۲ فروردین ۱۴۰۳

آموزش حفظ قرآن با بازی و سرگرمی در «قطار قرآنی»

آموزش حفظ قرآن با بازی و سرگرمی در «قطار قرآنی»
حجت الاسلام محمدکاظم رحیمی مدیرعامل شرکت دانش‌بنیان «دبستانی‌ها، دنیای مجازی بچه‌ها» گفت که این مرکز به صورت تخصصی در حوزه مخاطب کودک و نوجوان و فضای مجازی فعالیت می‌کند.

 به گزارش ستاد خبری سی‌ویکمین نمایشگاه قرآن کریم، حجت الاسلام محمدکاظم رحیمی مدیرعامل شرکت دانش‌بنیان «دبستانی‌ها، دنیای مجازی بچه‌ها» گفت که این مرکز به صورت تخصصی در حوزه مخاطب کودک و نوجوان و فضای مجازی فعالیت می‌کند.

وی افزود: شرکت «دبستانی‌ها، دنیای مجازی بچه‌ها» در نمایشگاه قرآن کریم با محصولاتی ازجمله اپلیکیشن ماهک، اپلیکیشن الفبای مهربانی، اپلیکیشن قطار قرآنی که بالغ بر یک میلیون نصب دارند شرکت کرده است.

رحیمی ادامه داد: اپلیکیشن ماهک کار تعاملی و ارائه محتوا برای سنین سه سال تا ۱۱ سال را ارائه می‌دهد. الفبای مهربانی آموزش روخوانی قرآن برای بچه‌هاست که می‌توانند ظرف مدت ۴۵ جلسه آموزشی به همراه قصه و بازی از قرآن را روخوانی کنند و در اپلیکیشن قطار قرآنی بچه‌ها در حین اینکه بازی می‌کنند جزء ۳۰ قرآن را حفظ می‌شوند.

وی هدف از ساخت اپلیکیشن «قطار قرآنی» را عمل به توصیه رهبر معظم انقلاب مبنی بر حفظ قرآن از دوره کودکی بیان کرد و گفت: در این نرم‌افزار نیز در هر بخش از بازی، زمانی که کودکان مشغول انجام فعالیت‌های خواسته‌شده‌ هستند، همزمان می‌توانند صوت قرآن را بشنوند و آیات قرآن را به‌صورت نوشتاری ببیند که باعث تقویت هماهنگی بین چشم، دست و گوش می‌شود و به‌صورت ناخودآگاه سوره‌های جزء ۳۰ را حفظ می‌کنند.

وی افزود: در محیط این نرم‌افزار، کودکان با دو قطار مستقل از هم مواجه می‌شوند که در هر دو، کودکی در جایگاه لوکوموتیوران، هدایت قطار را به عهده دارد. قطار اول، ۱۴ واگن و قطار دوم، ۱۵ واگن دارد که بر روی هر کدام، نام تعدادی از سوره‌های جزء ۳۰ قرآن نوشته شده است.

مدیرعامل شرکت دانش‌بنیان «دبستانی‌ها، دنیای مجازی بچه‌ها» اضافه کرد: اولین واگن به سوره توحید اختصاص دارد؛ در این واگن، ۱۰ بازی پیش‌بینی شده است و در هر بازی، وقتی کودک هر مرحله را با موفقیت انجام می‌دهد، آیات سوره توحید به ترتیب با صدای کودکانه پخش می‌شود. بازی‌های این واگن را جورچین، آموزش نقاشی، پیدا کردن تفاوت‌ها در تصاویر شبیه به هم، یافتن تصاویر مشابه، تولید بستنی، توانایی عبور از موانع، توانایی راندن اتومبیل در خیابان و... تشکیل می‌دهد. هر کدام از بازی‌های این واگن از چند بخش تشکیل شده‌اند که در واگن توحید، در هر بازی فقط قفل یک بخش باز است و کودک باید با انجام بازی‌های گوناگون و برنده شدن در آنها، سکه به‌ دست آورد تا بتواند قفل بخش‌های دیگر را که البته به واگن‌های بعدی مربوط می‌شود، باز کند.

حجت الاسلام رحیمی ادامه داد: برای ورود به واگن‌های بعدی، کودک ابتدا باید عمل ضربی را که از او خواسته شده است، پاسخ دهد و در واگن‌های پیشین نیز به اندازه کافی سکه به‌ دست آورده باشد تا قفل بازی‌ها برای او باز شود. این نرم‌افزار البته قابلیت پرداخت درون‌برنامه‌ای دارد و با خرید بسته‌های پیش‌بینی‌شده، می‌توان قفل بازی‌ها را حذف کرد.

وی تصریح کرد: شرکت «دبستانی‌ها، دنیای مجازی بچه‌ها» یک استارتاپ فرهنگی و تنها نرم افزار موبایل کتابخوان تخصصی خردسال و کودک است که باهمت جمعی از دغدغه‌مندان حوزه فرهنگ از سال ۱۳۹۲ در بازفرآوری و توزیع محصولات دیجیتال کودک و نوجوان راه اندازی شد. این موسسه طی سال‌های گذشته موفق به اخذ نشان دانش بنیان شده و نرم افزار‌های موبایل متعددی را به انتشار رسانده است. این شرکت دارای بانک منحصر به فردی از چندین هزار کتاب داستان کودک است که با مجوز رسمی از ناشرین در اپلیکیشن ماهک منتشر می‌گردد.

تعداد بازدید : ۷۲۷

درباره سی‌ و یکمین نمایشگاه بین المللی قرآن کریم

«می خوانمت»
دوباره این شعار نمایشگاه ما در دوره سی و یکم است تا عهدی باشد برای همیشه خواندن قرآن و انس با این کتاب الهی. به حول و قوه پروردگار مهربان، آغاز این رویداد اول فروردین ماه سال 1403 است و با امید به فضل او، تا چهاردهم فروردین در محل مصلی امام خمینی (ره) پذیرای علاقه مندان می باشیم.

تماس با ما

تلفن پشتیبانی : 02161905

ساعت پاسخگویی : 8 تا 12

ساعت کار نمایشگاه : 17 تا 24

آدرس : مصلای امام خمینی (ره)

فوتر