۴ فروردین ۱۴۰۳

ترویج جلسات خانگی قرآن در فضایی گرم و سنتی

ترویج جلسات خانگی قرآن در فضایی گرم و سنتی
مدیر بخش «ستاره‌های زمین» نمایشگاه قرآن می‌گوید: هدف بخش ستاره‌های زمین که خانواده محور است، ترویج، تقویت، ایجاد و گسترش جلسات خانگی قرآن بین خانواده‌های ایرانی و در منازلشان است.

به گزارش ستاد خبری سی‌ویکمین دوره نمایشگاه قرآن کریم، اگر یا پارسال موقع افطار سری به نمایشگاه قرآن زده باشید، حتماً متوجه غرفه‌ای به دیوارهای گلی و تم سنتی شده‌اید که خانواده‌ها روی تخت‌های آن می‌نشینند و دور هم روزه خود را باز می‌کنند. نام این بخش «ستاره‌های زمین» است که در سی و یکمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن هم حضور فعال دارد. مجتبی شغلی مدیر بخش «ستاره‌های زمین» می‌گوید: هدف بخش ستاره‌های زمین که خانواده محور است، ترویج، تقویت، ایجاد و گسترش جلسات خانگی قرآن بین خانواده‌های ایرانی و در منازلشان است. سعی ما این است که ضرورت و فواید جلسات خانگی قرآن را به خانواده‌ها بچشانیم، معرفی کنیم و از آثار این جلسات برای آن‌ها بگوییم.

او روش کار این غرفه را این طور توضیح می‌دهد: خانواده‌ها به فضایی  دلنشین و سنتی می‌ایند، افطارشان را میل می‌کنند و سپس در قالب برنامه‌های متنوعی که برایشان تدارک دیده شده، همه موضوعات و مطالب مذکور گفته می‌شود. شغلی می‌افزاید: مقام معظم رهبری از سال 1398 تا همین امسال، این موضوع را بارها تأکید کردند که ما قبل از انقلاب سنت‌هایی داشتیم که بعد از انقلاب متأسفانه کمرنگ شدند. یکی از آن‌ها قرآن در مساجد و دیگری قرآن در منازل است. رهبری تأکید کردند که جلسات خانگی قرآن در مساجد و منازل باید به تعداد زیاد تکثیر بشود؛ لذا ما هم تلاشمان در همین راستا است.

مدیر بخش ستاره‌های زمین ادامه می‌دهد: یکی دیگر از کارهای ما این است که گفتیم خانوادگی سر سفره افطار سوره قدر را که بسیار فضیلت دارد بخوانید. کم‌تر از 30 ثانیه وقت می‌گیرد. به همین منظور انجام این کار را آسان کردیم تا همه حلاوت و شیرینی جلسات خانگی قرآن را بچشند. برای اینکه این شیرینی را بیشتر کنیم فضای سنتی و نوستالژی در این بخش ایجاد کردیم.

او تأکید می‌کند: وقتی خانواده‌ها وارد می‌شوند با فضایی سنتی و قدیمی مواجه می‌شوند که دل‌انگیز بوده و دور از فضای آپارتمانی است. آن‌ها این سنت را برای بچه‌هایشان توضیح می‌دهند و به همین وسیله بچه‌ها با سنت زیبای جلسه خانگی قرآن آشنا می‌شوند.

شغلی یکی دیگر از فعالیت‌های این غرفه را این طور توضیح می‌دهد: حضور اساتید قرآنی از دیگر برنامه‌های ما است. هر شب به صورت ثابت استاد مهدی حبیبی از نخبگان قرآنی و علی حبیبی که هر دو در جلسات خانگی قرآن حافظ کل قرآن شدند، جلسه خانگی قرآن خانوادگی را برگزار می‌کنند. این جلسات برای کودکان و نوجوانان جدا برگزار می‌شود و سپس بعد از آن نمایش جلسه خانگی قرآن به صورت عملی نمایش داده می‌شود. حبیبی هم اجرای برنامه حفظ را بر عهده دارد و هم از آثار و فواید جلسه خانگی قرآن گفته می‌شود. سی و یکمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم از اول فرودین‌ماه در شبستان مصلی امام خمینی(ره) آغاز شده و تا ۱۴ فروردین سال ۱۴۰۳ ادامه خواهد داشت.

تعداد بازدید : ۱۹۰

درباره سی‌ و یکمین نمایشگاه بین المللی قرآن کریم

«می خوانمت»
دوباره این شعار نمایشگاه ما در دوره سی و یکم است تا عهدی باشد برای همیشه خواندن قرآن و انس با این کتاب الهی. به حول و قوه پروردگار مهربان، آغاز این رویداد اول فروردین ماه سال 1403 است و با امید به فضل او، تا چهاردهم فروردین در محل مصلی امام خمینی (ره) پذیرای علاقه مندان می باشیم.

تماس با ما

تلفن پشتیبانی : 02161905

ساعت پاسخگویی : 8 تا 12

ساعت کار نمایشگاه : 17 تا 24

آدرس : مصلای امام خمینی (ره)

فوتر