۲۳ اسفند ۱۴۰۲

لزوم تبیین قصه‌های قرآنی با شیوه‌های جذاب برای کودکان و نوجوانان در نمایشگاه قرآن

لزوم تبیین قصه‌های قرآنی با شیوه‌های جذاب برای کودکان و نوجوانان در نمایشگاه قرآن
مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان‌شمالی گفت: تبیین قصه‌های قرآنی با شیوه‌های جذاب، راه‌اندازی غرفه‌های ویژه کودکان و نوجونان در مباحث نقاشی و تلاوت قرآن از مهمترین راهکارهای جذب این قشر به برنامه‌های فرهنگی و قرآنی نظیر نمایشگاه است.

به گزارش ستادخبری دبیرخانه دائمی نمایشگاه های قرآنی جمهوری اسلامی ایران معاونت قران و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به  نقل از ستاد خبری چهاردهمین نمایشگاه قرآن کریم خراسان‌‌شمالی؛ حجت الاسلام «عظیم آسوده» مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان‌شمالی در گفتگو با خبرنگار ما با بیان اینکه هر انسانی که به قرآن تمسک داشته باشد به این دلیل که قرآن حبل المتین بوده، سبب رهایی و نجات از مشکلات دنیایی می‌شود، افزود: افرادی که قرآن‌ را الگوی خودشان قرار داده‌اند، معمولا کمتر دچار مشکل و آسیب‌ می‌شوند و در این راستا تمام آرامش دنیوی و اخروی را به دست می‌آورند.

وی افزود: البته تمسک به اهل بیت هم توصیه می‌شود زیرا تمسک به قرآن‌ و اهل بیت هر دو با هم راه نجات انسان بوده و افرادی که به این دو مهم روی آورده و به دستورات آنان عمل می‌کنند؛ زندگی سیاسی، اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی خوبی دارند و بار مشکلات آنان در زندگی کمتر بوده است.

حجت الاسلام آسوده با بیان اینکه نمایشگاه قرآن کریم محل ارائه محصولاتی است که سبب جذب افراد می‌شود و این تأثیرگذاری و ایجاد تلنگر در افراد به تناسب محصول و کالای قابل عرضه در نمایشگاه متفاوت است، افزود: راه اندازی نمایشگاه قرآنی سبب می‌شود مردم با این مهم بیشتر انس بگیرند ضمن اینکه برپایی این نمایشگاه در آستانه ماه مبارک رمضان انجام می‌شود تاثیر و برکات بسیار خوبی در جامعه دارد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان‌شمالی در خصوص استقبال کودکان و نوجوانان از نمایشگاه قرآن، اظهارکرد: تبیین قصه‌های قرآنی با شیوه‌های جذاب، راه‌اندازی غرفه‌های ویژه کودکان و نوجونان در مباحث نقاشی و تلاوت قرآن و ارائه نکات قرآنی برای آنان از مهمترین راهکارهاست.

وی با بیان اینکه باید نمایشگاه قرآن‌، نمایشگاهی جامع و کامل بوده و نیازهای فکری و اعتقادی مخاطب را پاسخگو باشد، خاطرنشان کرد: در راستای کیفیت بخشی به نمایشگاه، زمینه حضور ناشران بومی و غیربومی و موسسات قرآنی فراهم شده، همچنین کرسی‌های تلاوت با حضور فعالان این عرصه برپا می‌شود.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان‌‌شمالی با تاکید بر حضور هر چه بیشتر مردم در این نمایشگاه قرآنی، افزود: باید از اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان و عوامل اجرایی برپایی این مهم، ویژه تقدیر کرد و همچنین تلاش کرد کمبود و نقص‌های این نمایشگاه هر سال نسب به سال‌ آینده کمتر شده تا مخاطبان بیشتری جذب شود.

شایان ذکر است چهاردهمین نمایشگاه استانی قرآن کریم خراسان شمالی 21 تا 27 اسفندماه از ساعت 9 الی 13 و 19 الی 23 در مصلی امام خمینی(ره) بجنورد دایر است.

تعداد بازدید : ۱۵۹

درباره سی‌ و یکمین نمایشگاه بین المللی قرآن کریم

«می خوانمت»
دوباره این شعار نمایشگاه ما در دوره سی و یکم است تا عهدی باشد برای همیشه خواندن قرآن و انس با این کتاب الهی. به حول و قوه پروردگار مهربان، آغاز این رویداد اول فروردین ماه سال 1403 است و با امید به فضل او، تا چهاردهم فروردین در محل مصلی امام خمینی (ره) پذیرای علاقه مندان می باشیم.

تماس با ما

تلفن پشتیبانی : 02161905

ساعت پاسخگویی : 8 تا 12

ساعت کار نمایشگاه : 17 تا 24

آدرس : مصلای امام خمینی (ره)

فوتر