۲۵ فروردین ۱۴۰۲
مدیرکل صدور مجوز و امور رسانه‌های سازمان ساترا:

نمایشگاه بین‌المللی قرآن، یک نمایشگاه موفق برای تبلیغ جمهوری اسلامی است

نمایشگاه بین‌المللی قرآن، یک نمایشگاه موفق برای تبلیغ جمهوری اسلامی است
مدیرکل صدور مجوز و امور رسانه‌های سازمان ساترا نمایشگاه قرآن را یک نمایشگاه موفق برای جمهوری اسلامی دانست و گفت: نمایشگاه در سال‌های برگزاری یک رویداد اثرگذار بوده و امسال با مشارکت مردم باشکوه‌تر از قبل برگزار شد.

به گزارش ستاد خبری نمایشگاه قرآن، حسین زارعی مدیر کل صدور مجوز و امور رسانه‌های سازمان ساترا در حاشیه نمایشگاه بین‌المللی قرآن درباره عملکرد نمایشگاه و اهدافی که اداره کل صدور مجوز و امور رسانه‌ها دارد، به گفت‌وگو پرداخت.

نمایشگاه قرآن رویدادی اثرگذار در کشور و جهان اسلام

 زارعی نمایشگاه بین‌المللی قرآن را یک نمایشگاه موفق و ایده آل برای نظام جمهوری اسلامی دانست و گفت: نمایشگاه قرآن در سال‌های برگزاری یک رویداد اثرگذار در کشور و جهان اسلام بوده و سی‌امین نمایشگاه بین‌المللی قرآن هم با مشارکت مردم بسیار پرشکوه و باعظمت‌تر از دوره‌های قبل برگزار شد.

وی به اقدامات خوب مدیر نمایشگاه و معاون ارتباطات و رسانه در پوشش دهی اخبار و فضای مجازی اشاره کرد و افزود: امسال به صورت ویژه حضور شبکه نما قرآن‌ در بستر تلوبیون، باعث ایجاد موجی شد و مردم توانستند از این طریق خبرهای خوبی را دریافت و در نمایشگاه حضور پیدا کنند.

حضور پرقدرت رسانه‌ها در نمایشگاه قرآن امسال ستودنی است

 زارعی یکی دیگر از جلوه‌های نمایشگاه را حضور خبرنگاران در واحدهای مختلف صدا و سیما از برون مرزی تا شبکه‌های رادیویی و استانی در نمایشگاه عنوان کرد و گفت: حضور خبرگزاری‌ها و ستاد خبری فعال، همراه و کوشا بسیار بر رونق نمایشگاه افزود، امید است به لطف الهی سال آینده ساترا هم به عنوان یک سازمان صوت و تصویر فراگیر در فضای مجازی آنچه که مربوط به نشر دین، قرآن است را در نمایشگاه ارائه دهد و با پلتفرم‌هایی که در حوزه به قرآن، معارف و خانواده کار می‌کنند، در نمایشگاه حضور فعال داشته باشد.

بخش بین‌الملل نمایشگاه قوی‌تر از سال‌های قبل بود

 وی حوزه بین‌الملل را امسال فعال دانست و افزود: حوزه بین‌الملل نمایشگاه قرآن امسال فعال‌تر از قبل بود و برای اولین‌بار از ۱۳ کشور وزرا، معاون وزیر، رایزن فرهنگی و سفیر در نمایشگاه حضور پیدا کردند و بنابر گزارشی که شنیدم حدودا ۳۵ گزارش خبری و تحلیلی در شبکه پرس، العالم و الکوثر بر روی آنتن رفت و پخش شد.

زارعی درباره برخی اقدامات اداره صدور مجوز و امور رسانه‌های ساترا، گفت: در بحث رتبه‌بندی آنلاین و برخط سکوها، یک خلأی در ساترا بود و ما برای حل این مشکل باید تحت نظام رتبه‌بندی قرارشان بدهیم. همچنین سکوهای فعال را تقویت کنیم و آن‌هایی که در پایین جدول هستند و نیاز به حمایت دارند، به بالای جدول بیاوردیم و این می‌طلبد که ما نظام رتبه‌بندی آنلاین را برگزار کنیم.

حدود ۲ماه آینده ما سامانه مربوط به نظام رتبه‌بندی آنلاین را ایجاد می‌کنیم

 وی افزود: در روز ۶ اردیبهشت انتخاباتی برای تشکیل شورای راهبردی برگزار می‌شود. شورای راهبردی نماینده‌هایی در کمیته صدور مجوز فیلم و سریال خواهد داشت و به نوعی همه پلتفرم‌ها را در تصمیم‌گیری‌ها و اتفاقاتی که در حوزه صوت و تصویر می‌افتند، دخیل کنیم.

زارعی گفت: مسئله دیگر که حتماً در اداره کل صدور مجوز و امور رسانه‌ها به آن خواهیم پرداخت، ارائه مجوز و حمایت به هر در خواستی از طریق درگاه ملی مجوزها است.

وی در پایان افزود: از هر علاقه‌مند حقیقی و حقوقی که بخواهد در حوزه سکوها و در قالب فضای صوت و تصویر فعالیت کند، حمایت می‌کنیم. در حال حاضر نزدیک به ۳۷۶ پلتفرم مجوز دارند و سیل عظیمی از درخواست‌کننده‌ها، الان در مرحله صدور غیر قطعی و بعضی‌ها در صدور قطعی هستند، که ان شاءالله به این بخش رونق خواهیم داد.

یادآور می‌شود، سی‌امین دوره نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم امروز جمعه 25 فروردین‌ با شعار «می‌خوانمت» در مصلی امام خمینی (ره) تهران به کار خود پایان خواهد داد. زمان بازدید از این نمایشگاه در روز پایانی ساعت ۱۴ تا ٢۴ خواهد بود.

پایان پیام/

تعداد بازدید : ۱۸۷

درباره سی‌ و یکمین نمایشگاه بین المللی قرآن کریم

«می خوانمت»
دوباره این شعار نمایشگاه ما در دوره سی و یکم است تا عهدی باشد برای همیشه خواندن قرآن و انس با این کتاب الهی. به حول و قوه پروردگار مهربان، آغاز این رویداد اول فروردین ماه سال 1403 است و با امید به فضل او، تا چهاردهم فروردین در محل مصلی امام خمینی (ره) پذیرای علاقه مندان می باشیم.

تماس با ما

تلفن پشتیبانی : 02161905

ساعت پاسخگویی : 8 تا 12

ساعت کار نمایشگاه : 17 تا 24

آدرس : مصلای امام خمینی (ره)

فوتر