۸ فروردین ۱۴۰۳
بخش بین الملل؛

فیلسوف مسیحی: محبت به مسیحیت را از قرآن در دل خود یافتم

فیلسوف مسیحی: محبت به مسیحیت را از قرآن در دل خود یافتم
فیلسوف، نویسنده و شاعر مسیحی لبنانی گفت: من به صراحت می‌گویم که من یک راهب مسیحی هستم؛ اما محبت به دین مسیحیت را از قرآن و مخصوصاً سوره مریم در دل خود یافتم و در این کتاب‌هایی که نوشته و ترجمه شده این را می‌توان متوجه شد.

به گزارش ستاد خبری سی‌ویکمین دوره نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم، مراسم رونمایی از مجموعه کتاب «سرّ دلبران؛ اهل بیت در آثار ادیان مسیحی» امشب در سی و یکمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم برگزار شد. عباس خامه‌یار معاون فرهنگی، اجتماعی دانشگاه ادیان و مذاهب، میشل کعدی فیلسوف، نویسنده و شاعر مسیحی لبنانی و محمدمهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی از جمله حاضران این مراسم بودند. کعدی در این مراسم ضمن بیان اینکه ایده اصلی این کار را دکتر خامه‌یار به ما ما دادند، گفت: از 11 امام کتاب نوشتم و همچنین کتابی تحت عنوان ریاحین الأئمه و اشعاری در وصف اهل بیت عصمت و طهارت سرودم. این فیلسوف لبنانی ادامه داد: آمدم تا بیانات خودم را تکمیل کنم و آن چیزی که در زبان دانشمندان جاری می‌شود برای تکمیل این موضوع است. ۴۰۰ نویسنده در لبنان حول محور امام علی علیه السلام نوشتیم و بعضی از علمای ما 560 هزار بیت حول اهل بیت سرودیم با اینکه مسیحی هستیم.

وی افزود: من بر عهده خودم می‌دانم که بگویم بر اساس مطالعاتی که کردم خلقت علی بن ابی طالب قبل از خلقت آدم و حوا بوده و حضور امام علی علیه السلام برای هدایت بشریت و از ناحیه پروردگار متعال است. موضوع پایان‌نامه دکتری خودم را خلقت امام علی انتخاب کردم.

کعده اظهار داشت: امام حسین علیه السلام همان امامی که نوشته شده بود و برای شهادت در ارض کربلا. من به صراحت می‌گویم که من یک راهب مسیحی هستم؛ اما محبت به دین مسیحیت را از قرآن و مخصوصاً سوره مریم در دل خود یافتم و در این کتاب‌هایی که نوشته و ترجمه شده این را می‌توان متوجه شد.

این نویسنده لبنانی اظهار داشت: هر چند اسلام و مسیحیت 2 طریق متفاوت باشند اما ما مسیحی‌ها هم مسلمان هستیم.

وی افزود: تشکر می‌کنم از کار بزرگی که این حکومت باید پشتش قرار بگیرد و مترجمین باید از آن حمایت کرده و آن‌ها را ترجمه کنند. من با صراحت گفتم امام حسین امام جهانی است. امام حسن کسی است که در غربت بودند و من با نگارش کتاب امام حسن به سهم خودم از غربت او کاستم. سی و یکمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم از اول فرودین‌ماه در شبستان مصلی امام خمینی(ره) آغاز شده و تا ۱۴ فروردین سال ۱۴۰۳ ادامه خواهد داشت.

تعداد بازدید : ۱۷۳

درباره سی‌ و یکمین نمایشگاه بین المللی قرآن کریم

«می خوانمت»
دوباره این شعار نمایشگاه ما در دوره سی و یکم است تا عهدی باشد برای همیشه خواندن قرآن و انس با این کتاب الهی. به حول و قوه پروردگار مهربان، آغاز این رویداد اول فروردین ماه سال 1403 است و با امید به فضل او، تا چهاردهم فروردین در محل مصلی امام خمینی (ره) پذیرای علاقه مندان می باشیم.

تماس با ما

تلفن پشتیبانی : 02161905

ساعت پاسخگویی : 8 تا 12

ساعت کار نمایشگاه : 17 تا 24

آدرس : مصلای امام خمینی (ره)

فوتر