۴ فروردین ۱۴۰۳

چاپ ۲۱۷ عنوان کتاب از سوی پژوهشکده فرهنگ و معارف قرآن

چاپ ۲۱۷ عنوان کتاب از سوی پژوهشکده فرهنگ و معارف قرآن

به گزارش ستاد خبری سی‌ویکمین نمایشگاه قرآن کریم،  حجت الاسلام اکبر قنبری مسئول غرفه پژوهشکده فرهنگ و معارف قرآن گفت: نظر به اهمیت تدوین فرهنگ نامه های موضوعی و تخصصی و معاجم قرآن و تهیه فرهنگ نامه های موضوعی تفاسیر این پژوهشکده در سال ۱۳۶۶ تاسیس شد و تاکنون ۲۱۷ عنوان کتاب را در بیش از ۳۰۰ جلد به چاپ رسانده است.

وی افزود: این پژوهشکده با نگاهی کاملاً نو به عرصه‏‌های تفسیر، ترجمه و موضوعات قرآنی، به جهت‌دهی فعالیت‌‏های قرآنی در حوزه علمیه قم، کمک شایانی کرده و وظایفی همچون تأمین منابع و اسناد قرآنی، طبقه ‏بندی و سازماندهی معارف قرآنی، تدوین فرهنگ‏‌نامه‏‌ها و دائرة‌المعارف‌‏های متنوع قرآنی، پدیدآوردن تفاسیر گوناگون، پاسخگویی به پرسش‌ها و شبهات و شناسایی کمبودها و نیازها در عرصه فرهنگ قرآنی را بر عهده گرفته است.

قنبری ابراز داشت: این پژوهشکده در کنار توجه جدی به امر چاپ و نشر از نشر دیجیتال نیز غافل نبوده و کتابخوان همراه پژوهان، سامانه پژوهشی تولید و توزیع کتاب الکترونیک است که با رعایت قانون کپی رایت پیاده سازی شده و در پی آن است که ضمن فراهم آوردن دسترسی سریع و آسان به کتاب‌ها و مجلات، دایره مخاطبان محتوای وزین تولیدی را نیز گسترش دهد.

مسئول غرفه پژوهشکده فرهنگ و معارف قرآن کریم یادآور شد: در این غرفه تنها آثار شاخصی که دارای رتبه و امتیاز بوده و بیش از دیگر آثار شاخص بوده را در معرض دید عموم قرار دادیم حدود ۲۷ اثر دارای امتیاز داریم که امسال این آثار را در معرض نمایش قرار دادیم.

وی گفت: امسال و در این نمایشگاه بحث رونمایی از برخی آثار شاخص پژوهشکده فرهنگ و معارف قرآن کریم را در دست اقدام داریم؛ بخش دیگری که همواره در نمایشگاه های مختلف مورد استقبال عموم قرار می گرفته است تبیین مباحث مربوط به سبک زندگی اسلامی ایرانی می باشد و در اینجا تابحال ۴۷ جلد اثر در این عرصه چاپ شده که نمایش داده می شود و پیش بینی ما این است که تا ۶۲ جلد نیز برسد.

سی و یکمین دوره نمایشگاه بین المللی قرآن کریم که در بخش بین الملل نیز نمایندگانی از ۲۵ کشور دارد، تا ۱۴ فروردین ۱۴۰۳ در مصلی امام خمینی (ره) هر روز از ساعت ۱۷:۳۰ تا ۳۰ دقیقه بامداد پذیرای علاقه‌مندان به قرآن کریم است.

تعداد بازدید : ۱۶۳

درباره سی‌ و یکمین نمایشگاه بین المللی قرآن کریم

«می خوانمت»
دوباره این شعار نمایشگاه ما در دوره سی و یکم است تا عهدی باشد برای همیشه خواندن قرآن و انس با این کتاب الهی. به حول و قوه پروردگار مهربان، آغاز این رویداد اول فروردین ماه سال 1403 است و با امید به فضل او، تا چهاردهم فروردین در محل مصلی امام خمینی (ره) پذیرای علاقه مندان می باشیم.

تماس با ما

تلفن پشتیبانی : 02161905

ساعت پاسخگویی : 8 تا 12

ساعت کار نمایشگاه : 17 تا 24

آدرس : مصلای امام خمینی (ره)

فوتر