۲۲ فروردین ۱۴۰۲
سرپرست وزارت آموش و پرورش درنمایشگاه قرآن:

حجاب واجب شرعی و قانون است و آموزش و پرورش مکلف به اجرای آن است

حجاب واجب شرعی و قانون است و آموزش و پرورش مکلف به اجرای آن است
سرپرست وزارت آموش و پرورش با اشاره به اینکه حجاب در فرهنگ اسلامی یک واجب شرعی و در قانون نظام جمهوری اسلامی ایران یک حکم قانونی است، گفت: آموزش و پرورش خود را مکلف به اجرای شرع و قانون می داند در عین این مسئله خود را به چارچوب کلاس محدود نکرده ایم که تنها در کلاس حجاب داشته باشیم بلکه باید مفهوم حجاب را تبیین کنیم.

رضا مراد صحرایی سرپرست وزارت آموزش و پرورش در حاشیه بازدید از سی امین نمایشگاه بین المللی قرآن کریم در خصوص وظایف دستگاه های حاکمیتی در حوزه حجاب و عفاف گفت: همه دستگاه ها در این حوزه وظیفه دارند نکته مهم این است که همانطور که دشمن در مقوله حجاب با برنامه در حال اقدام و عمل است باید برنامه مناسب و خوبی برای تبیین حجاب داشته باشیم.

وی با اشاره به اینکه حجاب در فرهنگ اسلامی یک واجب شرعی و در قانون نظام جمهوری اسلامی ایران یک حکم قانونی است، گفت: آموزش و پرورش خود را مکلف به اجرای شرع و قانون می داند در عین این مسئله خود را به چارچوب کلاس محدود نکرده ایم که تنها در کلاس حجاب داشته باشیم بلکه باید مفهوم حجاب را تبیین کنیم تا آن کسی که مخالف حجاب است، بدانیم ریشه این مخالفت کجاست.

سرپرست وزارت آموزش و پرورش تصریح کرد: اطمینان داریم با تبیین این مسئله؛ دختران ما که ریشه پاک دارند و از خانواده های پاک هستند در این موضوع با قانون و شرع همراهی می کنند و دغدغه های موجود در این بخش رفع و حل می شود.

صحرایی با طرح این موضوع که آنطور که باید در حوزه شبهاتی که در موضوع حجاب وجود دارد، اقدامی انجام نداده ایم در خصوص راهکار حل این کم کاری گفت: بستر تبیین این موضوع و رفع شبهات در حوزه حجاب مدارس هستند.

یادآور می‌شود، سی‌امین دوره نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم از ۱۲ تا ٢۶ فروردین‌ با شعار «میخوانمت» در مصلی امام خمینی (ره) تهران برپا می‌شود. زمان بازدید از این نمایشگاه به غیر از شبهای قدر از ساعت ۱۷ تا ٢۴ خواهد بود.

پایان پیام/

تعداد بازدید : ۱۶۶

درباره سی‌ و یکمین نمایشگاه بین المللی قرآن کریم

«می خوانمت»
دوباره این شعار نمایشگاه ما در دوره سی و یکم است تا عهدی باشد برای همیشه خواندن قرآن و انس با این کتاب الهی. به حول و قوه پروردگار مهربان، آغاز این رویداد اول فروردین ماه سال 1403 است و با امید به فضل او، تا چهاردهم فروردین در محل مصلی امام خمینی (ره) پذیرای علاقه مندان می باشیم.

تماس با ما

تلفن پشتیبانی : 02161905

ساعت پاسخگویی : 8 تا 12

ساعت کار نمایشگاه : 17 تا 24

آدرس : مصلای امام خمینی (ره)

فوتر