۲۳ فروردین ۱۴۰۲

عروسک‌ها هم اینجا حضور دارند/ روایت داستان‌های قرآن به زبان کودکان

روایت داستان‌های قرآن به زبان کودکان
هیأت سفیران زینب با حضور در نمایشگاه قرآن کریم در تلاش است با زبان کاردستی و‌ عروسک داستان‌های قرآنی و عترتی را به کودکان و نوجوانان نشان دهد.

به گزارش ستاد خبری نمایشگاه قرآن، سهیلا مداحی، مسؤول غرفه هیأت سفیران زینب با تأکید بر اینکه در این غرفه داستان‌های مربوط به قرآن و عترت را با زبان کودکانه برای گروه سنی کودک و نوجوان تبیین‌ می‌کنیم، ابراز داشت: متناسب با ایام ماه مبارک رمضان به آیه «وَ یُطْعِمُونَ الطَّعامَ عَلى‏ حُبِّهِ مِسْکیناً وَ یَتیماً وَ أَسیراً» پرداخته‌ایم، سعی کرده‌ایم مرحله به مرحله داستان این آیه که روزداری خانواده اهل‌ بیت (ع) است را با زبان کاردستی و عروسک به کودکان بیاموزیم.

وی افزود: علاوه بر داستان فوق داستان میلاد حضرت زهرا (س)، شهادت امام حسن مجتبی (ع)، شهادت امام رضا (ع) و میلاد امام زمان (عج) نیز خواهیم داشت، البته نمایش تمام آثار ما در این نمایشگاه به علت کمبود فضا امکان‌پذیر نبود.

مداحی بیان داشت: علاوه بر فضای قرآن و‌ عترت سعی کردیم فضای رژیم صهیونیستی، آمریکا و غرب نسبت به ایران را هم به نمایش بگذاریم. در کاردستی و نقاشی‌های موضوعی ما کودکان و نوجوانان نیز می‌توانند شرکت کرده و در نهایت با پایان اثر عکس کودکان گرفته و چاپ و در کنار اثر خلق شده ثبت می‌کنیم تا به آن کودک یا نوجوان هویت ایرانی بودن بدهد.

وی ادامه داد: گروه سنی که می‌توانند در این فضا حضور پیدا کنند سنین بین ۷ تا ۱۵ سال است. البته این کار از سوی هیأت سفیران زینب هشت ماه است که آغاز شده و در حال حاضر توانسته‌ایم پک بازی را با عنوان «لوح‌سرا» تهیه و عرضه کنیم.

یادآور می‌شود، سی‌امین دوره نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم از ۱۲ تا ٢۶ فروردین‌ با شعار «می‌خوانمت» در مصلی امام خمینی (ره) تهران برپا است و زمان بازدید از این نمایشگاه به غیر از لیالی قدر از ساعت ۱۷ تا ٢۴ خواهد بود.

پایان پیام/

تعداد بازدید : ۳۶۷

درباره سی‌ و یکمین نمایشگاه بین المللی قرآن کریم

«می خوانمت»
دوباره این شعار نمایشگاه ما در دوره سی و یکم است تا عهدی باشد برای همیشه خواندن قرآن و انس با این کتاب الهی. به حول و قوه پروردگار مهربان، آغاز این رویداد اول فروردین ماه سال 1403 است و با امید به فضل او، تا چهاردهم فروردین در محل مصلی امام خمینی (ره) پذیرای علاقه مندان می باشیم.

تماس با ما

تلفن پشتیبانی : 02161905

ساعت پاسخگویی : 8 تا 12

ساعت کار نمایشگاه : 17 تا 24

آدرس : مصلای امام خمینی (ره)

فوتر