۴ فروردین ۱۴۰۳

حافظ یک آیه از قرآن شوید و گردانه شانس را بچرخانید

حافظ یک آیه از قرآن شوید و گردانه شانس را بچرخانید
در نمایشگاه بین الملی قرآن کریم در بخش زندگی با آیه ها هفت آیه را نوجوانان حفظ کرده و آشنا می شوند و برای بقیه تشریح میکنند. همچنین گردانه شانس دارند که آن را چرخانده و به آنها هدایا و جوایز ارزنده‌ای تقدیم میشود.

 به گزارش ستاد خبری سی و یکمین نمایشگاه بین المللی قرآن کریم؛ همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان، نهضت ملی زندگی با آیه‌ها با هدف تبیین ۳۰ آیه زندگی‌ساز قرآن کریم آغاز شد. در این پویش که توسط جمعی از اندیشمندان قرآنی کشور طراحی شده، ۳۰ آیه محوری قرآن کریم انتخاب شده‌اند که تسلط به آنها می‌تواند مبانی اعتقادی مخاطبین را مستحکم‌تر کند. در همین راستا همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان، مسابقه تلویزیونی «نهضت زندگی با آیه‌ها» با هدف تبیین ۳۰ آیه زندگی‌ساز قرآن کریم آغاز شد.

در مسابقه نهضت ملی زندگی با آیه‌ها به منظور ترغیب مردم به آشنایی و انس بیشتر با قرآن کریم جوایز بسیار مادی و معنوی از جمله کمک هزینه حج عمره، کربلا، مشهد مقدس و هزاران هدیه دیگر با کمک بانیان فعالیت‌های قرآنی تهیه شده و در قالب چند مسابقه تلویزیونی و اینترنتی به مخاطبان و برندگان اهدا می‌شود. در همین راستا نیز در سی و یکمین نمایشگاه بین المللی قرآن کریم که از اول فروردین ماه در مصلی امام خمینی (ره) برپا شده است این پویش میزبان قرآن دوستان قرار گرفته است.در بخش زندگی با آیه ها در نمایشگاه قرآن نیز مسابقه های هیجان انگیز ، انجام فعالیتهای نوآورانه و گفتگو با نوجوانان را در دستور کار قرار داده است.

از ابتدای ورودی مصلی میزهایی مشاهده می شود که روی آنها عبارت«زندگی با آیه ها» مشاهده می شود و مردم و همه گروه های سنی را ترغیب میکند تا به سمت آن بروند. در این بخش هفت آیه انتخاب شده اند و با مفاهیم آن آشنا شده حفظ کرده و در مسابقه شرکت میکنند. سید حمید هاشمی مدیر بخش زندگی با آیه ها  با اشاره به اهمیت و جایگاه انس با قرآن در طرح گفت: طرح ملی زندگی با آیه ها به عنوان طرح مفهومی و ارایه محتوای آیات کاربردی آیات قرآن کریم برای عموم جامعه برای انس بیشتر با قرآن و ایجاد محیطی که افراد بتوانند با حفظ آیات و در کنار آن با بکار بستن آیات در زندگی شان یک قدم به کلام الله و به دستورات الهی نزدیک شوند ایجاد شده است.

وی ادامه داد: این طرح در وسعت ملی با ابعاد مختلف با کمک نهاد های مختلف و سازمان های مختلف اعمم از رسانه ملی ، سازمان تبلیغات اسلامی ، شهرداری همگی نمایشگاه قرآن و معاونت قرآن و عترت نیز امسال در این طرح مشارکت خوبی داشته اند.

هاشمی افزود: ما در بخش زندگی با آیه ها در ستون 110 شبستان مصلی  امام خمینی (ره) منتظر همه اقشار هستیم. در این طرح با استفاده از این آیات در قالب مسابقه حفظ آیات و محتواهایی بسیار ارزنده نوجوانان و مخاطبان بهره مند خواهند که در راستای آن از  جوایز خوبی که تدارک دیده شده است مانند کمک هزینه سفر به عتبات استفاده کنند.

مدیر بخش «زندگی با آیه‌ها» سی و یکمین نمایشگاه بین المللی قرآن کریم با تاکید بر اینکه باید کمک  کنیم تا یک قدم به نسبت سال گذشته نسبت به انس بیشتر با این کتاب الهی نزدیک شویم، تصریح کرد:آنچه در بخش زندگی با آیه ها تدارک دیده شده برای همه اقشار جامعه است.برای کودکان  و نوجوانان بخش مجزایی را برای مسابقه تدارک دیدیم . همچنین  به عنوان  آموزش های حفظ بزرگسال و تدبر در این آیات اساتیدی هستند که با مردم صحبت کرده و  مفاهیم قرآنی را منتقل می کنند . پیشنهاد میکنم همه اقشاری که در نمایشگاه حاضر می شوند از این فرصت استفاده کرده و حتما در این بخش حضور یابند.

وی با تاکید بر دیگر این طرح به نام « مسطورا» گفت: نام دیگر این طرح مسطورا است و این عنوان از اینجا می آید که ما در این طرح مردم را به سطر سطر خواندن قرآن  تشویق میکنیم تا از این سطر به سطر خواندن قرآن به عمق جان دلها نشسته و عمل به آن نیز میسر شود.

هاشمی افزود: زندگی و تغییری که خداوند به ما داده و اتفاقاتی خوبی که خداوند به ما وعده داده است را می توانیم با آیه های قرآن تجربه کنیم.مثالش به این میماند که اگر یک شیشه عطر  در جیب گذاشته شود هیچ بویی به اطراف ساطع نمی شود اما اگر کمی از آن عطر بر روی لباس استفاده شود بوی این عطر در اطراف کاملا حس می شود.استفاده از کلام الله به صورت سطر سطر همان استفاده کوچک از کلام الهی است که ما بتوانیم هم به اطرافیان و جامعه بیشتر نشان دهیم و هم خودمان تغییراتش را در زندگی مان ببینیم.

وی ادامه داد:زندگی با آیه ها هدف این بود که با تک تک آیه ها آشنا شویم و آن را در زندگی به کار ببریم و تک تک آیه های قرآنی به مسیر ما روشنایی می بخشد و نور آیه های قرآن باعث  بهتر شدن زندگی و نور بخشی به آن می شود.

هاشمی در پایان گفت در نمایشگاه بین الملی قرآن کریم  در بخش زندگی به آیه ها هفت آیه را نوجوانان حفظ کرده و آشنا می شوند و برای بقیه تشریح میکنند گردانه شانس دارند که آن را چرخانده و به آنها هدایا و جوایز ارزنده‌ای تقدیم میشود.

تعداد بازدید : ۲۲۴

درباره سی‌ و یکمین نمایشگاه بین المللی قرآن کریم

«می خوانمت»
دوباره این شعار نمایشگاه ما در دوره سی و یکم است تا عهدی باشد برای همیشه خواندن قرآن و انس با این کتاب الهی. به حول و قوه پروردگار مهربان، آغاز این رویداد اول فروردین ماه سال 1403 است و با امید به فضل او، تا چهاردهم فروردین در محل مصلی امام خمینی (ره) پذیرای علاقه مندان می باشیم.

تماس با ما

تلفن پشتیبانی : 02161905

ساعت پاسخگویی : 8 تا 12

ساعت کار نمایشگاه : 17 تا 24

آدرس : مصلای امام خمینی (ره)

فوتر