۳ فروردین ۱۴۰۳

هیأت مجازی در غرفه دهه هشتادی‌های نمایشگاه قرآن

هیأت مجازی در غرفه دهه هشتادی‌های نمایشگاه قرآن
مدیر بخش دهه هشتادی‌های نمایشگاه قرآن گفت: خیمه قاسم بن الحسن همان تجربه واقعیت مجازی متاهیأت است که امسال با نام «متاحسینیه» به صورت گروهی برگزار می‌شود. محتواهای قرآنی بسیار جذاب و عمیقی با بهره‌گیری از ارتباط آیات قرآن با مسئله عاشورا و واقعه کربلا به نمایش در می‌آید.

به گزارش ستاد خبری سی‌ویکمین دوره نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم، اگر فرزند نوجوان در خانه دارید حتماً امسال هم به سی و یکمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم سری بزنید. در انتهایی‌ترین قسمت شبستان مصلی امام خمینی«ره» غرفه گسترده‌ «دهه هشتادی‌ها» را می‌بینید که تعداد زیادی نوجوان به رو‌ش‌های مختلف در آن وقت می‌گذرانند.

مهدی جعفری جوزانی مدیر بخش «دهه هشتادی‌ها» می‌گوید: غرفه دهه هشتادی‌ها امسال به تبعیت از 2 سال گذشته در حال تلاش است تا مطابق با آیه 4 سوره ابراهیم که خداوند می‌گوید «ما پیامبران را نازل نکردیم مگر برای اینکه به زبان هر قومی بتوانند صحبت کنند.» عمل می‌کند. بخش نوجوان راه افتاده برای اینکه بتواند به زبان خود نوجوان‌ها با آن‌ها ارتباط بگیرد. زبان نوجوان ها هم صنایع سرگرمی دیجیتال است.

او ادامه می‌دهد: همه ابزارهایی که شما در نمایشگاه قرآن برای نوجوانان می‌بینید، ابزارهایی است که نوجوانان با آن‌ها زندگی می‌کنند و با آن بزرگ می‌شوند. این غرفه راه افتاده تا نوجوانان جذب نمایشگاه قرآن شده، در آن نفسی بکشند و با بخش‌های دیگر نمایشگاه هم آشنا شوند.

جوزانی با بیان اینکه وسعت بخش دهه هشتادی‌ها امسال 3 برابر پارسال است، توضیح می‌دهد: وقتی معاونت قرآنی اعتماد می‌کند به ما و این فضا را در اختیار ما می‌گذارد، ما هم باید کار جدیدی انجام داده و امور را توسعه دهیم. سعی کردیم بخش‌هایی که سال گذشته داشتیم را توسعه داده و همچنین بخش‌های جدیدی نیز اضافه کنیم.

مدیر بخش دهه‌هشتادی‌ها اظهار داشت: فروشگاه ویژه نوجوانان پارسال فقط کتاب‌های درسی عرضه می‌کرد؛ اما امسال بازی‌های رومیزی ایرانی، بازی‌های کامپیوتری برتر جشنواره فجر سال گذشته، کتاب‌هایی که مقام معظم رهبری به نوجوانان توصیه کرده‌اند و ... را نیز عرضه می‌کند.

او شرح داد: بخش لیگ یا جام رمضان امسال گسترده‌تر از سال گذشته برگزار می‌شود. بخش بین الملل هم به آن اضافه شده که از 16 کشور مسلمان 32 نفر به صورت آنلاین در این بخش شرکت می‌کنند. جایزه 2 هزار دلاری برای نفر برگزیده در نظر گرفته شده و مجموعا 4 هزار دلارنیز جایزه برگزیدگان بخش بین‌الملل است.

جعفری خبر داد: تا الان 3 برابر سال گذشته برای جام رمضان ثبت‌نام کردند.

مدیر بخش دهه هشتادی‌ها به خیمه قاسم بن الحسن که در گوشه بخش دهه هشتادی‌ها برپا شده اشاره کرد و توضیح داد: این خیمه همان تجربه واقعیت مجازی متاهیأت است که امسال با نام «متاحسینیه» به صورت گروهی برگزار می‌شود. محتواهای قرآنی بسیار جذاب و عمیقی با بهره‌گیری از ارتباط آیات قرآن با مسئله عاشورا و واقعه کربلا به نمایش در می‌آید.

او ادامه داد: بخش اتاق فرار و لیزر تگ که قصه‌های بسیار جذابی دارد، با هم ادغام شده‌اند.

جوزانی درباره موکبی که به دهه هشتادی‌ها آموزش موکب‌داری می‌دهد، توضیح داد: موکب حضرت قاسم بن الحسن پارسال خیلی کوچک بود، اما استقبال از آن خیلی زیاد بود. امسال آن را بزرگتر کردیم و خدمات بهتری را نیز ارائه می‌دهیم. نوجوانان در این موکب آموزش می‌بینند که خودشان اداره کنند.

مدیر بخش دهه هشتادی‌ها کار دیگر این بخش را برگزاری کنسرت سرود دانست و شرح داد: هر شب بهترین گروه‌های سرود ایران که در جشنواره‌های معتبر برگزیده شدند، از ساعت ۹ تا ۱۰ شب در بخش دهه هشتادی‌ها اجرا دارند و سرودهایی با محتواهای انقلاب، اهل بیت(ع)، قرآن، عترت و ایران می‌خوانند و اجرا دارند.

او همچنین افزود: هر شب از ساعت 10 تا 11 اختتامیه روزانه جشنواره حافظ شو برگزار می‌شود. در قسمت اصحاب رسانه نیژ رسانه‌هایی که مخاطب نوجوان دارند، مثل پانا، فارس نوجوان و ... دعوت شده و برایشان فضایی اختصاص دادیم تا با نوجوانان بیشتر ارتباط بگیرند.

سی و یکمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم از اول فرودین‌ماه در شبستان مصلی امام خمینی(ره) آغاز شده و تا ۱۴ فروردین سال ۱۴۰۳ ادامه خواهد داشت.

تعداد بازدید : ۳۷۴

درباره سی‌ و یکمین نمایشگاه بین المللی قرآن کریم

«می خوانمت»
دوباره این شعار نمایشگاه ما در دوره سی و یکم است تا عهدی باشد برای همیشه خواندن قرآن و انس با این کتاب الهی. به حول و قوه پروردگار مهربان، آغاز این رویداد اول فروردین ماه سال 1403 است و با امید به فضل او، تا چهاردهم فروردین در محل مصلی امام خمینی (ره) پذیرای علاقه مندان می باشیم.

تماس با ما

تلفن پشتیبانی : 02161905

ساعت پاسخگویی : 8 تا 12

ساعت کار نمایشگاه : 17 تا 24

آدرس : مصلای امام خمینی (ره)

فوتر