۲۲ فروردین ۱۴۰۲
رئیس پژوهشکده فرهنگ و معارف قرآن:

۸٠ اثر در راستای نظام سازی قرآنی در نمایشگاه رونمایی خواهیم کرد

۸٠ اثر در راستای نظام سازی قرآنی در نمایشگاه رونمایی خواهیم کرد
آیین رونمایی از جدید ترین آثار پژوهشکده فرهنگ و معارف قرآن کریم با حضور اساتید حوزه و دانشگاه و تنی چند از مسئولین برگزار شد.

به گزارش ستاد خبری نمایشگاه قرآن، آیین رونمایی از جدید ترین آثار پژوهشکده فرهنگ و معارف قرآن کریم با حضور اساتید حوزه و دانشگاه و تنی چند از مسئولین برگزار شد. حجت‌الاسلام محمدصادق یوسفی مقدم ربیس پژوهشکده در ابتدا گفت: پژوهشکده ما درحال حاضر درحال رقم زدن بزرگ‌ترین فعالیت‌های قرآن پژوهی در سطح کشور است و می‌توان آن را تنها مجموعه‌ای در نظر گرفت که به شکل خاص روی قرآن تمرکز دارد.

قرآن منبع و معدن اصلی معرفت و شناخت است

وی افزود: ثمره این پژوهش‌ها خروجی‌های ارزنده‌ای در قرآن‌پژوهی است که می‌توان در بین آنها به دایرة المعارف قرآن کریم در ۳٠ جلد اشاره کرد که بزرگترین دایرة المعارف در این زمینه در جهان اسلام است. همچنین دایرة‌المعارف قرآن و استشراق دیگر اثری است که در دست انتشار قرار گرفته است.

این پژوهشگر حوزه قرآن در باب اهمیت رجوع به این کتاب آسمانی ادامه داد: قرآن منبع و معدن اصلی معرفت و شناخت است اگر بنا داریم که در مسیر تمدن قدم برداریم و مؤثر واقع شویم باید به قرآن رجوع کنیم. در مرحله اول باید قرآن را خواند، سپس ترجمه کرد، بعد از آن تفسیر و تدبر را پیش گرفت و سر آخر بنا به گفته امیر درباب یاران خود باید معرفت قرآنی را در جامعه نهادینه کرد.

رونمایی از ۸٠ اثر در راستای نظام سازی قرآنی 

وی افزود: ما در این نمایشگاه ۸٠ اثر در راستای نظام سازی قرآنی را رونمایی خواهیم کرد. همچنین پژوهشکده ما ۳٠ اپلیکیشن قرآنی را تولید کرده است که میتوان به شکل رایگان آن را از کافه بازار تهیه کرد.

در ادامه این نشست حجت الاسلام نجف لکزایی رییس پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی گفت: پژوهشکده قرآن کریم سعی کرده است با تولید آثار برای تمامی طیف های سنی همه اقشار جامعه را در بر بگیرد و آنان را مخاطب قرار دهد. همچنین یکی از پروژه‌های مورد بررسی ما علوم انسانی قران محور است که تا الآن در ۱۶ موضوع پیگیری شده است و طبق منویات رهبری این پروژه را دنبال می‌کنیم.

در ادامه این نشست حجت الاسلام عیسی زاده مسئول میز قرآن دفتر تبلیغات اسلامی و دکتر هراتی قائم مقام امور انسانی وزارت علوم در باب اهمیت کارهای پژوهشکده و قرآن محوری کارهای علمی ایراد نطق کردند.

 

تعداد بازدید : ۱۴۱

درباره سی‌ و یکمین نمایشگاه بین المللی قرآن کریم

«می خوانمت»
دوباره این شعار نمایشگاه ما در دوره سی و یکم است تا عهدی باشد برای همیشه خواندن قرآن و انس با این کتاب الهی. به حول و قوه پروردگار مهربان، آغاز این رویداد اول فروردین ماه سال 1403 است و با امید به فضل او، تا چهاردهم فروردین در محل مصلی امام خمینی (ره) پذیرای علاقه مندان می باشیم.

تماس با ما

تلفن پشتیبانی : 02161905

ساعت پاسخگویی : 8 تا 12

ساعت کار نمایشگاه : 17 تا 24

آدرس : مصلای امام خمینی (ره)

فوتر