۲۹ اسفند ۱۴۰۲
رونمایی شد؛

نخستین کتاب قرآن منقش به تذهیب شیعه در هفدهمین نمایشگاه بین المللی قرآن و عترت مشهد

نخستین کتاب قرآن منقش به تذهیب شیعه در هفدهمین نمایشگاه بین المللی قرآن و عترت مشهد
نخستین کتاب قرآن منقش به تذهیب شیعه اثر "شاهین برجسته" خوشنویس ممتاز خراسان رضوی طی آیینی در غرفه ستاد کانونهای فرهنگی و هنری مساجد استان در هفدهمین نمایشگاه بین المللی قرآن و عترت مشهد رونمایی شد.
به گزارش ستاد خبری دبیرخانه دائمی نمایشگاه های جمهوری اسلامی ایران معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به نقل روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی، حمید صمدی، مدیر گروه قرآن و عترت این  اداره کل در حاشیه این آیین گفت: این اثر، نخستین قرآن منقش به تذهیب شیعه است که توسط "شاهین برجسته" از شاگردان استاد اسماعیلی قوچانی (کاتب بزرگترین قرآن دست نویس جهان) به عنوان قرآن بزرگ پارچه ای خلق شده است.
کاتب این اثر قرآنی نیز گفت: این قرآن پارچه ای در ابعاد ۹۰ در ۱۳۰ کتابت و از پارچه بسیار خاصی برای آن استفاده شده است، کتابت آن از سال ۱۳۹۳ آغاز شده و امسال به پایان رسیده است،
شاهین برجسته افزود: صفحه های این قرآن در هر سوره به یک نام مقدّس و به خط ثلث ایرانی تزئین شده است، آیات ۱۱۴ سوره این قرآن در وسط هر صفحه و در میان طرح زیبای سرو ایرانی قرار گرفته است.

به گفته وی، این اثر قرآنی منقّش به تذهیب شیعه و مزیّن به ۱۴ نام ائمه معصومین و ۱۴ مرتبه دعای "اللهم عجل لولیک الفرج" بوده که در حاشیه صفحات قرآن قرار گرفته است، سیاه مشق کاملی نیز مزیّن به ۱۰۰ اسم از اسامی خداوند و اسامی ۱۴ معصوم در انتهای قرآن درج شده است.

گفتنی است، هفدهمین نمایشگاه بین المللی قرآن و عترت مشهد از ۲۲ تا ۲۸ اسفندماه در محل دائمی نمایشگاه های بین المللی مشهد دایر بوده است.

تعداد بازدید : ۲۶۳

درباره سی‌ و یکمین نمایشگاه بین المللی قرآن کریم

«می خوانمت»
دوباره این شعار نمایشگاه ما در دوره سی و یکم است تا عهدی باشد برای همیشه خواندن قرآن و انس با این کتاب الهی. به حول و قوه پروردگار مهربان، آغاز این رویداد اول فروردین ماه سال 1403 است و با امید به فضل او، تا چهاردهم فروردین در محل مصلی امام خمینی (ره) پذیرای علاقه مندان می باشیم.

تماس با ما

تلفن پشتیبانی : 02161905

ساعت پاسخگویی : 8 تا 12

ساعت کار نمایشگاه : 17 تا 24

آدرس : مصلای امام خمینی (ره)

فوتر