۵ خرداد ۱۴۰۰

سیدمهدی سیف

سیدمهدی سیف
آموزش
دوره هشتم

نام : سیدمهدی

نام خانوادگی : سیف

تاریخ تولد : 1338

سال انتخاب : 1380

برگزیده شده در حوزه : آموزش

منتخب دوره : هشتم

 
سیدمهدی سیف در سال 1338 در شهر تهرا ن دیده به جهان گشود. از سن شش سالگی با حضور درجلسات قرآنی پدرش مرحوم سید محمدحسن سیف، خواندن قرآن را فراگرفت. این جلسات همه روزه در مسجد سیِد عزیزالله در بازار تهران و هر شب در مسجد امام خمینی (ره) فعلی و در ایام تعطیل، در منازل اعضای جلسه یا در مناطق ییلاقی تهران با رونق خاصی برگزار می‌شد. او با حضور مداوم در این جلسات، قرائت قرآن را ابتدا با گوش سپردن به قرائت سایر اعضاء و سپس تمرین مکرر و اجرای تلاوت به خوبی آموخت سپس در سنین جوانی از طریق مطالعه و مباحثه در موضوعات روخوانی، تجوید و علم قرائت، با مباحث نظری این علم آشنا شد.

پس از گذراندن دوره‌های ابتدایی، راهنمایی و متوسطه، دروس سطح حوزوی تا شرایع‌الاسلام و لمعتین، معالم، منطق، مظفّر، شرح ابن عقیل و مقداری تفسیر کتب علم قرائت را در تهران و قم فراگرفت.

ابتدا با تشکیل جلسه‌ای ویژة نوجوانان در کنار جلسه مرحوم پدر، کار تدریس قرآن را آغاز نمود. آنگاه از حدود سال‌های 1359و 1360 به تدریس در مراکز تربیت معلم، دانشگاه‌ها و مراکز ضمن خدمت را نیز پذیرفت. او تاکنون روش تدریس روخوانی، قرائت و تجوید را در مراکز فوق‌الذکر و طی دوره‌های تربیت معلم و مدرّس وزارت آموزش و پرورش، سازمان تبلیغات اسلامی و مؤسسة مهد قرآن به دانشجویان و مربیان و معلمان آموخته و اکنون نیز در دانشکده علوم قرآنی تهران مشغول آموزش این دروس است.

استاد سیّد مهدی سیف در سمت داوری مسابقات قرائت و حفظ قرآن کریم از سال 1359 تاکنون فعالیت مستمر داشته و در برنامه ریزی‌های مربوط به آموزش و سمابقات همکاری و همفکری نموده است.

او که دربارة موضوع «رسم‌الخطّ قرآن» دارای سابقة مطالعاتی است، از ابتدای تأسیس دفتر نظارت بر چاپ و نشر قرآن کریم در سال‌های 1364-1365 و سپس دفتر تألیف کتب درسی و مرکز طبع و نشر قرآن کریم با این مراکز همکاری داشته است.

تعداد بازدید : ۴,۲۲۹

درباره سی‌ و یکمین نمایشگاه بین المللی قرآن کریم

«می خوانمت»
دوباره این شعار نمایشگاه ما در دوره سی و یکم است تا عهدی باشد برای همیشه خواندن قرآن و انس با این کتاب الهی. به حول و قوه پروردگار مهربان، آغاز این رویداد اول فروردین ماه سال 1403 است و با امید به فضل او، تا چهاردهم فروردین در محل مصلی امام خمینی (ره) پذیرای علاقه مندان می باشیم.

تماس با ما

تلفن پشتیبانی : 02161905

ساعت پاسخگویی : 8 تا 12

ساعت کار نمایشگاه : 17 تا 24

آدرس : مصلای امام خمینی (ره)

فوتر