۲۱ اسفند ۱۴۰۲

پانزدهمین نمایشگاه قرآن کریم در بیرجند آغاز به کار کرد

پانزدهمین نمایشگاه قرآن کریم در بیرجند آغاز به کار کرد
نمایشگاه نمایشگاه قرآن کریم با تمایزاتی نسبت به سال‌های قبل، در حسینیه جماران بیرجند آغاز به کار کرد؛ تخفیف ٣٠ درصدی برای محصولات فرهنگی، غرفه‌های ویژه فرهنگی-آموزشی، کرسی تلاوت و جشن فرشتگان برای روزه اولی‌ها از جمله برنامه‌های این نمایشگاه است.
به گزارش ستاد خبری دبیرخانه دائمی نمایشگاه های قرآنی جمهوری اسلامی ایران معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به نقل از روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی، نمایشگاه قرآن کریم با تمایزاتی نسبت به سال‌های قبل، در حسینیه جماران بیرجند آغاز به کار کرد؛ علی فرخنده در این مراسم ضمن تقدیر از مشارکت و هم افزایی دستگاه های متعدد در زمینه اجرایی، زیرساختی، امنیتی، آموزشی و... به منظور برگزاری هرچه با کیفیت تر این رویداد اظهار داشت: وجه تمایزی که در نمایشگاه امسال نسبت به سال های قبل دارد تعیین مکان برگزاری در حسینیه جماران در فضایی معنوی همچنین تخصیص تخفیف ٣٠ درصدی برای علاقه مندان به محصولات فرهنگی این نمایشگاه است.

وی افزود: با هدف تأمین کالاهای فرهنگی مردم در ماه مبارک رمضان این نمایشگاه دو روز قبل از آغاز این ماه شروع شد تا مشکلی در این خصوص وجود نداشته باشد همچنین وجود غرقه های فرهنگی ویژه، کرسی تلاوت و جشن فرشتگان برای روزه اولی ها از جمله برنامه ها خواهد بود.

 

نمایشگاه بیرجند 5

قرآن و آموزه‌های قرآنی، چراغ راه جامعه است

  مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری خراسان جنوبی، در مراسم افتتاحیه پانزدهمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم در حسینیه جماران بیرجند با تأکید بر توجه به امور قرآنی، گفت: «یکی از موضوعاتی که باید بدان توجه شود توجه به قرآن و آموزه‌های آن است».  

نخعی، افزود: «در دنیای امروز و با وجود فتنه‌ها و آسیب‌ها بیمه انسان توسل به قرآن و اهل بیت(ع) است؛ قرآن دل‌ها را نورانی کرده و بدین ترتیب نور از دل انسان‌ها به زبان‌شان و سپس به محیط پیرامونی فرد منتقل می‌شود».  

وی، با بیان اینکه امراض روحی انسان تنها با خواندن و توجه به قرآن رفع می‌شود، تصریح کرد: «توجه به قرآن و آموزه‌های آن چراغ راه جامعه است؛ باتوجه به تأکیدات مقام معظم رهبری به معرفت افزایی لازم است معرفت و درک نسبت به قرآن را افزایش داده و این نمایشگاه‌ها می‌تواند به این امر کمک کند».

نمایشگاه بیرجند 9

احیای سنت‌های رمضانی از رهگذر نمایشگاه بین‌المللی قرآن استان

  مدیرکل فرهنگ و ارشاد خراسان جنوبی، در افتتاحیه پانزدهمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم در استان، با تأکید بر احیا و زنده نگه‌داشتن سنت‌ها و آئین‌های خراسانی و حسنه رمضان از رهگذر نمایشگاه قرآن، گفت: «در طول نمایشگاه هرشب یک رویداد مانند روایت‌گری تصویری شهدا طراحی می‌شود».

  فرخنده، با اشاره به تعامل دستگاه‌ها و مؤسسات قرآنی مختلف برای برپایی نمایشگاه، افزود: «در سنوات گذشته نمایشگاه قرآن در دل ماه مبارک رمضان برگزار می‌شد ولی امسال دو روز پیش از آغاز ماه رمضان برپا شد تا مردم بتوانند خریدها و ملزومات این ماه را انجام دهند».  

وی، با اشاره به اینکه نمایشگاه قرآنی امسال با شعار محوری «میخوانمت» در استان برپا می‌شود، افزود: «فروش محصولات و ملزومات قرآن کریم با ۳۰ درصد تخفیف انجام می‌شود؛ در این نمایشگاه بخش محتوایی مرتبط با قرآن و عفاف هم در نظر گرفته شده است».

نمایشگاه بیرجند 7

برگزاری «جشن فرشته‌ها» در نمایشگاه بین‌المللی قرآن استان

مدیرکل فرهنگ و ارشاد خراسان جنوبی، در افتتاحیه پانزدهمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم در استان، با اشاره به برپایی ۷ غرفه فروش انتشارات و ملزومات فرهنگی در این نمایشگاه، ادامه داد: «برگزاری کرسی تلاوت به همت اوقاف با حضور «احمدی وفا» قاری کشوری در شب اول رمضان از جمله برنامه‌هاست».  

وی، از اجرای جشن فرشته‌ها در شب دوم ماه مبارک با همکاری آموزش و پرورش استان برای هزار نفر از دختران روزه اولی خبرداد و گفت: «شب شعر با حضور فعالان فرهنگی در محل نمایشگاه برگزار می‌شود و در مراسم اختتامیه از فعالان و برگزیدگان تجلیل به عمل خواهد آمد».  

فرخنده، بیان کرد: «پاسخگویی به مسائل دینی، گفتمان، رسانه و قرآن، مؤسسات قرآنی، قرآن و خانواده، پاسخگویی به شبهات، کار با کودک و طرح آیه‌های زندگی از غرفه‌های این نمایشگاه است».  

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی با اشاره به برگزاری نشست صمیمی در روز ماقبل آخر مراسم اظهار کرد: این نشست صمیمی با حضور شاعران و قاریان قرآن کریم در روز پنجشنبه مورخ ٢۴ اسفند ماه برگزار خواهد گردید.

 

گفتنی است، نمایشگاه بین‌اللملی قرآن کریم استان از ۲۰ تا ۲۶ اسفندماه، همه روزه از ساعت ۱۹ تا ۲۲ در حسینیه جماران بیرجند پذیرای عموم خواهد‌ بود.

فرخنده در پایان با ابزار امیدواری از برگزاری هرچه با شکوه تر این نمایشگاه اظهار داشت: روز جمعه مورخ ٢۵ اسفند ماه مراسم اختتامیه نمایشگاه با هدف تجلیل از فعالان این نمایشگاه برگزار خواهد شد.

 

تعداد بازدید : ۱۸۱
گزارش تصویری خبر :
Loading

درباره سی‌ و یکمین نمایشگاه بین المللی قرآن کریم

«می خوانمت»
دوباره این شعار نمایشگاه ما در دوره سی و یکم است تا عهدی باشد برای همیشه خواندن قرآن و انس با این کتاب الهی. به حول و قوه پروردگار مهربان، آغاز این رویداد اول فروردین ماه سال 1403 است و با امید به فضل او، تا چهاردهم فروردین در محل مصلی امام خمینی (ره) پذیرای علاقه مندان می باشیم.

تماس با ما

تلفن پشتیبانی : 02161905

ساعت پاسخگویی : 8 تا 12

ساعت کار نمایشگاه : 17 تا 24

آدرس : مصلای امام خمینی (ره)

فوتر