۲۳ اسفند ۱۴۰۲
فرماندار بجنورد:

برپایی نمایشگاه قرآن کریم دسترسی مردم به منابع قرآنی را تسهیل می کند

برپایی نمایشگاه قرآن کریم دسترسی مردم به منابع قرآنی را تسهیل می کند
فرماندار بجنورد با اشاره به وجود مردمان دیندار و ولایتمدار خراسان شمالی گفت: برگزاری نمایشگاه قرآن کریم موجب می شود تا نسبت به دسترسی جوانان، محققان و پژوهشگران به منابع قرآنی فراوان، تسهیل گری صورت گیرد.

به گزارش ستاد خبری دبیرخانه دائمی نمایشگاه های قرآنی جمهوری اسلامی ایران معاونت قران و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به  نقل از ستاد خبری چهاردهمین نمایشگاه قرآن کریم خراسان‌‌شمالی؛ «محمدباقر باقرپور» فرماندار بجنورد در آستانه برپایی چهاردهمین نمایشگاه قرآن کریم در گفتگو با خبرنگار ما با ابراز خرسندی از برگزاری این رویداد در استان، برپایی نمایشگاه قرآن کریم را یکی از پدیده های فرهنگی و معنوی دانست و حضور خانواده‌ها و قشرهای مختلف در این نمایشگاه را بستر مناسبی برای ورود قرآن به بطن زندگی آحاد مردم عنوان کرد.

وی به نمایش گذاشتن کتاب هایی که مرتبط با علوم دینی و قرآنی است، در کنار شناسایی محققانی که در این زمینه فعالیت می کنند و در معرض دید قرار گرفتن آثار آن ها را بخشی از دستاوردهای این رویداد فرهنگی و معنوی در استان دانست و تصریح کرد: با توجه به وجود مردمان دیندار و ولایتمدار خراسان شمالی، برگزاری نمایشگاه قرآن موجب می شود تا نسبت به دسترسی جوانان، محققان و پژوهشگران به منابع قرآنی فراوان، تسهیلگری صورت گیرد.

این مقام مسئول اضافه کرد: استفاده از شیوه‌های جدید برای ارائه جذابیت‌های قرآن به نسل جدید و اقشار مختلف مردم باید هنر برگزارکنندکان نمایشگاه باشد و از سوی دیگر وقتی نمایشگاه از منابع مختلفی برخوردار باشد، افراد می توانند با حضور در این نمایشگاه نیازهای خود را برطرف کنند.

باقرپور  با بیان این که حداقل و کم ترین  اثرگذاری این رویداد، حضور جوانان و نوجوانان در این فضای قرآنی است که می توانند شبهات خود را از طریق منابع قرآنی برطرف کنند، بیان کرد: نمایشگاه فرصتی برای فرهنگ سازی و ترغیب جوانان برای حضور در فضاهای معنوی است و با توجه به سابقه درخشان استان در برگزاری چنین رویدادهایی به ویژه برگزاری مسابقات قرآن در خراسان شمالی، غنی سازی نمایشگاه ها و تحت پوشش قرار دادن مخاطبان بیشتر باید مورد توجه قرار بگیرد.
 وی با بیان اینکه برپایی نمایشگاه قرآن به طور قطع جامعه را به سوی معنویت سوق می دهد از خانواده ها خواست تا با بازدید از این نمایشگاه، نیازهای معنوی خود را برطرف کنند و از فرصت فراهم آمده برای انس و الفت بیشتر جوانان و نوجوانان خود با قرآن بهره بگیرند.

فرماندار بجنورد از همکاری و حمایت های معنوی فرمانداری و همراه کردن دستگاه های مختلف برای در اختیار قرار دادن امکانات مختلف در برپایی هر چه بهتر این رویداد سخن گفت و با توجه به تزریق اعتبارات فرهنگی به اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی از این دستگاه خواست تا نسبت به ارائه برنامه های فرهنگی خود برای سال آینده، اقدام کنند تا فرمانداری به تناسب برنامه ها نسبت به توزیع عادلانه اعتبارات گام بردارد.

گفتنی است، چهاردهمین نمایشگاه قرآن کریم در خراسان شمالی با شعار «میخوانمت» از امشب دوشنبه در مصلی امام خمینی (ره)  بجنورد برای علاقه مندان برپا می شود و تا بیست و هفتم ماه جاری در دو نوبت صبح و بعدازظهر از ساعت 9 تا 13 و 19 تا 23 برای علاقه مندان دایر خواهد بود.

تعداد بازدید : ۲۲۱

درباره سی‌ و یکمین نمایشگاه بین المللی قرآن کریم

«می خوانمت»
دوباره این شعار نمایشگاه ما در دوره سی و یکم است تا عهدی باشد برای همیشه خواندن قرآن و انس با این کتاب الهی. به حول و قوه پروردگار مهربان، آغاز این رویداد اول فروردین ماه سال 1403 است و با امید به فضل او، تا چهاردهم فروردین در محل مصلی امام خمینی (ره) پذیرای علاقه مندان می باشیم.

تماس با ما

تلفن پشتیبانی : 02161905

ساعت پاسخگویی : 8 تا 12

ساعت کار نمایشگاه : 17 تا 24

آدرس : مصلای امام خمینی (ره)

فوتر