۵ فروردین ۱۴۰۳

برگزاری تئاتر خیابانی در نمایشگاه قرآن

برگزاری تئاتر خیابانی در نمایشگاه قرآن
مدیر بخش «ستاره‌های زمین» نمایشگاه قرآن می‌گوید: یکی از برنامه‌های ما برای ترویج جلسات خانگی قرآن، بیان آثار و فواید این جلسات است.

به گزارش ستاد خبری سی و یکمین دوره نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم، این کار را با یک تئاتر خیابانی یا نمایش محیطی تدارک دیدیم و در فضای همین غرفه اتفاق می‌افتد. اگر یا پارسال موقع افطار سری به نمایشگاه قرآن زده باشید، حتماً متوجه غرفه‌ای به دیوارهای گلی و تم سنتی شده‌اید که خانواده‌ها روی تخت‌های آن می‌نشینند و دور هم روزه خود را باز می‌کنند. نام این بخش «ستاره‌های زمین» است که در سی و یکمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن هم حضور فعال دارد.

مجتبی شغلی مدیر بخش «ستاره‌های زمین» می‌گوید: هدف بخش ستاره‌های زمین که خانواده محور است، ترویج، تقویت، ایجاد و گسترش جلسات خانگی قرآن بین خانواده‌های ایرانی و در منازلشان است. سعی ما این است که ضرورت و فواید جلسات خانگی قرآن را به خانواده‌ها بچشانیم، معرفی کنیم و از آثار این جلسات برای آن‌ها بگوییم.

او می‌افزاید: یکی از برنامه‌های ما برای ترویج جلسات خانگی قرآن، بیان آثار و فواید این جلسات است. این کار را با یک تئاتر خیابانی یا نمایش محیطی تدارک دیدیم و در فضای همین غرفه اتفاق می‌افتد.

شغلی داستان این نمایش را این طور توضیح می‌دهد: داستان این نمایش درباره شخصیتی است که زیاد به قرآن علاقه ندارد و برادرش که خیلی اهل قرآ است. این دو با هم صحبت می‌کنند و از آثار و فواید خواندن قرآن گفته می‌شود. طی این گفت‌وگوها مخاطب تا حدی توجیه می‌شود.

شغلی توضیح می‌دهد: از ساعت ۷ و نیم تا ۱۱ نیم هر شب، هر یک ساعت یک بار این نمایش اجرا می‌شود.

سی و یکمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم از اول فرودین‌ماه در شبستان مصلی امام خمینی(ره) آغاز شده و تا ۱۴ فروردین سال ۱۴۰۳ ادامه خواهد داشت.

تعداد بازدید : ۲۶۱

درباره سی‌ و یکمین نمایشگاه بین المللی قرآن کریم

«می خوانمت»
دوباره این شعار نمایشگاه ما در دوره سی و یکم است تا عهدی باشد برای همیشه خواندن قرآن و انس با این کتاب الهی. به حول و قوه پروردگار مهربان، آغاز این رویداد اول فروردین ماه سال 1403 است و با امید به فضل او، تا چهاردهم فروردین در محل مصلی امام خمینی (ره) پذیرای علاقه مندان می باشیم.

تماس با ما

تلفن پشتیبانی : 02161905

ساعت پاسخگویی : 8 تا 12

ساعت کار نمایشگاه : 17 تا 24

آدرس : مصلای امام خمینی (ره)

فوتر