۲۹ اسفند ۱۴۰۲

نمایشگاه قرآن و عترت مکانی برای آشنایی و انس هر چه بیشتر مردم با این کلام نورانی است

نمایشگاه قرآن و عترت مکانی برای آشنایی و انس هر چه بیشتر مردم با این کلام نورانی است
حافظ بین المللی کشور با اشاره به اینکه نمایشگاه قرآن زمینه ساز آشنایی جامعه با چهره های قرآنی است، گفت: نمایشگاه قران و عترت مکانی برای آشنایی و انس هر چه بیشتر مردم با این کلام نورانی است و اکثر موسسات در این فضای خاص، توانمندی خود را به نمایش می گذارند.

به گزارش ستاد خبری دبیرخانه دائمی نمایشگاه های جمهوری اسلامی ایران معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به نقل از روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی، مهدی حسنی حافظ بین المللی کشور افزود: فضای مناسبی را برای هفدهمین نمایشگاه قران و عترت مشهد در نطر گرفتند؛ چرا که به لحاظ وسعت، مکان قابل قبولی است و دسترسی مردم خوب است.

وی به مزیت و ظرفیت نمایشگاه قرآن اشاره کرد و گفت: نمایشگاه قرآن و عترت مکانی برای آشنایی و انس هر چه بیشتر مردم با این کلام نورانی است و اکثر موسسات در این فضای خاص، توانمندی خود را به نمایش می گذارند و مردم نیز استقبال خوبی دارند.
وی خاطر نشان کرد: برگزاری نمایشگاه قرآن تبلیغی برای قرآن است. برگزاری نمایشگاه قران، جلسات قرآن، معرفی چهره های قرآن در ارتباط هر چه بیشتر جامعه با این معجزه الهی بسیار موثر است و از نگاه من، قرآن باید تمام وقت در زندگی همه حضور داشته باشد.
این حافظ بین المللی کشوری تاکید کرد: اینکه هر سال نمایشگاه قرآن در ماه مبارک رمضان برگزار می شود، بسیار اثر بخش است، اما بهتر است در طول سال طعم و شیرینی نمایشگاه قرآن و عترت را بچشیم.
حسنی گفت: مردم باید مرتب قرآن را ببینند و این کلام الهی در معرض دید و گوش و چشم آنها باشد. چون هر اندازه جامعه بیشتر با قران ارتباط برقرار کند، انس بیشتری ایجاد می شود. وجود نمایشگاه در معرفی محصولات قرآنی و چهره های قرآنی و فضای قرآنی مناسب است.
حسنی ابراز کرد: من از کودکی با قرآن مانوس هستم و در حال حاضر که نزدیک به ۵۰ سال دارم، صبح تا شب با قرآن ارتباط دارم. در جوانی حافظ قرآن بودم و نزدیک ۳۰ سال است، در فضایی آرامی و بدون دغدغه و استرس های سایرین زندگی می کنم.
این حافظ بین المللی کشور در پاسخ به این پرسش که چه توصیه ای برای جوانان دارید، افزود: قرآن، دستور العمل زندگی ماست و باید صبح تا شب در حال ارتباط با قرآن باشیم، نه اینکه تنها یک بخشی از زندگی ما قرآن باشد؛ بلکه به طور مداوم باید با قرآن در ارتباط باشیم.
 وی با اشاره به اینکه باید قرآن را زندگی کنیم،خاطر نشان کرد: باید طبق قرآن رفتار کنیم و این کلام نورانی در زندگی ما حضور داشته باشد و باید قرآن را زندگی کنیم، نه اینکه فقط زیبا بخوانیم و زیبا حفظ کنیم.
حسنی خاطرنشان کرد: دروازه ورود به قرآن زیبا خواندن و زیبا حفظ کردن است. بعد آن فهم قرآن و در نهایت عمل به قرآن است. بدون عمل و فهم قران، زیبا خواندن و زیبا حفظ کردن فایده و اثر ندارد‌ .
تعداد بازدید : ۲۳۱

درباره سی‌ و یکمین نمایشگاه بین المللی قرآن کریم

«می خوانمت»
دوباره این شعار نمایشگاه ما در دوره سی و یکم است تا عهدی باشد برای همیشه خواندن قرآن و انس با این کتاب الهی. به حول و قوه پروردگار مهربان، آغاز این رویداد اول فروردین ماه سال 1403 است و با امید به فضل او، تا چهاردهم فروردین در محل مصلی امام خمینی (ره) پذیرای علاقه مندان می باشیم.

تماس با ما

تلفن پشتیبانی : 02161905

ساعت پاسخگویی : 8 تا 12

ساعت کار نمایشگاه : 17 تا 24

آدرس : مصلای امام خمینی (ره)

فوتر