۱ اسفند ۱۴۰۲

نمایشگاه قرآن و عترت در حسینیه فرهنگیان شهر جیرفت افتتاح شد

نمایشگاه قرآن و عترت در حسینیه فرهنگیان شهر جیرفت افتتاح شد
به همت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی جنوب کرمان و با همکاری ستاد هماهنگی کانون های مساجد جنوب کرمان و با حضور امام جمعه جیرفت، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی جنوب کرمان، سرپرست ستاد هماهنگی کانون های مساجد جنوب کرمان، رییس اداره آموزش و پرورش، معاون فرهنگی شهردار و جمع دیگری از مسئولین شهرستان جیرفت نمایشگاه قرآن و عترت در حسینیه فرهنگیان شهر جیرفت گشایش یافت.

به گزارش ستاد خبری دبیرخانه دائمی نمایشگاه های قرآنی جمهوری اسلامی ایران معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، به همت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی جنوب کرمان و با همکاری ستاد هماهنگی کانون های مساجد جنوب کرمان و با حضور امام جمعه جیرفت، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی جنوب کرمان، سرپرست ستاد هماهنگی کانون های مساجد جنوب کرمان، رییس اداره آموزش و پرورش، معاون فرهنگی شهردار و جمع دیگری  از مسئولین شهرستان جیرفت نمایشگاه قرآن و عترت در حسینیه فرهنگیان شهر جیرفت گشایش یافت.

حجت الاسلام سید احمد حسینی در حاشیه این افتتاحیه، قرآن کریم را یک کتاب هدایت گر دانست و گفت: برگزاری چنین نمایشگاه هایی می‌تواند به گسترش تعالیم قرآنی در جامعه کمک شایانی کند.مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی جنوب کرمان با بیان اینکه قرآن کریم انسان ساز است، خاطرنشان کرد: اگر می خواهیم زیست قرآنی داشته باشیم باید در کنار تلاوت قرآن کریم، در آیات آن نیز تدبر کنیم.

وی اولویت اصلی نمایشگاه قرآن و عترت را تبیین مفاهیم قرآنی برشمرد و خاطرنشان کرد: این نمایشگاه کودک محور می باشد و دارای غرفه های متعدد همراه با اجرای برنامه های هنری برای کودکان است تا بتوان با ابزار هنر کودکان را با قرآن کریم مانوس و مفاهیم قرآنی را به آنها آموزش داد.حجت الاسلام حسینی افزود: یکی از غرفه های این نمایشگاه، غرفه یاوران مسجد است که به همت ستاد هماهنگی کانون های مساجد جنوب کرمان و به منظور فراهم کردن زمینه عضویت کودکان و نوجوانان در کانون های فرهنگی هنری راه اندازی شده است.

حجت الاسلام حسینی ادامه داد: ساعات فعالیت نمایشگاه قرآن و عترت از ۸ و سی دقیقه صبح تا ۱۱ ویژه دانش آموزان مدارس و عصرها از ۱۶ تا ۱۷ و سی دقیقه برای عموم مردم است.مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی جنوب کرمان عنوان کرد: با هماهنگی صورت گرفته با اداره آموزش و پرورش شهرستان جیرفت قرار است روزانه ۲۰۰ دانش آموز از این نمایشگاه بازدید کنند.

جعفر نیک در آیین افتتاح این نمایشگاه، گفت: نمایشگاه قرآن و عترت نتیجه تلاش شبانه روزی مجموعه اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی جنوب کرمان و همکاران ما در ستاد هماهنگی کانون های مساجد جنوب کرمان است.

مسئول دفتر قرآن و عترت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی جنوب کرمان با بیان اینکه نمایشگاه قرآن و عترت دارای ۷ غرفه است، ابراز کرد: غرفه یاوران مسجد، دانشگاه جاوید، دبستان نور دانش، موسسه فرهنگی هنری رهروان شهدا، موسسه فرهنگی قرآنی محمد رسول الله (ص)، کانون فرهنگی هنری باب الحوائج (ع) و بازی بخشی از این غرفه هاست.

وی عنوان کرد: هدف از برپایی این نمایشگاه، آموزش مفاهیم قرآن و عترت به دانش آموزان است تا از این طریق بتوانیم گامی هر چند کوچک در پیشبرد اهداف برنامه های قرآنی برداریم.

تعداد بازدید : ۱۶۲
گزارش تصویری خبر :
Loading

درباره سی‌ و یکمین نمایشگاه بین المللی قرآن کریم

«می خوانمت»
دوباره این شعار نمایشگاه ما در دوره سی و یکم است تا عهدی باشد برای همیشه خواندن قرآن و انس با این کتاب الهی. به حول و قوه پروردگار مهربان، آغاز این رویداد اول فروردین ماه سال 1403 است و با امید به فضل او، تا چهاردهم فروردین در محل مصلی امام خمینی (ره) پذیرای علاقه مندان می باشیم.

تماس با ما

تلفن پشتیبانی : 02161905

ساعت پاسخگویی : 8 تا 12

ساعت کار نمایشگاه : 17 تا 24

آدرس : مصلای امام خمینی (ره)

فوتر