۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۰

کریم منصوری

کریم منصوری
تبلیغ و ترویج
دوره یازدهم

نام : کریم

نام خانوادگی : منصوری

تاریخ تولد : 1347

سال انتخاب : 1383

برگزیده شده در حوزه : تبلیغ وترویج

برگزیده دوره : یازدهم 

کریم منصوری در سال 1347 در شهر آبادان دیده به جهان گشود. وی از کودکی مجذوب نوای خوش قرآن بود. با تشویق مادر و متأثر از تلاوت استاد عبدالباسط محمدعبد­الصمد از قرآء شهیر جهان اسلام در سال 1359 مصمم شد که فن روخوانی و قرائت قرآن کریم را نزد پسر عموی خود شیخ اسماعیل و سپس سید صالح فرا بگیرد مدتی را نیز در کرمان از محضر استاد گروسی بهره برد و پس از انتقال به استان بوشهر به تلمذ استاد عبدالله زاده در آمد. وقتی آقای مهاجر معاون وقت سازمان تبلیغات اسلامی بوشهر به استعداد او در تلاوت قرآن کریم پی­برد، توصیه نمود برای فراگیری علم تجوید و بهره گیری از محضر اساتیدی چون سید محسن موسوی بلده، علی اربابی و سید محسن خدام حسینی راهی تهران شد.

استاد منصوری ابتدا به تشویق همسر خود از سال 1371 اقدام به حفظ قرآن کریم نمود و بعد از 11 ماه موفق به حفظ کل قرآن گردید. آنگاه بخشی از نغمات قرآنی را از استاد موسوی و بخشی دیگر را از استاد عربی قبانی یکی از اساتید به نام سوریه فرا گرفت. وی برای آموختن علم قرائات به شاگردی استاد مولایی در آمد و از کتاب استاد موسوم به تهذیب القرائه در این زمینه بهره جست.

استاد منصوری که اکنون کارمند وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران به شمار می‌رود در سفری مأموریتی که به کشور مصر انجام داد، توانست گواهینامة تلاوت را به صورت رسمی از اتحادیه قاریان این کشور دریافت نماید. استاد همچنین به منظور تلاوت قرآن کریم سفرهای متعددی به قریب 20 کشور جهان انجام داده که برخی از این سفره به دعوت تعدادی از مقامات رسمی همچون پادشاه مغرب، ولیعهد اردن، رئیس جمهور سوریه و وزیر خارجه عمان صورت گرفته است. وی توفیق آن را داشته که تاکنون تمامی قرآن کریم را 4 مرتبه به صورت ترتیل و تحقیق به سفارش سازمان‌های رسمی کشور تلاوت نماید. استاد منصوری از سال 1377 که جمهوری اسلامی ایران میزبان هشتمین اجلاس کنفرانس سران کشورهای اسلامی بود، به عنوان قاری مراسم اختتامیه به قرائت قرآن پرداخت. او اکنون در مجلس شورای اسلامی نیز به قرائت قرآن می‌پردازد.

از جمله مقامات برجسته و ممتازی که استاد به دست آورده می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

- مقام نخست مسابقات بین المللی قرآن کریم جمهوری اسلامی ایران در سال 1376

- مقام نخست مسابقات نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران در سال 1371

- نفر ممتاز مسابقات بین­المللی قرائت قرآن در مالزی و عربستان در میان 63 کشور جهان در سال‌های 1367 تا 1372



تقدیرها و افتخارات

کریم منصوری در ۲۲ مرداد ۱۳۹۰ش، نشان رسمی فرهنگ و هنر را از رییس جمهوری اسلامی ایران دریافت کرد. او همچنین از سوی یازدهمین دوره انتخاب و معرفی خادمان قرآن کریم، به دلیل «خدمات ۲۵ ساله در تلاوت زیبای قرآن، تدریس و اداره جلسات و شرکت در مجامع و مجالس بین‌المللی و نیز کسب مقام‌های متعدد کشوری و بین‌المللی»، نشان خادم قرآن کریم را در سال ۱۳۸۳ دریافت کرد.

تعداد بازدید : ۱,۳۳۷

درباره سی‌ و یکمین نمایشگاه بین المللی قرآن کریم

«می خوانمت»
دوباره این شعار نمایشگاه ما در دوره سی و یکم است تا عهدی باشد برای همیشه خواندن قرآن و انس با این کتاب الهی. به حول و قوه پروردگار مهربان، آغاز این رویداد اول فروردین ماه سال 1403 است و با امید به فضل او، تا چهاردهم فروردین در محل مصلی امام خمینی (ره) پذیرای علاقه مندان می باشیم.

تماس با ما

تلفن پشتیبانی : 02161905

ساعت پاسخگویی : 8 تا 12

ساعت کار نمایشگاه : 17 تا 24

آدرس : مصلای امام خمینی (ره)

فوتر