۹ فروردین ۱۴۰۳

ذهن افراد به واسطه رسانه منحرف می‌شود

ذهن افراد به واسطه رسانه منحرف می‌شود
دغلاوی گفت: گمراه‌سازی رسانه‌ای به این معناست که ذهن افراد به واسطه رسانه‌ها و اخبار منتشره، از حقایق منحرف شده یا در پاره‌ای از موارد به انکار حقایق منجر شود.
نشست «راه‌کار قرآنی در رویارویی با بحران گمراه‌سازی رسانه‌ای با توجه به تصویر ایران در رسانه‌های عربی» با حضور محمدتقی دغلاوی و حجت الاسلام غریب رضا، در غرفه کارگروه توسعه پژوهش‌های قرآنی در عرصه بین‌الملل از طرف مجتمع بین‌الملل حوزه در سی و یکمین نمایشگاه قرآن برگزار شد. دغلاوی در بیان معنای «گمراه‌سازی رسانه‌ای» گفت: گمراه‌سازی رسانه‌ای به این معناست که ذهن افراد به واسطه رسانه‌ها و اخبار منتشره، از حقایق منحرف شده یا در پاره‌ای از موارد به انکار حقایق منجر شود. وی همچنین به پژوهشی پیرامون «گمراه‌سازی رسانه‌ای» اشاره کرد و افزود: یکی از دانشگاه‌های معتبر آمریکایی با انجام پژوهش بر روی بیش از ۱۴۰ خبری که در شبکه اجتماعی توییتر منتشر شده است، نتیجه گرفته است که سرعت انتشار اخبار دروغ ۶ برابر اخبار واقعی است. این پژوهشگر حوزه رسانه، بیان داشت: گمراه‌سازی رسانه‌ای اغلب در برهه‌های زمانی حساس، مانند: جنگ‌ها، کودتاها، رقابت‌های احزاب سیاسی و ... توسط دشمنان استفاده می‌شود. در پایان ایشان بیان داشت: در آموزه‌های قرآنی، «گمراه‌سازان» افرادی به دور از خداوند بلکه دشمنان خداوند متعال معرفی شده‌اند و نگاه قرآنی به موضوع گمراه‌سازی را نگاه ویژه‌ای دانستند که شدت در مورد روش‌های دشمنان در این زمینه تذکر داده و مسلمانان را به مبارزه با آن فراخوانده است.
تعداد بازدید : ۷۱

درباره سی‌ و یکمین نمایشگاه بین المللی قرآن کریم

«می خوانمت»
دوباره این شعار نمایشگاه ما در دوره سی و یکم است تا عهدی باشد برای همیشه خواندن قرآن و انس با این کتاب الهی. به حول و قوه پروردگار مهربان، آغاز این رویداد اول فروردین ماه سال 1403 است و با امید به فضل او، تا چهاردهم فروردین در محل مصلی امام خمینی (ره) پذیرای علاقه مندان می باشیم.

تماس با ما

تلفن پشتیبانی : 02161905

ساعت پاسخگویی : 8 تا 12

ساعت کار نمایشگاه : 17 تا 24

آدرس : مصلای امام خمینی (ره)

فوتر