاد دانشگاهی را که اینجا اتفاق می‌افتد از مدل رویدادهای استارتاپی عنوان کرد و افزود: افراد در سامانه ایی وند ثبت نام کردند و ۱۹ - ۲۰ فروردین تیم سازی می‌کنند و در اینجا کار مرتورینگ انجام می‌شود. در ۲ روز تیم ها با محوریت تحول در نمایشگاه، ابتدا یک ایده توسط هر گروه داده و با کمک منتورها ایده پخته می‌شود. در روز دوم ایده‌ها ارائه و به برترین‌ها جایزه اهدا می‌شود.

ساجدی درباره بخش بعدی، جایزه نوآوری طاها گفت: با همکاری سازمان تبلیغات، حدود ۱ الی ۲ ماه پیش یک فراخوان داده شده و افراد در حوزه محصول، ایده یا طرح با محوریت فعالیت‌های قرآن و عترت در آن شرکت کردند که حدود ۵۱۴ فرد در این رویداد حضور داشتند. تعدادی به فینال راه یافتند و فینال در نمایش برگزار خواهد شد.

وی تشریح کرد: به افراد برگزیده دانشگاه طاها جوایزی اهدا می‌شود و به عنوان صنایع خلاق به نوآوری تبدیل می‌شوند، همچنین گزیده جایزه فیروزه و لوح تقدیر وزیر فرهنگ و ارشاد به آنان اعطا می‌شود.

رسانه جدید

ساجدی از بخش دیگر به اسم تکنولوژی‌های آینده و نقش آنان در فعالیت‌های قرآنی خبر داد و افزود: ما در این بخش سعی کردیم تکنولوژی‌های به روز مثل هوش مصنوعی، وی آر، اِی آر و متاورس را در اینجا معرفی کنیم و اینکه چه تاثیری می‌تواند در آینده فعالیت‌های قرانی بگذارد، معرفی کنیم.

وی در پایان به هم‌گام بودن فعالیت‌های قرآنی با تکنولوژی اشاره کرد و گفت: سعی می‌کنیم که افرادی مثل مسئولین فعالین قرآنی موثر، که در این حوزه هستند و به فکر فرو می‌روند را به در ذهن‌شان جرقه‌ای ایجاد کنیم تا از تکنولوژی در این حوزه عقب نمانیم

یادآور می‌شود، سی‌امین دوره نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم از ۱۲ تا ٢۶ فروردین‌ با شعار «میخوانمت» در مصلی امام خمینی (ره) تهران برپا می‌شود. زمان بازدید از این نمایشگاه به غیر از شبهای قدر از ساعت ۱۷ تا ٢۴ خواهد بود.

پایان پیام/

تعداد بازدید : ۱۵۴

درباره سی‌ و یکمین نمایشگاه بین المللی قرآن کریم

«می خوانمت»
دوباره این شعار نمایشگاه ما در دوره سی و یکم است تا عهدی باشد برای همیشه خواندن قرآن و انس با این کتاب الهی. به حول و قوه پروردگار مهربان، آغاز این رویداد اول فروردین ماه سال 1403 است و با امید به فضل او، تا چهاردهم فروردین در محل مصلی امام خمینی (ره) پذیرای علاقه مندان می باشیم.

تماس با ما

تلفن پشتیبانی : 02161905

ساعت پاسخگویی : 8 تا 12

ساعت کار نمایشگاه : 17 تا 24

آدرس : مصلای امام خمینی (ره)

فوتر