۲۱ فروردین ۱۴۰۲
موسوی بلده در گفت‌وگو با ستاد خبری نمایشگاه قرآن:

نمایشگاه قرآن مرکز تبادل اطلاعات و تجربیات فعالیت‌های قرآنی بین مؤسسات و نهادهاست

نمایشگاه قرآن  مرکز تبادل اطلاعات و تجربیات فعالیت‌های قرآنی بین مؤسسات و نهادهاست

سیدمحسن موسوی بلده قاری و معلم قرآن کریم در گفت‌وگو با ستاد خبری نمایشگاه قرآن از ضرورت فعالیت نمایشگاه قرآن، تاثیر آن در جامعه و انس بیشتر مردم با قرآن و ضرورت برگزاری نمایشگاه قرآن و تاثیر آن در قرآنی شدن جامعه گفت: در واقع نمایشگاه قرآن رویدادی است که با هدف ترویج فرهنگ قرآنی و آشنایی مردم با ابعاد مختلف این فرهنگ نورانی صورت می‌پذیرد.

وی نمایشگاه قرآن را زمینه مناسبی برای به نمایش گذاشتن توانمندی‌هایی که در اشخاص، مؤسسات و نهادهای مختلف عنوان کرد و افزود: طبعاً مردم در نمایشگاه با این فعالیت‌ها آشنا می‌شوند و بیشتر به این مؤسسات و نهادها مراجعه می‌کنند، همچنین مرکز تبادل اطلاعات و تجربیات فعالیت‌های قرآنی بین مؤسسات و نهادها است.

موسوی ماه مبارک رمضان را فرصت مناسبی برای برپایی نمایشگاه دانست و گفت: تشکیل نمایشگاه قرآن در ماه مبارک رمضان که بهار قرآن است، زمینه آماده‌تری است برای انجام این امر مهم و مردم با آمادگی و شوق بیشتری در نمایشگاه شرکت می‌کنند.

وی درباره تاثیر فضای قرآنی بر رفع ناهنجاری‌های اجتماعی و بی‌حجابی‌های کنونی، اظهار کرد:طبعا حاکم شدن فضا به معنا حقیقی قرآنی و با آن روح تسامح و رواداری که در بطن تعالیم و پیاده سازی آن وجود دارد، زمینه را برای دفع و همچنین رفع ناهنجاری‌ها فراهم می‌کند، به شرط آنکه مسؤلین با رفتارهای احیانا نسنجیده و غیر قرآنی خود، این فضا و تاثیرگذاری آن را مخدوش و معکوس نسازند.

موسوی در خصوص بهتر شدن فعالیت نمایشگاه و انس بیشتر مردم با قرآن، گفت: تبلیغات در سطح شهر خوب است اما کافی و فراگیر نیست. به جای استفاده از تابلوها و بیلبوردهای الکترونیک برای پخش صحنه‌های نمایشگاه خالی است.

وی در پایان افزود: محصولات عرضه شده در نمایشگاه قرآن قاعدتاً باید نسبت به سطح شهر با تخفیف عرضه شود تا مردم به سوی نمایشگاه بیشتر جذب شوند. همچنین رسانه ملی هم باید بر حجم تبلیغات خود در این زمینه بیفزاید و تنوع فعالیت‌های نمایشگاه نسبت به سال‌های قبل می‌تواند جاذبه بیشتری برای حضور مردم ایجاد کند.

یادآور می‌شود، سی‌امین دوره نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم از ۱۲ تا ٢۶ فروردین‌ با شعار «می‌خوانمت» در مصلی امام خمینی (ره) تهران برپا است و زمان بازدید از این نمایشگاه به غیر از لیالی قدر از ساعت ۱۷ تا ٢۴ خواهد بود.

پایان پیام/

تعداد بازدید : ۱۹۰

درباره سی‌ و یکمین نمایشگاه بین المللی قرآن کریم

«می خوانمت»
دوباره این شعار نمایشگاه ما در دوره سی و یکم است تا عهدی باشد برای همیشه خواندن قرآن و انس با این کتاب الهی. به حول و قوه پروردگار مهربان، آغاز این رویداد اول فروردین ماه سال 1403 است و با امید به فضل او، تا چهاردهم فروردین در محل مصلی امام خمینی (ره) پذیرای علاقه مندان می باشیم.

تماس با ما

تلفن پشتیبانی : 02161905

ساعت پاسخگویی : 8 تا 12

ساعت کار نمایشگاه : 17 تا 24

آدرس : مصلای امام خمینی (ره)

فوتر